Gå til innhold

Booking.com. Hvorfor får jeg alltid de slitne drittrommene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på bilutleie, vi gir di "dårligste" bilene til de som betaler minst eller via tredjepart. De som bestiller direkte fra oss får de "beste" bilene. Fordi 1 de betaler mer, 2 de har valgt oss og ikke kun valgt det billigste alternativet og da er som regel kunder vi vil beholde eller få de å komme tilbake fordi de legger mer penger igjen hos oss enn de som shopper priser. Noen ganger har vi kun fine biler og da får alle de, eller omvendt. Det fungerer mest sannsynlig sånn i hotellbransjen og. I hvert fall i følge en venninne som jobber på hotell. Men så finnes det sikkert unntak noen steder. 

Anonymkode: 38a58...cfd

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ble senest i helgen oppgradert til junior suite, da de ikke var ferdige med renhold på de vanlige rommene i ok tid. booket via booking.com

Anonymkode: 883d1...db9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det høres jo mer ut som om dere ikke gjennomgår reviews grundig nok? Slike ting fanger jeg ofte opp ved å klikke inn for at vi er "par" (familie for deres del), filtrere på anmeldelser 1 og 2, og så bruke søkeord for det som er viktig for oss på tur. 

Vi skal reise nå til helgen til et sted det er 30 grader, så der har jeg sikret meg ekstra når det gjelder kvalitet klimaanlegg, og himmelretning rom. Lest hva folk skriver om avstand til strand og restauranter. Og ikke minst om rommene samsvarer med bildene - det kommenteres raskt i reviews. 

Anonymkode: 6659c...533

Jeg gjør det. Jeg huker av på ting som er viktige for oss, men det virker som det er ved ankomst ting går galt. Eller det at vi er en familie, det er liksom ikke så viktig da, virker det som. F.eks det at vi blir stuet bort i reservebygningen der rommene er gamle og slitt. Det virker som det skjer ved ankomst. 
TS

Anonymkode: ab24b...2e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg gjør det. Jeg huker av på ting som er viktige for oss, men det virker som det er ved ankomst ting går galt. Eller det at vi er en familie, det er liksom ikke så viktig da, virker det som. F.eks det at vi blir stuet bort i reservebygningen der rommene er gamle og slitt. Det virker som det skjer ved ankomst. 
TS

Men da skjer det også andre familier ved ankomst.

Dere er ikke de første som sliter med nettet. Eller opplever at rommene ikke samsvarer med bildene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan andre hotell opererer, men da jeg var resepsjonist fordelte vi rom på morgenen, lenge før innsjekk. Da plukket vi ut de som hadde spesifisert at de feiret bryllupsdag f.eks., fikk gjerne et finere rom, samme med stamkunder. Var vi veldig fullbooket ble disse først bumpet opp til suite. Andre ville ha rom høyt/lavt. Dette er lenge siden så hotels.com etc. var ikke så utbredt at vi tenkte så mye på dem. De hadde et visst antall rom reservert til 24t før så vidt jeg husker. 

Anonymkode: 209f9...85f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg jobber på bilutleie, vi gir di "dårligste" bilene til de som betaler minst eller via tredjepart. De som bestiller direkte fra oss får de "beste" bilene. Fordi 1 de betaler mer, 2 de har valgt oss og ikke kun valgt det billigste alternativet og da er som regel kunder vi vil beholde eller få de å komme tilbake fordi de legger mer penger igjen hos oss enn de som shopper priser. Noen ganger har vi kun fine biler og da får alle de, eller omvendt. Det fungerer mest sannsynlig sånn i hotellbransjen og. I hvert fall i følge en venninne som jobber på hotell. Men så finnes det sikkert unntak noen steder. 

Anonymkode: 38a58...cfd

Det er egentlig en elendig strategi. 

Det meste av salget kommer via tredjepart nå. Om hoteller stadig gir det dårligste rommet til booking.com kunder så vil reviews raskt reflektere dette, og jeg som de fleste klikker inn "8 eller høyere" når vi gjør et søk. 

Som du ser fra flere av oss blir vi ofte oppgradert. Nettop fordi de vil at denne kundegruppen skal legge igjen gode reviews. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Er det bare meg? Jeg finner et fint hotell, undersøker nøye, men når jeg ankommer, ender jeg alltid opp med et gammelt, slitt rom helt ulikt bildene.

Som nå. Bestilte et rom, og ble henvist til «det tradisjonelle bygget.» Ehh. Tradisjonelle? Rønna vil jeg heller kalle det. Andre som sjekket inn omtrent samtidig fikk rom i det nye bygget, i nærheten av resepsjonen, restauranten, treningsrommet. 
Kan jeg i booking.com skrive at jeg ønsker et av de nye freshe rommene og ikke henvises til de gamle, slitne? Hvordan unngå dette til neste rundtur?

Et lite tips. Finn hotell på en random booking side - Google hotellet også bestiller du fra deres hjemmeside 

Anonymkode: 091e1...200

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Et lite tips. Finn hotell på en random booking side - Google hotellet også bestiller du fra deres hjemmeside 

Skal teste det ved neste anledning 👍

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller hvis hotellkjeden har egen app, så bestill via den.

Et annet triks er å få et hotell i samme kjede til å bestille for deg. Ei venninne er resepsjonist på et av «De Historiske», og når hun bestiller for meg får jeg alltid fint rom. Jeg reiser ofte alene, og da får man gjerne et bøttekott med utsikt til trafikkert gate. Sist min venninne bestilte for meg fikk jeg suite med utsikt til en koselig bakgård (reiste midt i uka i november, og hotellet var langt fra fullt).

Anonymkode: 4efd3...c59

Skrevet

Har reist en del så er på gullnivået på Hotels.com (:sjenert:) og har aldri opplevd noe direkte dårlig. Butter og jeg sjekker alt som står om hotellet på «reviews», og jeg sjekker via TripAdvisor og hotellets hjemmeside før vi eventuelt bestiller. Funker greit det ^^, 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men da skjer det også andre familier ved ankomst.

Dere er ikke de første som sliter med nettet. Eller opplever at rommene ikke samsvarer med bildene. 

Det er ikke så enkelt. Jeg har selv opplevd dette, at det ikke er samsvar med reviews og rommet. Og ja, jeg sjekker reviews grundig. Hvis hotellet har noen få rom som er mye verre enn resten, er det ikke sikkert at akkurat de folkene har skrevet reviews. 
En annen sak er at hvis man skriver en skikkelig dårlig review, kan den bli sensurert av hotels.com. Jeg ga et hotell en stjerne, og en dårlig review pga dårlig standard - og narkotikasalg i gangen på natta! Ikke så gøy når man reiser med barn! Min review ble slettet av hotels.com, og det var ingen mulighet for å skrive en ny og mindre forbanna review (fremdeles med 1 stjerne). 

Anonymkode: 6a744...f13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har booket mye fra booking.com, og aldri de dårligste/billigste rommene. Vi er fem i familien, så ofte må vi ha to rom. På denne turen har jeg booket 6 hoteller, og 3 av dem har ikke svart til forventningene. Ikke wifi, selv om hotellet sa de hadde, tv som ikke virket, dårlig rengjøring, stuet vekk i «den tradisjonelle» bygningen = gammelt og slitt, pluss mye mer. 
Jeg har aldri opplevd å bli oppgradert noen gang. 
TS

Høres ut som det er hotellene du booker det er noe galt med og ikke sidene du booker igjennom

Anonymkode: 5771f...ae4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er ikke så enkelt. Jeg har selv opplevd dette, at det ikke er samsvar med reviews og rommet. Og ja, jeg sjekker reviews grundig. Hvis hotellet har noen få rom som er mye verre enn resten, er det ikke sikkert at akkurat de folkene har skrevet reviews. 
En annen sak er at hvis man skriver en skikkelig dårlig review, kan den bli sensurert av hotels.com. Jeg ga et hotell en stjerne, og en dårlig review pga dårlig standard - og narkotikasalg i gangen på natta! Ikke så gøy når man reiser med barn! Min review ble slettet av hotels.com, og det var ingen mulighet for å skrive en ny og mindre forbanna review (fremdeles med 1 stjerne). 

Selvfølgelig slettes det når du spekulerer i narkotikasalg. 

Og nei, jeg har faktisk aldri opplevd noe negativt på hotell som ikke er omtalt i reviews. Bruker dere filtreringsfunksjonen, eller skummer dere bare noen få reviews? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun hotels.com til å finne relevante hoteller i området og lese litt reviews, men har for lengst sluttet å booke gjennom dem. Det skjedde etter at jeg fikk rom på et hotell som drev med oppussing døgnet rundt, uten at dette var informert om noe sted, ei heller ved innsjekk. Hotels.com ble kontaktet uten at det hjalp, og refunderte heller ingen penger. La igjen en dårlig review som ble stående, men den havnet jo så langt ned at det neppe er mange som leste det. Fikk også en ganske sinna mail fra hotellet om hvorfor jeg våget å snakke ned deres hotell, de kunne ikke vite at oppussing (hamring, boring, saging) holdt folk våken om natten..... Ringe resepsjonen hver natt, så det kan ikke ha vært en overraskelse for noen. Bedre erfaring med booking.com.

Det er som regel billigere og bedre å booke rett fra hotellet enn via bookingsider er min erfaring. Melder man seg inn som medlem i en hotellkjede sitt fordelsprogram gir det som regel gode bonuser og ofte får man oppgradering eller annet ekstra på hotellet. 

Anonymkode: a773a...2cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2023 den 22.28):

Bestill direkte hos hotellet i hvert fall, mistenker at de kjipeste rommene går til gjester fra Booking, Hotels.com etc. Hitellene tjener mer på egne kunder.

Anonymkode: 209f9...85f

Kan bekrefte det som tidligere resepsjonist. Vi ønsket jo selvsagt at de som bestilte direkte av oss og lokale kunder fikk de beste rommene. 

Anonymkode: 02387...e83

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan bekrefte det som tidligere resepsjonist. Vi ønsket jo selvsagt at de som bestilte direkte av oss og lokale kunder fikk de beste rommene. 

Anonymkode: 02387...e83

På bekostning av dårlige reviews på de store søkemotorene, og færre besøkende? 

Nettopp derfor de fleste hotell gjør det motsatt, og oppgraderer de som kommer via booking.com. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg driver et hotell i Lofoten og vi gir ikke gjester som har bestilt på booking.com noen dårligere rom/rorbuer enn andre som bestiller via oss. Vi tjener ikke noe mindre av booking.com enn vi gjør når de bestiller via oss heller. Det er jo bare å skru opp prisen på booking.com så gjesten betaler gebyret selv. 

Men på hotellet jeg drev før var vi bundet av en særdeles dårlig avtale med Risskov Bilferie. De som bestilte via dem betalte så lite at det hadde blitt rent tap på hotellet om de skulle belagt våre oppgraderte rom. 

Kan hende du bare har uflaks TS! Eventuelt at du bestiller de rimeligste rommene uten at du vet det. Dessverre kan bilder være litt misvisende på booking.com. 

Anonymkode: c889a...f19

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 9.42):

Jeg har booket mye fra booking.com, og aldri de dårligste/billigste rommene. Vi er fem i familien, så ofte må vi ha to rom. På denne turen har jeg booket 6 hoteller, og 3 av dem har ikke svart til forventningene. Ikke wifi, selv om hotellet sa de hadde, tv som ikke virket, dårlig rengjøring, stuet vekk i «den tradisjonelle» bygningen = gammelt og slitt, pluss mye mer. 
Jeg har aldri opplevd å bli oppgradert noen gang. 
TS

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg bruker kun hotels.com til å finne relevante hoteller i området og lese litt reviews, men har for lengst sluttet å booke gjennom dem. Det skjedde etter at jeg fikk rom på et hotell som drev med oppussing døgnet rundt, uten at dette var informert om noe sted, ei heller ved innsjekk. Hotels.com ble kontaktet uten at det hjalp, og refunderte heller ingen penger. La igjen en dårlig review som ble stående, men den havnet jo så langt ned at det neppe er mange som leste det. Fikk også en ganske sinna mail fra hotellet om hvorfor jeg våget å snakke ned deres hotell, de kunne ikke vite at oppussing (hamring, boring, saging) holdt folk våken om natten..... Ringe resepsjonen hver natt, så det kan ikke ha vært en overraskelse for noen. Bedre erfaring med booking.com.

Det er som regel billigere og bedre å booke rett fra hotellet enn via bookingsider er min erfaring. Melder man seg inn som medlem i en hotellkjede sitt fordelsprogram gir det som regel gode bonuser og ofte får man oppgradering eller annet ekstra på hotellet. 

Anonymkode: a773a...2cf

Hva slags hoteller er dere booker når dere opplever dette? Er det 1 og 2 stjerner dere booker?

Anonymkode: b1786...e0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva slags hoteller er dere booker når dere opplever dette? Er det 1 og 2 stjerner dere booker?

Anonymkode: b1786...e0b

Det vi booket denne gangen hadde 9,1 i karakter på booking.com. Nesten samtlige reviews var skryt. Rommene var dyre, mer enn 4200 kr for en familie på fem for én natt. Vi klaget da vi sjekket ut, men fikk ikke ei krone i avslag. Wifi fungerte ikke, tv fungerte ikke, aircondition fungerte ikke, det var tykke vinterdyner og vinduet gikk ikke an å åpne. Det var fest hele natten, bråk og fulle mennesker som holdt oss våkne til klokken 4. Det var fluer inni håndkleet, sand i badekaret, og teppe på gulvet som var synlig slitt og støvete. Rett og slett for dårlig.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2023 den 22.36):

Det er fordi de dårligste rommene går til kunder som bestiller fra booking, hotels.com etc. De beste rommene går til de som bestiller direkte fra hotellet, særlig stamkunder.

Brukt booking i mange år og har alltid fått det har bestillt. Ikke noe dårlige rom.

Anonymkode: 7dc39...7f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...