Abley Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 For meg står det mellom et relativt stort parti som har vært i regjering, og et lite parti som aldri har vært på Stortinget. Spørsmålet er da hvor jeg bør kaste stemmen min neste år. Er det verdt det å satse på et lite parti? Jeg er 99% enig med politikken deres. Det større partiet er jeg omtrent 60% enig med. De store sakene er felles i begge partiene. Vil det være å kaste bort stemmen min?
Virrum Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Hvis alle skulle tenkt slik, ville vi aldri kunne få en forandring. Stem på det partiet du er mest enig med. Stort eller lite. 7 3
Justlooking Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 Abley skrev (55 minutter siden): For meg står det mellom et relativt stort parti som har vært i regjering, og et lite parti som aldri har vært på Stortinget. Spørsmålet er da hvor jeg bør kaste stemmen min neste år. Er det verdt det å satse på et lite parti? Jeg er 99% enig med politikken deres. Det større partiet er jeg omtrent 60% enig med. De store sakene er felles i begge partiene. Vil det være å kaste bort stemmen min? Jeg kommer antagelig til å stemme på er lite part. Har i grunnen mistet troen på de store. 5
Gjest Degmegogjeg Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 Nettopp derfor bør du stemme på det mindre partiet. Siden de per dags dato er små, må nødvendigvis noen stemme på dem, for at de skal kunne vokse. Du kaster ikke bort stemmen din, ved å legge navnet deres i valgurnen om to år. Vil heller si at du er med på å skape forandring. Av og til kan det være sunt at nye krefter kommer til roret. Er det kun den samme gamle gjengen hele tiden, blir også landets politikk deretter.
Nutz Skrevet 1. august 2023 #5 Skrevet 1. august 2023 On 7/29/2023 at 11:47 PM, Justlooking said: Jeg kommer antagelig til å stemme på er lite part. Har i grunnen mistet troen på de store. Samme her 3
CAPS LOCK Skrevet 1. august 2023 #6 Skrevet 1. august 2023 Abley skrev (På 29.7.2023 den 22.50): Er det verdt det å satse på et lite parti? Ja. Hvis det blir representert i det organet valget dreier seg om, så er det verdt det, men hvis de derimot ikke får nok stemmer til å bli representert, så er det bortkastet
Abley Skrevet 2. august 2023 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2023 CAPS LOCK skrev (10 timer siden): Ja. Hvis det blir representert i det organet valget dreier seg om, så er det verdt det, men hvis de derimot ikke får nok stemmer til å bli representert, så er det bortkastet Det er nettopp det. Småpartiet jeg vil stemme på har aldri kommet seg inn på Stortinget.
Drizzt Skrevet 2. august 2023 #8 Skrevet 2. august 2023 (endret) Abley skrev (På 29.7.2023 den 22.50): For meg står det mellom et relativt stort parti som har vært i regjering, og et lite parti som aldri har vært på Stortinget. Spørsmålet er da hvor jeg bør kaste stemmen min neste år. Er det verdt det å satse på et lite parti? Jeg er 99% enig med politikken deres. Det større partiet er jeg omtrent 60% enig med. De store sakene er felles i begge partiene. Vil det være å kaste bort stemmen min? Hvis mange nok stemmer de små partiene, blir de større. Se hva som skjedde med MDG. Skremmende at de ble så store, men pendelen slår tilbake og nå har de minsket igjen. Hvis det står mellom et parti du er 60% enig med og et parti du er 99% enig med, så er det 99% som vinner. Endret 2. august 2023 av Drizzt 2
Agnesjenta Skrevet 3. august 2023 #9 Skrevet 3. august 2023 Jeg skal også stemme på et lite parti. Slik det ser ut nå blir det INP fordi de ligger an til å faktisk bli av en viss størrelse. Men er nok enda mer enig med noen andre småparti.
Kjetil E Skrevet 3. august 2023 #10 Skrevet 3. august 2023 Abley skrev (På 29.7.2023 den 22.50): For meg står det mellom et relativt stort parti som har vært i regjering, og et lite parti som aldri har vært på Stortinget. Spørsmålet er da hvor jeg bør kaste stemmen min neste år. Er det verdt det å satse på et lite parti? Jeg er 99% enig med politikken deres. Det større partiet er jeg omtrent 60% enig med. De store sakene er felles i begge partiene. Vil det være å kaste bort stemmen min? Siden det er et lokalvalg kan det ha noe og si. Mange småpartier som er representert i kommunestyrer rundt omkring i landet selv om de aldri er i nærheten av å komme inn på Stortinget. Så i lokalvalg kan det være værdt det. I Stortingsvalg er det skjeldent værdt det. Da blir det mest for å protestere mot de etablerte partiene. Men det for ingen innvirkning. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå