AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Er det bare meg? Jeg finner et fint hotell, undersøker nøye, men når jeg ankommer, ender jeg alltid opp med et gammelt, slitt rom helt ulikt bildene. Som nå. Bestilte et rom, og ble henvist til «det tradisjonelle bygget.» Ehh. Tradisjonelle? Rønna vil jeg heller kalle det. Andre som sjekket inn omtrent samtidig fikk rom i det nye bygget, i nærheten av resepsjonen, restauranten, treningsrommet. Kan jeg i booking.com skrive at jeg ønsker et av de nye freshe rommene og ikke henvises til de gamle, slitne? Hvordan unngå dette til neste rundtur? Anonymkode: ab24b...2e6 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Aner ikke. Men er det sånn at du velger det billigste alternativet? Anonymkode: 09520...9b3 7
Bovina sancta Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 (endret) Det pleier å funke å be om rom i det nye bygget, hvis de har plass. Har du prøvd det? Edit: i resepsjonen altså. Endret 29. juli 2023 av Bovina sancta 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 Bestill direkte hos hotellet i hvert fall, mistenker at de kjipeste rommene går til gjester fra Booking, Hotels.com etc. Hitellene tjener mer på egne kunder. Anonymkode: 209f9...85f 23
Friluftsmann70 Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 Det er fordi booking.com og hotels.com tar en veldig stor andel av salgsprisen, hotellet tjener altså nesten ikke noe på ditt besøk. Derfor får du det dårlige rommet. Neste gang når du finner et flott hotell, finn hotellet på deres egen nettside og bestill dirkete. Skal se du får flott rom neste gang. 13 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 Det kan nok være fordi du bestilte seint og valgte det billigste rommet. De gir også ofte de beste rommene til de som bestiller direkte siden de tjener mest på de. Anonymkode: 23c0e...5b8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 Aha! Takk for tips. Da søker jeg opp hotellene selv heretter 🙌 TS Anonymkode: ab24b...2e6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 Nja, brukte booking.com i sommer. Hadde ikke det billigste rommet, og ble oppgradert til suite ved ankomst. Anonymkode: a378b...7c5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 Bestiller ofte gjennom Booking og har kun fått fine rom. Bestiller gjerne det rimeligste, men bortsett fra at rommene noen ganger er svært små (og det visste jeg på forhånd) så har det alltid vært fint, rent, ikke noen mangler og i god stand. Mulig du bare har maks uflaks? Anonymkode: 503c0...ad7 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 Det er fordi de dårligste rommene går til kunder som bestiller fra booking, hotels.com etc. De beste rommene går til de som bestiller direkte fra hotellet, særlig stamkunder. Anonymkode: 6a744...f13 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bestiller ofte gjennom Booking og har kun fått fine rom. Bestiller gjerne det rimeligste, men bortsett fra at rommene noen ganger er svært små (og det visste jeg på forhånd) så har det alltid vært fint, rent, ikke noen mangler og i god stand. Mulig du bare har maks uflaks? Anonymkode: 503c0...ad7 Men da har de kanskje kun fine rom. Det er nok mest når det er begge deler, og de kanskje fordeler de fine rommene først til «egne» gjester. Er det et nytt hotell er det jo som regel fint over alt. Sikkert ikke alle hotell som har spesielle rutiner for det heller. Anonymkode: 209f9...85f 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 Jeg pleier og bestille ganske lang tid i forveien, med mulighet for og avbestille. Ringer hotellet og ber om et rom med feks utsikt. For det gjerne, og gjør du ikke det blir man som oftes satt på kjipe rom. Jeg var i Oslo i slutten av november i fjor. Hadde flott utsikt rett på jul i vinterland. Hadde ordnet tidlig så vi fikk rom med utsikt. Og vi fikk alt til halv pris pga vi bestille i mai og ikke seinere på høsten Anonymkode: a1661...5d7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 Du kan godt bestille gjennom Booking, men så sender du epost eller ringer hotellet og ber dem om et rom med bedre standard. Det er jo ulike typer rom på Booking, så er du sikker på at du bestiller riktig type rom? Anonymkode: 8820e...2f7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #14 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men da har de kanskje kun fine rom. Det er nok mest når det er begge deler, og de kanskje fordeler de fine rommene først til «egne» gjester. Er det et nytt hotell er det jo som regel fint over alt. Sikkert ikke alle hotell som har spesielle rutiner for det heller. Anonymkode: 209f9...85f Ja. Jeg har opplevd å få et helt forj***lig hull (bokstavelig talt!), etter å ha bestilt på hotels.com. Et ominnredet kjellerrom, resten av hotellet var ikke sånn. Selvsagt i London! Helt sikkert pga bookingen. Men det er min eneste dårlige erfaring, ellers har alt vært helt kurant bestandig! Anonymkode: 6a744...f13
