AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Hei! Håper noen har noen råd å komme med. Jeg har ammet mitt 3 mnd barn i søvn siden vi kom hjem fra sykehuset. Vi samsover også. Den siste uken har hun våknet hver 1.5 time om puppen ikke er munnen (var aldri slik før) og evt om jeg flytter meg vekk fra henne. Før kunne hun sove alene i 3-4 timer før første oppvåkning og deretter nye 2 timer før pupp igjen. Dette er umulig nå. Hun tar dessverre ikke smokk (enda. Prøver daglig å få henne til å ta) hvordan snu dette? Må far bysse i søvn, lære henne å sove/sovne uten smokk? Annet? Anonymkode: bf514...607
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Ville prøvd å få pappa til å legge seg inntil og gi smokk. Ofte så vil de lettere ta smokk hos andre enn mamma, fordi mamma er pupp. Det er også en periode nå med 4mnd søvnregresjon, hvor de kan våkne hyppigere og lettere. Det merker vi GODT her i huset. Sover ikke mer enn 20 min med mindre det er i fanget eller inntil oss i senga. Anonymkode: 52b74...7a3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 Har en 9mnd selv. Ingen løsning på dette enda Anonymkode: b90aa...bd0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 Jeg ammer vår gutt (6 mnd) i søvn og opplevde at han begynte å sove litt lenger i strekk etter at vi introduserte fast føde da han var 5 mnd. Kanskje det bedrer seg når din blir såpass stor? Nå sovner han som regel før kl 20, sover ca 45 minutter, våkner og får pupp, og så kan han sove 3-5 timer før han vil ha pupp igjen, og så 3-5 timer til. Håper du finner en løsning som fungerer for dere 💕 Vår tok smokk fram til 4 måneders alder, da ville han plutselig ikke ha den lenger 🤷🏼♀️ Anonymkode: 0eab4...53a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 Her har sånne perioder gått over av seg selv. Hadde en periode på flere uker rett over tre mnd gammel. Etter det enkelte netter, evt noen netter etter hverandre før det gikk over. Anonymkode: 3e8f4...983
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 Gi nærhet og trygghet ☺️ De små trenger det. Anonymkode: e3a82...185
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #7 Skrevet 30. juli 2023 Litt slitsomt da hun må ha puppen gjennom hele natten, jeg får ekstremt lite søvn ! Det begynner å tære på…. Anonymkode: bf514...607
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #8 Skrevet 30. juli 2023 Sånn var det hos oss de første 7 mnd (men hun våknet ikke like ofte som din, men fortsatt hver 2.-3. time). Det eneste som hjalp var at mannen tok over alt av legging. Det var hans permisjon da, så han kunne kjøre samme rutine både for dupp (som hun tidligere bare sov i armene mine) og på kvelden. Hun tok aldri smokk, så det var ikke et alternativ her. Fast føde gjorde heller ikke noe med nattesøvnen. Anonymkode: b017f...e1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå