Gå til innhold

Noen som har vært i et kvinnefengsel? Annerledes enn fengsel for menn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så episoden av "Helene sjekker inn" der hun besøker et fengsel og overnatter der i en ukes tid. Jeg syns det var utrolig sjokkerende hvor mange som måtte dele rom. Når jeg har sett dokumentarer hvor menn er i fengsel, så har de alltid eget rom. Jeg tror Helene måtte dele rom med 4 eller 5 stykker (er en stund siden jeg så episoden). 
Er det vanlig at kvinner må dele rom? Er det vanlig for menn også? Jeg har bare sett enkeltceller for menn før. 

Anonymkode: 4949b...0ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg så episoden av "Helene sjekker inn" der hun besøker et fengsel og overnatter der i en ukes tid. Jeg syns det var utrolig sjokkerende hvor mange som måtte dele rom. Når jeg har sett dokumentarer hvor menn er i fengsel, så har de alltid eget rom. Jeg tror Helene måtte dele rom med 4 eller 5 stykker (er en stund siden jeg så episoden). 
Er det vanlig at kvinner må dele rom? Er det vanlig for menn også? Jeg har bare sett enkeltceller for menn før. 

Har besøkt 10-15 fengsler i min tid i rusomsorgen og det er i all hovedsak enkeltrom i mannsfengsler. Kvinnefengslene heg har vært i er Ravneberget og Bretvedt og der var det enkeltceller på Bretvedt og en del flermannsceller på Ravneberget. Det er langt fra ideelt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Google er din venn, det finnes mye informasjon om dette

https://kjonnsforskning.no/nb/2019/02/kvinner-diskrimineres-i-fengsel

https://www.nrk.no/vestland/mona-_53_-er-en-av-fa-kvinnelige-innsatte-i-norske-fengsel-1.15860491

Det er bedre å lese forskning enn å basere seg på synsing fra folk på Kvinneguiden

Anonymkode: a4bf8...c0a

Det kan da være folk på KG som har vært i fengsel og som kan fortelle om sine opplevelser. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts:

Se serien "Orange is the New Black" hvis du lurer på noe

Anonymkode: d6cfc...a05

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts:

Se serien "Orange is the New Black" hvis du lurer på noe

Anonymkode: d6cfc...a05

Seriøst? Se en serie om fengsel i USA.... For å finne ut hvordan kvinnefengsel i Norge er? 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...