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #15 Skrevet 29. juli 2023 Får du et rom som ikke tilsvarer standarden du bestilte (enten basert på bildene eller antall stjerner) så klag, klag, klag! Ta også bilder og post en anmeldelse på Tripadvisor dersom du ikke får et rom som tilsvarer hva du har bestilt. Anonymkode: ae9c5...6c0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #16 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Bestill direkte hos hotellet i hvert fall, mistenker at de kjipeste rommene går til gjester fra Booking, Hotels.com etc. Hitellene tjener mer på egne kunder. Anonymkode: 209f9...85f Hvorfor tjener hotellene mer på egne kunder? Prisene er oftest lavere hvis man bestiller direkte fra hotellet. Jeg har ikke den erfaringen at man får de kjipeste rommene. Jo kanskje i forhold til gåavstand til heisen, men ellers ikke. Anonymkode: fdaa3...ea9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #17 Skrevet 29. juli 2023 25 minutter siden, AnonymBruker said: Bestill direkte hos hotellet i hvert fall, mistenker at de kjipeste rommene går til gjester fra Booking, Hotels.com etc. Hitellene tjener mer på egne kunder. Anonymkode: 209f9...85f 25 minutter siden, Friluftsmann70 said: Det er fordi booking.com og hotels.com tar en veldig stor andel av salgsprisen, hotellet tjener altså nesten ikke noe på ditt besøk. Derfor får du det dårlige rommet. Neste gang når du finner et flott hotell, finn hotellet på deres egen nettside og bestill dirkete. Skal se du får flott rom neste gang. Dette er ikke min erfaring, har vip nivå hos booking og hotels og opplever stort sett at når jeg skal sjekke inn at de oppgraderer meg siden jeg har dette Anonymkode: 5771f...ae4 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #18 Skrevet 30. juli 2023 Jeg bestiller mye fra booking.com, og får ofte oppgraderinger. Mange steder også en velkomstdrink som følge av genius-nivå. Ellers opplever jeg alltid at de finner en løsning om jeg ber om det. I sommer fikk vi for eksempel en terrasse med sterk morgensol, og fikk bytte til et rom på den siden av hotellet vi ønsket. Et generelt tips er aldri bestille den billigste kategorien. Man får som regel mye mer for bare litt høyere pris. Anonymkode: 6659c...533 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #19 Skrevet 30. juli 2023 Jeg har booket mye fra booking.com, og aldri de dårligste/billigste rommene. Vi er fem i familien, så ofte må vi ha to rom. På denne turen har jeg booket 6 hoteller, og 3 av dem har ikke svart til forventningene. Ikke wifi, selv om hotellet sa de hadde, tv som ikke virket, dårlig rengjøring, stuet vekk i «den tradisjonelle» bygningen = gammelt og slitt, pluss mye mer. Jeg har aldri opplevd å bli oppgradert noen gang. TS Anonymkode: ab24b...2e6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #20 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har booket mye fra booking.com, og aldri de dårligste/billigste rommene. Vi er fem i familien, så ofte må vi ha to rom. På denne turen har jeg booket 6 hoteller, og 3 av dem har ikke svart til forventningene. Ikke wifi, selv om hotellet sa de hadde, tv som ikke virket, dårlig rengjøring, stuet vekk i «den tradisjonelle» bygningen = gammelt og slitt, pluss mye mer. Jeg har aldri opplevd å bli oppgradert noen gang. TS Anonymkode: ab24b...2e6 Det høres jo mer ut som om dere ikke gjennomgår reviews grundig nok? Slike ting fanger jeg ofte opp ved å klikke inn for at vi er "par" (familie for deres del), filtrere på anmeldelser 1 og 2, og så bruke søkeord for det som er viktig for oss på tur. Vi skal reise nå til helgen til et sted det er 30 grader, så der har jeg sikret meg ekstra når det gjelder kvalitet klimaanlegg, og himmelretning rom. Lest hva folk skriver om avstand til strand og restauranter. Og ikke minst om rommene samsvarer med bildene - det kommenteres raskt i reviews. Anonymkode: 6659c...533 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå