Gå til innhold

Takvindu - pris?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har satt inn takvindu i et gammelt hus, og kan gi en antydning om pris?

Anonymkode: 9097a...5a6

Skrevet

Dette lurer jeg også på! 

Skrevet

Sikkert dyrt må skjæres i takkonstruksjoner etc 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det for et år siden. Det kostet 55.000 inkludert alt. 

Anonymkode: 133cf...cd4

Skrevet

Finn noe billig og ubrukt på Finn som passer, eller få det til å passe.

Skrevet
1 hour ago, ThereGoesBob said:

Finn noe billig og ubrukt på Finn som passer, eller få det til å passe.

Et helt nytt takvindu fra Velux koster nesten ingenting. De koster fra 5900 og oppover. Det er arbeidet som koster. Ideelt sett ønsker man at det skal være tett. Og antagelig må man sende inn søknad om fasadeendring til kommunen. Kanskje må man tilogmed søke om bruksendring av loftet om det ikke er godkjente oppholdsrom der fra før av. Da baller det på seg med kostnader 

Skrevet
newman01 skrev (7 minutter siden):

Et helt nytt takvindu fra Velux koster nesten ingenting. De koster fra 5900 og oppover. Det er arbeidet som koster. Ideelt sett ønsker man at det skal være tett. Og antagelig må man sende inn søknad om fasadeendring til kommunen. Kanskje må man tilogmed søke om bruksendring av loftet om det ikke er godkjente oppholdsrom der fra før av. Da baller det på seg med kostnader 

Tenkte her at det allerede var et vindu der som skulle skiftes ut.

AnonymBruker
Skrevet

12500 (velux) for et takvindu med alt tilbehør og ca 7000 for arbeidet. Godtkjent velux montør, hus fra 1970. Vi satte på karmlister inne selv.

Anonymkode: dca5d...b86

Skrevet

Ca 40.000 for tre betalte vi.

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (3 timer siden):

Ja, det er det som er situasjonen, og det er et verneverdig hus, så det blir nok ikke lett.

AnonymBruker
Skrevet

Vi betalte 60k for å bytte tre gamle Velux vinduer fra åttitallet til nye i fjor. Dette var med nytt blikk på utsiden og nye foringer og lister på innsiden.

Anonymkode: ff6be...7f6

AnonymBruker
Skrevet

ts her, takk for mange interessante svar. Ser det spriker litt, og det skyldes nok at jeg var litt for sparsom med detaljene!

Det dreier seg om et hus fra slutten av 1700-tallet, som ligger i en vernesone der det er strenge regler for fasadeendringer, så det første vi må gjøre er jo å søke om tillatelse. Men det tror jeg vi får, for jeg ser at et par av naboene har fått. Det er ikke et vindu fra før i taket, så vi må jo begynne med  å lage et hull i taket, og det er spesielt den jobben jeg er usikker på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...