AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Vi har vært sammen noen mnd uten å hatt sex. Jeg vil/kan ikke ha sex og risikere smitte før det er gått ca 1 mnd. Vi er/var begge innstilt på å vente til da. I helgen da vi begge var kåte på hverandre, sa jeg at vi kunne ha sex med kondom. Til min forbauselse sa han at han heller ville vente til vi kone gjøre det uten kondom. Synes dette var veldig rart. Tanker? Anonymkode: 29405...921
Topper og daler Skrevet 30. juli 2023 #2 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har vært sammen noen mnd uten å hatt sex. Jeg vil/kan ikke ha sex og risikere smitte før det er gått ca 1 mnd. Vi er/var begge innstilt på å vente til da. I helgen da vi begge var kåte på hverandre, sa jeg at vi kunne ha sex med kondom. Til min forbauselse sa han at han heller ville vente til vi kone gjøre det uten kondom. Synes dette var veldig rart. Tanker? Anonymkode: 29405...921 Ja, enig i at det var rart, men jeg synes det er enda rarere at du vil vente en måned? Hvorfor det?
Friluftsmann70 Skrevet 30. juli 2023 #3 Skrevet 30. juli 2023 Synes det høres veldig bra ut, er så mye bedre å ha sex uten kondom, og at han vil vente et par uke, så er det vel bare bra? Så risikerer dere heller ikke noe i din periode du må være forsiktig. Det er vel en grunn til at du I utgangspunktet heller ikke ønsket sex, selv med kondom? 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #4 Skrevet 30. juli 2023 Jeg skjønner ikke denne, hvorfor kan dere ha sex uten kondom om 2 uker - har du vært syk og går på medisin? Da hadde jeg trodd du nettopp hadde lært en lekse, og ville brukt kondom videre? Dersom dette gjelder for å unngå graviditet regner jeg med du vet at «sikre perioder» er høyst usikre… Denne metoden bør kun brukes av par der det ikke er krise med en uventet graviditet… Du bør jo absolutt ikke gamble med dette med noen du har kjent et par måneder… Anonymkode: c58b0...b50 2
Topper og daler Skrevet 30. juli 2023 #5 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke denne, hvorfor kan dere ha sex uten kondom om 2 uker - har du vært syk og går på medisin? Da hadde jeg trodd du nettopp hadde lært en lekse, og ville brukt kondom videre? Dersom dette gjelder for å unngå graviditet regner jeg med du vet at «sikre perioder» er høyst usikre… Denne metoden bør kun brukes av par der det ikke er krise med en uventet graviditet… Du bør jo absolutt ikke gamble med dette med noen du har kjent et par måneder… Anonymkode: c58b0...b50 Enig. Dette er rarere enn at han sa nei til sex med kondom. Selv om det også er rart. 1
Bamseklemmer Skrevet 30. juli 2023 #6 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi har vært sammen noen mnd uten å hatt sex. Jeg vil/kan ikke ha sex og risikere smitte før det er gått ca 1 mnd. Vi er/var begge innstilt på å vente til da. I helgen da vi begge var kåte på hverandre, sa jeg at vi kunne ha sex med kondom. Til min forbauselse sa han at han heller ville vente til vi kone gjøre det uten kondom. Synes dette var veldig rart. Tanker? Anonymkode: 29405...921 Det rareste jeg vet, er at ikke folk tar kjønnsykdomstest.. Faa..n heller, ingen kommer i bingen min uten test.. og den skal være så fersk at det ryker av den✔️ 4 1
Topper og daler Skrevet 30. juli 2023 #7 Skrevet 30. juli 2023 Bamseklemmer skrev (14 minutter siden): Det rareste jeg vet, er at ikke folk tar kjønnsykdomstest.. Faa..n heller, ingen kommer i bingen min uten test.. og den skal være så fersk at det ryker av den✔️ Det tror jeg ingenting på. 5 1
Bamseklemmer Skrevet 30. juli 2023 #8 Skrevet 30. juli 2023 Topper og daler skrev (4 minutter siden): Det tror jeg ingenting på. Proffesjonelle tester seg ganske ofte, det er bare amatører som får kjønnssykdom. Hittil har jeg bare hatt en klamydia, tross alt all sex uten kondom
Topper og daler Skrevet 30. juli 2023 #9 Skrevet 30. juli 2023 Bamseklemmer skrev (2 minutter siden): Proffesjonelle tester seg ganske ofte, det er bare amatører som får kjønnssykdom. Hittil har jeg bare hatt en klamydia, tross alt all sex uten kondom «Profesjonell», he-he. 3
Bamseklemmer Skrevet 30. juli 2023 #10 Skrevet 30. juli 2023 (endret) Topper og daler skrev (10 minutter siden): «Profesjonell», he-he. "Amatører" he he.. Ts, når du har lest hva jeg har skrevet.. Kan det tenkes at han vil teste seg først tror du? Hva tenker du selv om å ta det? Det er jo en himmelsk forskjell med og uten kondom, som du sikkert vet? Eller tenker du kondom som beskyttelse mot graviditet? Endret 30. juli 2023 av Bamseklemmer ..små justeringer bare..
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #11 Skrevet 30. juli 2023 Topper og daler skrev (2 timer siden): Ja, enig i at det var rart, men jeg synes det er enda rarere at du vil vente en måned? Hvorfor det? Jeg har hatt høyrisiko HPV virus. Det gikk ett år før jeg testet meg på nytt, og fikk da vite at kroppen min hadde selv kvittet seg med viruset. Jeg ble glad for det. Jeg bestemte meg for å vaksinere meg for HPV. Voksenprogrammet for vaksinering av HPV går over en tid. Først en mnd mellom første og andre sprøyte. Deretter skal det gå 6 mnd før neste og siste sprøyte. Da jeg traff min nåværende kjæreste hadde jeg nettopp begynt på vaksineringen. Jeg ville vente med sex før jeg var fullbeskyttet. Dersom jeg visste at min kjæreste var fri for HPV hadde det jo ikke vært noe problem å ha sex med ham, men det vet vi ikke. Og vi har forstått at det ikke går an å teste det på menn. Jeg har hørt at selv med kondom kan man ikke være helt sikker på at man kan bli smittet. Derfor har jeg ikke sagt at vi kan gjøre det med kondom.......helt frem til denne helgen. Da sa jeg at vi kunne gjøre det med kondom. For jeg følte en ekstrem lyst. En helsesøster hadde sagt at vi kunne gjøre det med kondom. Hm ? Det står ulikt om det på nettet. Friluftsmann70 skrev (2 timer siden): Synes det høres veldig bra ut, er så mye bedre å ha sex uten kondom, og at han vil vente et par uke, så er det vel bare bra? Ja, det er bedre uten kondom. Og det beste er nok egentlig at vi venter nesten ca 2 mnd til. Men vi var jo så kåte begge to. Og at jeg sa at vi kunne gjøre det med kondom, og at han så sa at da ville han heller vente, var litt nedtur for meg. Kanskje jeg skal la være å tenke sånn på det. Men får følelsen av da at han egentlig ikke har så ekstremt lyst. Topper og daler skrev (2 timer siden): .... nei til sex med kondom. Selv om det også er rart. Ja, sant Bamseklemmer skrev (2 timer siden): Det rareste jeg vet, er at ikke folk tar kjønnsykdomstest.. Faa..n heller, ingen kommer i bingen min uten test.. og den skal være så fersk at det ryker av den✔️ Hm, ja, høres jo fornuftig ut. Hvis ikke partneren har testet seg da, ber du dem så gjøre det før dere kan ha sex? Bamseklemmer skrev (1 time siden): Ts, når du har lest hva jeg har skrevet.. Kan det tenkes at han vil teste seg først tror du? Hva tenker du selv om å ta det? Det er jo en himmelsk forskjell med og uten kondom, som du sikkert vet? Eller tenker du kondom som beskyttelse mot graviditet? Vi har snakket om det at med han og HPV testing, og fått vite at det ikke går. Men jeg burde kanskje be ham teste seg generelt for kjønnssykdommer før vi har sex. Jeg har testet meg for kjønnssykdommer og testet negativ på alt. Anonymkode: 29405...921 1
feliek54 Skrevet 30. juli 2023 #12 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi har vært sammen noen mnd uten å hatt sex. Jeg vil/kan ikke ha sex og risikere smitte før det er gått ca 1 mnd. Vi er/var begge innstilt på å vente til da. I helgen da vi begge var kåte på hverandre, sa jeg at vi kunne ha sex med kondom. Til min forbauselse sa han at han heller ville vente til vi kone gjøre det uten kondom. Synes dette var veldig rart. Tanker? Anonymkode: 29405...921 JA, enig med deg sex med kondom er bedre en ikke uten tvil. og da snakker jeg ikke bare knulle men hele pakka med mye nærhet 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #13 Skrevet 30. juli 2023 feliek54 skrev (45 minutter siden): JA, enig med deg sex med kondom er bedre en ikke uten tvil. og da snakker jeg ikke bare knulle men hele pakka med mye nærhet Ja nettopp, det er bedre med enn ingenting i det hele tatt. Så reagerte at han da ville heller vente. Anonymkode: 29405...921 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #14 Skrevet 30. juli 2023 Folk med klamma, gonore og herpes er rett ut dumme i hode. Så jævlig enkelt å forebygge. Anonymkode: b1407...fbd
Fioljenta Skrevet 30. juli 2023 #15 Skrevet 30. juli 2023 Jeg vil heller ha sex med kondom enn kjønnssykdom eller uønsket graviditet… Kondom er jo genialt!🤪 Egentlig synes jeg det var litt stort av ham å si at han ville vente selv om dere begge var klare. Det viser viljestyrke og respekt for dine ønsker! (Det kan tenkes jeg er litt farget av egen opplevelse her. Jeg ville nemlig vente med sex en stund, men en dag jeg var skikkelig lysten, sa jeg at vi ikke trengte vente likevel. Han stoppet likevel. Han ville ikke at lysten min skulle ta valg jeg ville angre på siden. Jeg ble skuffet der og da, men skjønte samtidig at det var en mann jeg skulle beholde. Han respekterer meg og mine ønsker også når kroppen hans ville ha meg.) 💜 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #16 Skrevet 30. juli 2023 Fioljenta skrev (12 minutter siden): Jeg vil heller ha sex med kondom enn kjønnssykdom eller uønsket graviditet… Kondom er jo genialt!🤪 Egentlig synes jeg det var litt stort av ham å si at han ville vente selv om dere begge var klare. Det viser viljestyrke og respekt for dine ønsker! (Det kan tenkes jeg er litt farget av egen opplevelse her. Jeg ville nemlig vente med sex en stund, men en dag jeg var skikkelig lysten, sa jeg at vi ikke trengte vente likevel. Han stoppet likevel. Han ville ikke at lysten min skulle ta valg jeg ville angre på siden. Jeg ble skuffet der og da, men skjønte samtidig at det var en mann jeg skulle beholde. Han respekterer meg og mine ønsker også når kroppen hans ville ha meg.) 💜 Det var/er akkurat det samme som min situasjon. Bare det at da jeg sa vi kunne ha sex med kondom, sa han at han da heller ville vente. Jeg forsto det sånn at han heller ville vente å gjøre det uten kondom, enn å bruke kondom og kunne gjøre det nå. Men tidligere har jo jeg uttrykt skepsis til det med kondom i min situasjon, så kanskje var det greit nok med hans reaksjon. Anonymkode: 29405...921
Even Tuell Skrevet 30. juli 2023 #17 Skrevet 30. juli 2023 9 hours ago, feliek54 said: JA, enig med deg sex med kondom er bedre en ikke uten tvil. og da snakker jeg ikke bare knulle men hele pakka med mye nærhet Jeg foretrekker også sex uten kondom helt klart. Men om valget står mellom sex med kondom eller ingen sex, så kommer kondomet på i en fart 😉 Det går også an å ha sex uten å behøve kondom. Ser av tråden at det var pga HPV-vaksine som måtte ta effekt, da utgår også oralsex ... men fingring og runking går jo. Og det er en fin måte å bli kjent med hverandres kropper. Utfordringen er bare å stoppe når man først er i gang; det er jo fort gjort at det ene leder til det andre når man er kåt nok.
Bamseklemmer Skrevet 31. juli 2023 #18 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 11.21): Jeg har hatt høyrisiko HPV virus. Det gikk ett år før jeg testet meg på nytt, og fikk da vite at kroppen min hadde selv kvittet seg med viruset. Jeg ble glad for det. Så bra🧡 Jo sånn er det for menn også.. ca 80% av tilfellene klarer kroppen å fjerne viruset✔️ AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 11.21): Hm, ja, høres jo fornuftig ut. Hvis ikke partneren har testet seg da, ber du dem så gjøre det før dere kan ha sex? Vi har snakket om det at med han og HPV testing, og fått vite at det ikke går. Men jeg burde kanskje be ham teste seg generelt for kjønnssykdommer før vi har sex. Jeg har testet meg for kjønnssykdommer og testet negativ på alt. Anonymkode: 29405...921 Det finnes ikke HPV test for menn nei.. men så lenge pikken ser fin ut i huden, er det stor sannsynlighet at han ikke har det.. Så bra du tar dine tester, da synes jeg du er proffesjonell✔️ Det er bare amatører som går rundt å smitter andre🤭
feliek54 Skrevet 1. august 2023 #19 Skrevet 1. august 2023 Even Tuell skrev (På 30.7.2023 den 22.10): Jeg foretrekker også sex uten kondom helt klart. Men om valget står mellom sex med kondom eller ingen sex, så kommer kondomet på i en fart 😉 Det går også an å ha sex uten å behøve kondom. Ser av tråden at det var pga HPV-vaksine som måtte ta effekt, da utgår også oralsex ... men fingring og runking går jo. Og det er en fin måte å bli kjent med hverandres kropper. Utfordringen er bare å stoppe når man først er i gang; det er jo fort gjort at det ene leder til det andre når man er kåt nok. Jeg forstår deg godt og jeg hadde selvfølgelig akseptert det om du ville ha sex med meg
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #20 Skrevet 1. august 2023 AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 11.21): Jeg har hatt høyrisiko HPV virus. Det gikk ett år før jeg testet meg på nytt, og fikk da vite at kroppen min hadde selv kvittet seg med viruset. Jeg ble glad for det. Jeg bestemte meg for å vaksinere meg for HPV. Voksenprogrammet for vaksinering av HPV går over en tid. Først en mnd mellom første og andre sprøyte. Deretter skal det gå 6 mnd før neste og siste sprøyte. Da jeg traff min nåværende kjæreste hadde jeg nettopp begynt på vaksineringen. Jeg ville vente med sex før jeg var fullbeskyttet. Dersom jeg visste at min kjæreste var fri for HPV hadde det jo ikke vært noe problem å ha sex med ham, men det vet vi ikke. Og vi har forstått at det ikke går an å teste det på menn. Jeg har hørt at selv med kondom kan man ikke være helt sikker på at man kan bli smittet. Derfor har jeg ikke sagt at vi kan gjøre det med kondom.......helt frem til denne helgen. Da sa jeg at vi kunne gjøre det med kondom. For jeg følte en ekstrem lyst. En helsesøster hadde sagt at vi kunne gjøre det med kondom. Hm ? Det står ulikt om det på nettet. Ja, det er bedre uten kondom. Og det beste er nok egentlig at vi venter nesten ca 2 mnd til. Men vi var jo så kåte begge to. Og at jeg sa at vi kunne gjøre det med kondom, og at han så sa at da ville han heller vente, var litt nedtur for meg. Kanskje jeg skal la være å tenke sånn på det. Men får følelsen av da at han egentlig ikke har så ekstremt lyst. Ja, sant Hm, ja, høres jo fornuftig ut. Hvis ikke partneren har testet seg da, ber du dem så gjøre det før dere kan ha sex? Vi har snakket om det at med han og HPV testing, og fått vite at det ikke går. Men jeg burde kanskje be ham teste seg generelt for kjønnssykdommer før vi har sex. Jeg har testet meg for kjønnssykdommer og testet negativ på alt. Anonymkode: 29405...921 Hva er høyrisiko HPV? Anonymkode: e5df2...f01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå