AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Huff, altså. Skjønner at det er slik katter gjør, men ønsker veldig gjerne tips til at han ikke tar de med inn. Har kjøpt halsbånd med bjelle, i håp om at fuglene kanskje hørte han før han angrep, men det har ikke hjulpet. Han er kastrert. Anonymkode: 89b81...2b6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Bygg en kattegård. Anonymkode: f59a1...072
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 Uforståelig at folk vil ha dyr som dreper alt av smådyr de får tak i. Anonymkode: 90ad8...22e 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 De kommer inn og viser uansett. Jeg har en boks jeg tar døde dyr med, også kaster jeg det ut. Er det mus, så spiser katta de da ute. Anonymkode: 882d1...ca7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 Hvis noen har tips vil gjerne jeg også høre det 😅 Jeg har forstått det som at de også vil være matnyttige, vi gir dem mat - og de fanger mat og gir til familien sin. Så de følger jo bare sin natur, men jeg er også lite intr i døde fugler, mus eller stålormer ( da skvatt jeg 😅) inn i hus.. Anonymkode: c92f0...f7a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis noen har tips vil gjerne jeg også høre det 😅 Jeg har forstått det som at de også vil være matnyttige, vi gir dem mat - og de fanger mat og gir til familien sin. Så de følger jo bare sin natur, men jeg er også lite intr i døde fugler, mus eller stålormer ( da skvatt jeg 😅) inn i hus.. Anonymkode: c92f0...f7a Ja, har også skjønt at han vil bjuda på middag😄 Anonymkode: 89b81...2b6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Uforståelig at folk vil ha dyr som dreper alt av smådyr de får tak i. Anonymkode: 90ad8...22e Ja, bedre om han hadde blitt avlivet fordi ingen vil ha slike dyr. Anonymkode: 89b81...2b6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 Har selv en med enorm jaktinnstinkt. Pga det har han også blitt overvektig. Min spiser de opp da. Man får ikke gjort noe med jaktinnstinktet til en katt. Bånd med bjelle er det eneste man kan gjøre. Anonymkode: 5cd02...7a0
AnonymBruker 42 Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 Ta frem en spruteflaske og gi den en kalddusj hver gang den tar med seg noe slikt
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker 42 skrev (Akkurat nå): Ta frem en spruteflaske og gi den en kalddusj hver gang den tar med seg noe slikt Dyremishandling. En katt forstår da ikke slikt. Anonymkode: 5cd02...7a0 2 1
AnonymBruker 42 Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dyremishandling. En katt forstår da ikke slikt. Anonymkode: 5cd02...7a0 🤣 Nei, katter er skikkelig dumme dyr... De forstår ingentingen, de... Edith. Hadde vært interresant å høre hvorfor du tror katter tar med seg sånt hjem, forresten? Endret 29. juli 2023 av AnonymBruker 42
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 Fugleinfluensa sprer seg som ild i tørt gress om dagen, og den kan være veldig farlig for katter. Bor du i nord eller på Sunnmøre hadde jeg holdt katten inne en god stund. Hvorfor det ikke opplyses om dette fra offentlig hold er et mysterium. Anonymkode: a8d31...649 1 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker 42 skrev (4 minutter siden): 🤣 Nei, katter er skikkelig dumme dyr... De forstår ingentingen, de... Edith. Hadde vært interresant å høre hvorfor du tror katter tar med seg sånt hjem, forresten? Sa ikke noe om at katter var dumme. Men at en katt ikke vil forstå en straff med vannsprut lenge etter en handling er skjedd. Og at man så klart ikke mishandler en katt slik. Tror som de fleste andre tror, de vil dele maten, de er stolte over egne handlinger. Og viser fangsten til sine nærmeste. Men det har ingen betydning hva man tror om det. Man vet at det er kattens natur og har man utekatt så må man faktisk godta det. Anonymkode: 5cd02...7a0 1
AnonymBruker 42 Skrevet 29. juli 2023 #14 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sa ikke noe om at katter var dumme. Men at en katt ikke vil forstå en straff med vannsprut lenge etter en handling er skjedd. Og at man så klart ikke mishandler en katt slik. Tror som de fleste andre tror, de vil dele maten, de er stolte over egne handlinger. Og viser fangsten til sine nærmeste. Men det har ingen betydning hva man tror om det. Man vet at det er kattens natur og har man utekatt så må man faktisk godta det. Anonymkode: 5cd02...7a0 Du har tydeligvis forstått en del av hvorfor de gjør det, men sliter likevel med å skjønne at det er veldig lett å gjøre noe med... Har du aldri hatt katt, kanskje?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #15 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker 42 skrev (Akkurat nå): Du har tydeligvis forstått en del av hvorfor de gjør det, men sliter likevel med å skjønne at det er veldig lett å gjøre noe med... Har du aldri hatt katt, kanskje? Jo jeg har katt og jeg vet hva man ikke skal gjøre med en katt. Som å sprute vann på den. Men diskutere med nedlatende mennesker gidder jeg ikke. Anonymkode: 5cd02...7a0 1
AnonymBruker 42 Skrevet 29. juli 2023 #16 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo jeg har katt og jeg vet hva man ikke skal gjøre med en katt. Som å sprute vann på den. Men diskutere med nedlatende mennesker gidder jeg ikke. Anonymkode: 5cd02...7a0 Det er jo ikke så mye å diskutere egentlig... Når man kaller det å sprute en stråle vann på en katt for "dyreplageri" når man gjør det for å få slutt på at katten jakter på fugler/mus/rotter/ekkorn når de ikke trenger det, og kun gjør det for "affeksjon"... Da må du isf. være av den mening at det er "dyreplageri" å ha katt i utgagspunktet... Litt usikker på om du faktisk vet hva det vil si å være "nedlatende", t.o.m.... 1
Motelvibes Skrevet 30. juli 2023 #17 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Fugleinfluensa sprer seg som ild i tørt gress om dagen, og den kan være veldig farlig for katter. Bor du i nord eller på Sunnmøre hadde jeg holdt katten inne en god stund. Hvorfor det ikke opplyses om dette fra offentlig hold er et mysterium. Anonymkode: a8d31...649 Hele kysten har det nå. Kattene kan dø av det. Best å holde de inne nå. Til dere med utekatter: ormekur jevnlig! 2
Brunello Skrevet 30. juli 2023 #18 Skrevet 30. juli 2023 Steng katteluka for å gå inn om sommeren. Det er stort sett da det er et problem, og katten har ikke vondt av å være ute om sommeren.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #19 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hvis noen har tips vil gjerne jeg også høre det 😅 Jeg har forstått det som at de også vil være matnyttige, vi gir dem mat - og de fanger mat og gir til familien sin. Så de følger jo bare sin natur, men jeg er også lite intr i døde fugler, mus eller stålormer ( da skvatt jeg 😅) inn i hus.. Anonymkode: c92f0...f7a Ha katten inne? Skulle forresten likt å se samme tankegang om hunder fikk lov til å drepe vilt rundt seg fordi det er deres natur. Blir ramaskrik ved brudd på båndtvang eller en rømt hund som dreper vilt. Anonymkode: c361f...a7b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #20 Skrevet 30. juli 2023 Motelvibes skrev (8 minutter siden): Hele kysten har det nå. Kattene kan dø av det. Best å holde de inne nå. Til dere med utekatter: ormekur jevnlig! Ormkur kun når man ser orm er anbefalinger til veterinær. Anonymkode: 5cd02...7a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå