Jomfru-77 Skrevet 16. januar 2006 #1 Skrevet 16. januar 2006 Altså, jeg har problemer med periodene mine jeg - syns det er noe uregelmessig enda.. 21 juli mensen (38 dager) 28 august mensen (30 dager) 27 september (28 dager) 25 oktober (27 dager) 21 november (28 dager) 19 desember (24 dager) 12 januar Dette er bare ikke til å bli klok på... jeg begynte få en stabil 27-28 dagers syklus, før jeg plutselig får mensen 4 dager før . Jeg har beregnet EL til ca 14 dasger etter første mens, men hvordan blir det da når jeg plutselig har 24 dager.. og hvordan skal jeg nå regne neste periode.... AHHH ... det er bare til å bli sprø av...
Gjest gjesta Skrevet 16. januar 2006 #2 Skrevet 16. januar 2006 Jeg synes ikke syklusene dine var så enormt ustabile jeg da... De som sliter med perioder på mellom 30 dager noen ganger og 70 dager andre, ja, de synes jeg har ustabile sykluser. Vet ikke om det er så mye du får gjort med det.
Holly Hobbie Skrevet 16. januar 2006 #3 Skrevet 16. januar 2006 Jeg har lest et sted at dersom periodene varierer med mer enn tre-fire dager er de uregelmessige og dermed burde sjekkes ut. Men jeg vet ikke om dette er noe alle leger mener....
~Belle~ Skrevet 16. januar 2006 #4 Skrevet 16. januar 2006 Enig med xavia, syns ikke det ser så gale ut jeg. Jeg er en som først etter pilleslutt og med p-piller hadde noenlunde stabil sykluss. Før jeg startet på piller hadde jeg sykluss på alt fra 17 dager til 95 dager. Det er ustabilt det. Tror heller ikke alltid det er så bra å henge seg for mye opp i antall dager og datoer. Blir mye stress med sånt. Slapp av og ta det som det kommer. Men det er godt nok å skrive det ned så man har noe å henvise til dersom det skulle bli aktuelt å få hjelp av en lege på et tidspunkt. Lykke til
Malama Skrevet 16. januar 2006 #5 Skrevet 16. januar 2006 Du skal aldri beregne EL til x antall dager ETTER mens, EL inntrffer x antall dager FØR nest mens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå