Gå til innhold

6 åring som bruker smokk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker dere er grunnen til at en 6 åring bruker smokk? Vist det ikke er diagnoser inni bildet. 

Anonymkode: 9d8a6...da1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke er en diagnose eller noe annet som er problemet, da legger jeg skylden på foreldrene. Brukte smokk sv jeg til nesten 6 år, fordi foreldrene mine var sånne som ikke tok tak i noe som helst. Det som fikk meg til og slutte, var at kusina mi som var 1 år eldre lo og sa det var for babyer. Sluttet på dagen, husker det så godt ennå. Gla hun gjorde meg oppmerksom på det. Nå havnet jeg i fosterhjem 1 år seinere.

Anonymkode: 4df90...a2a

• Hjerte 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Åpenbart at foreldrene ikke har gjort jobben med å la ham gå igjennom en avslutningsprosess. Hvorfor tror du kaptein Sabeltann har et smokkarium? Fordi først bearbeider vi barna på at de er store og ikke lenger trenger smokk. Tanken får vokse og Gro mens og det snakkes om at selve avslutningen er å levere fra seg smokken. En dag er barnet klar og gjør det. Til feks kaptein Sabeltanns smokkarium. Ligger smokken rundt og ingen jobb er gjort så vil barnet ønske den når det trenger trøst eller er trøtt. 

Voksne trøstespiser. Trøstedrikker. Trøstetrener osvosv. Vanskelig å holde seg unna trøst selv for voksne. Ikke å forvente at barn bare legger vekk trøsten sin selv og opprettholder selvkontrollen i sine svakeste stunder. Og ikke er det ønskelig at mobbing og latter fra andre barn skal være Utløsende årsak til avslutningen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...