AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Noen her med erfaringer rundt innleggelse når man har barn? Jeg kjenner psyken og psyken stryker mer med, det begynner bli mer og mer utmattende for meg. Har vært i litt forskjellig behandlinger, men fremstår alltid for frisk for at det blir en behandling i det hele tatt. Er som regel aldri syk når jeg er der, og klarer aldri sette ord på det. Nå er jeg så sliten og lei av å balansere det her, begynner kjenne på at jeg snart ikke klarer det mer. Men tror eneste muligheten for at de skal forstå hvordan jeg er når jeg er syk er at jeg er der når det skjer, og at jeg får litt mye oppfølging i starten for å finne en videre behandling. Hun har en flott far tilstedet som vi har 50/50 av og til mer her og der. Så hen kan både være flere uker her, og flere uker der uten at det har visst noe store plager. Har også ikke hatt hen før i 3 uker fordi helsa var for dårlig, noe som gikk veldig fint for hen. Men med tanke på barnevern osv, er jeg veldig engstelig. Noen med erfaringer? Anonymkode: 5014c...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 De sjekker at barnet er ivaretatt. Utover det er det svært uvanlig at det meldes noe til barnevernet. (Det er heller ikke farlig om det skulle skje, men altså svært lite sannsynlig). Anonymkode: ec8a2...7bc 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 Ta vare på deg selv, fremfor å bekymre deg for barnevernet. Dere har en superløsning for barnet, i og med at dere klarer å samarbeide. Det er ikke negativt å søke hjelp eller legges inn. Det ses på som en styrke at man tar vare på sin egen helse og innser sine begrensninger. Skulle barnevernet komme på banen, er de kun interessert i at barnet blir ivaretatt og om du eventuelt trenger noe mer hjelp i hverdagen. Anonymkode: c4a60...5a4 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 Så lenge barnet er ivaretatt hos far (eller noen andre gode omsorgspersoner), så går det helt fint😊 Anonymkode: bd263...119 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 Det er sjelden vi melder til barnevernet. Vi har plikt til å undersøke om barnet er godt ivaretatt. Og det høres det jo ut som at barnet ditt er hos far mens du evnt er innlagt. Med å undersøke menes oftest og snakke med deg om det, og evnt med barnefar om du tillater at han kontaktes Anonymkode: 39908...4fe 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #6 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er sjelden vi melder til barnevernet. Vi har plikt til å undersøke om barnet er godt ivaretatt. Og det høres det jo ut som at barnet ditt er hos far mens du evnt er innlagt. Med å undersøke menes oftest og snakke med deg om det, og evnt med barnefar om du tillater at han kontaktes Anonymkode: 39908...4fe Okei. Hadde en bekjent at meg som hadde barnet 80% på papirene, men 100% pga far sin helse. Far ble lagt inn på psykatri pga suicidalitet, og hadde visst gått med på det så lenge det ikke gikk utover mor. Da hadde psykiatrien meldt til barnevernet visstnok fordi de var pliktige til det. Noe som da gikk utover mor i stor grad, da det ble evaluering hos mor fordi hun nærmest var eneforsørger. Men man er altså ikke pliktig til å sende bekymring? Anonymkode: 5014c...8b7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #7 Skrevet 30. juli 2023 Barnet har rett på en pårørendekontakt. Om barnet ikke få det så må du og far purre på dette. Det er viktig at barnet får sine rettigheter ivaretatt. Sykehuset skal i hvert tilfelle vurdere meldeplikten opp mot taushetsplikt. I noen tilfeller får vi melding fra psykatrien, i andre tilfeller får vi ikke det (det kan jeg si fordi det er nok langt flere som er innlagt til behandling enn de få meldingene vi får inn). De meldingene vi får er i hovedsak skrevet i samråd med foreldrene, i tilfeller der pasienten er aleneforsørger eller de tilfeller der sykehuset har store bekymringer for den forelderen som skal ivareta barnet mens den andre er innlagt, og i tilfeller der barnet har vært vitne til noe (eksempelvis: selvmordsforsøk) Anonymkode: 637fd...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #8 Skrevet 30. juli 2023 Ingen her med egne erfaringer? Anonymkode: 5014c...8b7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #9 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Okei. Hadde en bekjent at meg som hadde barnet 80% på papirene, men 100% pga far sin helse. Far ble lagt inn på psykatri pga suicidalitet, og hadde visst gått med på det så lenge det ikke gikk utover mor. Da hadde psykiatrien meldt til barnevernet visstnok fordi de var pliktige til det. Noe som da gikk utover mor i stor grad, da det ble evaluering hos mor fordi hun nærmest var eneforsørger. Men man er altså ikke pliktig til å sende bekymring? Anonymkode: 5014c...8b7 Ut fra loven så har de kun meldeplikt hvis de mistenker alvorlig omsorgssvikt. Ellers gjelder taushetsplikten. Så det er ingen automatikk i at det skal meldes hvis en forelder blir innlagt . Anonymkode: 57425...33a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #10 Skrevet 30. juli 2023 Hvordan tror du du vil få plass på et oppholdssted, når de sker du til og med er fir frisk fir behandling? Anonymkode: b5bc8...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå