Nanne Skrevet 16. januar 2006 #1 Skrevet 16. januar 2006 Har ett spm hva skal til for at far skal få den fulle omsorgen?
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #2 Skrevet 16. januar 2006 Da må han bevise at mor ikke er den rette omsorgspersonen,at barnet lider,omsorgssvikt. Hvis mor ikke samarbeider til det beste for barnet, men heller er opptatt av å straffe far ved å bruke ungen til å vinne. Hvis mor straffer far ved å ikke få ha barnet, så er det etm stort minus Det kan gjelde mye fravær på skolen,henger etter med lekser fordi mor ikke gidder å følge opp,at ungen ikke er ren,ikke har klær,ikke får skikkelig mat,hvis omsorgspersonen i det hele tatt prioriterer seg selv, drekking,mye borte,lar ungen fikse mye av det voksne faktsik skal ordne opp i. Snakke skit om den andre forelderen. Så vi som har barn har et stort ansvar,for noen er det så stort at de ikke fikser det.
Nanne Skrevet 16. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. januar 2006 takk for svar, samboeren min har mye trøbbel med moren til dattra si. Dattra har vel 3 uker hvis ikke mer, får ikke info når det er foreldremøte/foreldresamtale, sender barnet mye bort, snakker veldig mye skitt kasting om far og meg og min sønn, bryter samværsavtalen ved at vi må levere dattra mye tidligre enn det avtalen sier, henter skolesekken sånn at vi ikke skal få den med oss hjem, nekter å være med å betale reiseutgifter, krever at vi skal kjøpe klær osv, skal følge det hun sier og hun er truende til å stikke av med datteren. Bytter typer 1 til 2 ganger i mnd. Får dattra til å tigge om penger sånn at hun kan få med seg penger hjem for mamma er blakk ( jenta er snart 7 år) Brukte ett halvt år på å få jenta til tannlegen, fikk da dattra til å juge at hun hadde vært hos tannlege. Det er mye mer inni bilde her også Men må man igjenom mekling hvis man skal gå for å få hele omsorgen Mora var å henta ranselen hennes på fredagen, moren skulle måte sambo og dattra på skolen sånn at hun fikk sekken sin, men moren kom ikke så sambo måtte snakke med læreren å forklare situasjonen at moren hadde tatt å hente skole sekken i gymtimen, sambo satt utenfor skolen å venta i nesten en halvtime etter skolen hadde begynt men ingen mor kom. Han ringte før sklen begynte og fikk beskjed at hun var på vei, men hun kom når hu kom. Sambo ringte til hun senere i dag for å høre om hvor mye fravær hun har men fikk til svar det ville ikke hun si, for det hadde ikke han noe med, og sambo skal på foreldresamtale nå snart for han har bedt om det, og da kom det frem at hun hadde kastet hans info. For han skulle ikke bry seg om dette med skolen. Sambo tør omtrent ikke å ta igjen for moren har stukket av før med dattra så han er livredd for det skal skje igjen, han skal til advokat til neste uke for å høre hva han skal gjøre for noe. Dattra sitter inne fra hun er ferdig på skolen til hun legger seg for moren ikke gidder å gå ut med hun, moren vil helst fly på kafe og kjøpesenter, dattra sier her at hun trenger ikke å gå på skolen for hun får jo penger for å gå hjemme å late seg ogkose seg sånn som mamma gjør får vi beskjed om. Dette ble litt langt, håper noen kan si noe om vi har en god sak eller ikke
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #4 Skrevet 16. januar 2006 Dette er en sak mellom far og mor, ikke mellom mor og stemor..... Skolen skal sende info direkte til far - men da må far be om det! Nytter ikke å sitte på r.... og vente at andre skal ordne opp for en Godt mulig at FAR har en god sak, men han vil tape på å bruke masse tid og krefter på å rakke ned på mor. Det er ikke mor som evt. er viktig her men BARNET. Så ¨å slenge masse dritt om mor, og fokusere på hvor "fæl" og hvor mye galt hun gjør, gavner ikke saken. Og heller ikke barnet. og igjen - det er FAR som skal føre saken, ikke du....
Nanne Skrevet 16. januar 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2006 (endret) jeg har ikke tenkt til å føre noe sak, jeg lurte bare. JEg bryr meg virkelig mye om datteren. Vi har alldri sakt noe stygt om moren i det hele tatt. Jeg tok frem noe av det som har skjedd. Jeg spurte også om far har en god sak, far har hatt kontakt med skolen flere ganger og lærern beklaget at infoen ikke ble sendt men lagt i beskjedboken. Læreren ringte i ettermiddag. Det er ikke snakk om å rakke ned på mor, kan du fortelle meg hvor jeg rakker ned på moren? Jeg er kanskje dum som ikke ser det? Jeg så at jeg hadde rakket ned på moren ang klærna og tigging av penger Endret 16. januar 2006 av Nanne
Nanne Skrevet 16. januar 2006 Forfatter #6 Skrevet 16. januar 2006 så jeg hadde skrevet vi og ikke bare barnets far. Far tenker på barnet beste , når fravær og ingenting blir fulgt opp så føler han at han må bry seg men skal i første om gamg ha megling for å få moren til å se han sin sak også . Han kommer ikke til å kaste noe dritt eller noe men han tar opp det som er relevant som er ødleggende i henhold med samværsavtalen og ting mor bryter utenom som far skal være med å bestemme. Jeg sitter på sidelinjen å følger med ja, men når ting går også utover andre og spesielt barn som ikke kjenner moren så har jeg brydd meg, jeg har sankket kun med far og ikke moren. Moren hilser ikke på meg ( far og mor har aldri vært sammen i det hele tatt så det har ikke vært følelser ute i bilde)
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #7 Skrevet 16. januar 2006 takk for svar, samboeren min har mye trøbbel med moren til dattra si. Dattra har vel 3 uker hvis ikke mer, får ikke info når det er foreldremøte/foreldresamtale, sender barnet mye bort, snakker veldig mye skitt kasting om far og meg og min sønn, bryter samværsavtalen ved at vi må levere dattra mye tidligre enn det avtalen sier, henter skolesekken sånn at vi ikke skal få den med oss hjem, nekter å være med å betale reiseutgifter, krever at vi skal kjøpe klær osv, skal følge det hun sier og hun er truende til å stikke av med datteren. Bytter typer 1 til 2 ganger i mnd. Får dattra til å tigge om penger sånn at hun kan få med seg penger hjem for mamma er blakk ( jenta er snart 7 år) Brukte ett halvt år på å få jenta til tannlegen, fikk da dattra til å juge at hun hadde vært hos tannlege. Det er mye mer inni bilde her også Men må man igjenom mekling hvis man skal gå for å få hele omsorgen Mora var å henta ranselen hennes på fredagen, moren skulle måte sambo og dattra på skolen sånn at hun fikk sekken sin, men moren kom ikke så sambo måtte snakke med læreren å forklare situasjonen at moren hadde tatt å hente skole sekken i gymtimen, sambo satt utenfor skolen å venta i nesten en halvtime etter skolen hadde begynt men ingen mor kom. Han ringte før sklen begynte og fikk beskjed at hun var på vei, men hun kom når hu kom. Sambo ringte til hun senere i dag for å høre om hvor mye fravær hun har men fikk til svar det ville ikke hun si, for det hadde ikke han noe med, og sambo skal på foreldresamtale nå snart for han har bedt om det, og da kom det frem at hun hadde kastet hans info. For han skulle ikke bry seg om dette med skolen. Sambo tør omtrent ikke å ta igjen for moren har stukket av før med dattra så han er livredd for det skal skje igjen, han skal til advokat til neste uke for å høre hva han skal gjøre for noe. Dattra sitter inne fra hun er ferdig på skolen til hun legger seg for moren ikke gidder å gå ut med hun, moren vil helst fly på kafe og kjøpesenter, dattra sier her at hun trenger ikke å gå på skolen for hun får jo penger for å gå hjemme å late seg ogkose seg sånn som mamma gjør får vi beskjed om. Dette ble litt langt, håper noen kan si noe om vi har en god sak eller ikke ← Det jeg har uthevd kaller jeg drittslenging om mor. Og det gavner ikke saken, hvis målet er at BARNET skal få en god tilværelse. Dessuten - hva sier ungen sjøl? Hun er såpass stor at hun skal høres, dvs. at hennes mening om hvor hun vil bo skal være med i "regnestykket".
Nanne Skrevet 16. januar 2006 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2006 (endret) jeg rettet det opp at jeg så hva jeg hadde skrevet, men jeg synes ikke det var skitt kasting i forhold til det moren sier. Datteren sier det moren sier, for hun tør ikke noe annet. Det ble vel skitkasting det også, faren kommer til å si dette til advokaten sin men i megling/rettsak så kommer det ikke til å bli lagt til i noen sammenheng. Jeg og min sønn har blitt kalt det ene og det andre som dattra kommer å sier, en av tinga er at jeg er ei hore og sønnen min er en jævla horeunge. Jeg bryr meg ikke om meg selv at hun kaller meg det men når hun kaller sønnenmin for det som er bare 1 år så er det en annen ting. Vi har aldri pratet dritt om moren hennes så lenge hun er her, og prater vi noe om moren så er det det som plager oss i mellom og det er bare oss to som prater om det. Moren prøver å ta oss på alt, jeg går å gjømmer meg når jeg skal ta insulinet mitt for jeg er redd for hva slags situasjon moren kan lage ut av det. det med at jeg skrev at moren ikke gidder å gå ut med dattra er for at dattra sier det selv og at hun blir skuffet gang på gang for moren lover og lover. Jeg har sikkert kommet med skitt kasting igjen, men jeg skrev det for det er det hun sier og gjør. Dattra vil ikke hjem når vi har hun her, og har hun fri lengre fra skolen så ringer dattra selv til mor og mor sier alltid nei. Så vi har da ei jente som gråter for hun vil ikke hjem. Vi har tatt moren på løgn om igjen flere ganger og har vitner på det. Hun ringte til oss mens jeg lå på sykehuset etter jeg hadde født og lurte på om vi kunne ha dattra for hun skulle på rikshospitalet å ble lagt inn resten av uka og ble skrevt da ut igjen på mandagsmorgen, men vi kunne ikke ha dattra da for hun hadde vannkopper og jeg lå på sykehuset, så foreldra til sambo tok hun de dagene. Men hun var ikke innlagt men hun var på fest der flere av kompisene til sambo var og hun sa til dem at de ikke måtte si at de hadde sett henne. Ble skittkasting igjen, men det er litt godt for meg også å få ut litt fustrasjon. Takker for dine synspunkter. Endret 16. januar 2006 av Nanne
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2006 #9 Skrevet 16. januar 2006 Har ett spm hva skal til for at far skal få den fulle omsorgen? ← Det samme so en mor.
Far til 2 Skrevet 17. januar 2006 #10 Skrevet 17. januar 2006 ... Dessuten - hva sier ungen sjøl? Hun er såpass stor at hun skal høres, dvs. at hennes mening om hvor hun vil bo skal være med i "regnestykket". ← Bare en liten rettelse. Barnet KAN høres (ikke "skal"). Det vil altid medføre store endringer for et barn å måtte flytte fra et sted til et annet. Sansynligheten for at barnet skal få mer samvær, basert på bostedsløsning, er derfor minimal. Unntaket er om bostedsforelder beviselig motarbeider samværet. Å bevise slik motarbeidelse kan være vanskelig ettersom det foregår lukkede debatter enkelte steder om hvordan slik samværstrenering kan gjennomføres uten at det får konsekvenser. Realistisk sett ser jeg derfor mulighetene for å overføre omsorgen som liten. Men det er mulighet om en er villig til å ta sjansen på å sette hardt mot hardt. Ulempen er at bostedsforelder med lovlige midler kan trenere samværet til bare å kunne gjennomføres f.eks. 1 gang hvert halvår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå