Gå til innhold

Når er barnet for gammel til søskenbrett på vogn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som tittel sier? 

Noen tanker om når de er for store til å stå bak vogna? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

17 år

Anonymkode: 55834...110

AnonymBruker
Skrevet

Når de ikke vil mer? Min straks 5åring ville nektet dette. Med mindre han var dødssliten

Anonymkode: 50404...3f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

4 år

Anonymkode: 91c75...779

AnonymBruker
Skrevet

Min fireåring elsker det! 

Anonymkode: e9b08...909

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når de ikke vil lenger eller når de har nådd vektgrensen.  Kommer jo også helt an på alder på yngste barnet også.  

Noen barn bare vil være selvstendige og gå selv, noen vil stå og noen vil helst sitte i vogna  til de er ganske så gamle

Anonymkode: 0d7de...a80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er greit å slutte, når barnet er stort nok til å faktisk gå lengden selv? Her sluttet vi med vogn rundt 3års alder, og gikk selv fra da av. Er jo kun barn som har mindre søsken som har slikt ståbrett, og da ikke noe som egentlig skal være nødvendig å bruke? Barna uten småsøsken klarer seg jo fint uten 🤷‍♀️

Anonymkode: 713e4...624

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når de to barna tilsammen passerer den vekta du klarer å dytte opp bakkene. 30 kg begynner å bli tungt, men jeg klarer sikkert noen til.

Jeg kommer nok til å bruke den fredager når vogna må hjem fra barnehagen, for eldste blir nok enda mer sliten på storbarn. Han kan kan gå selv, men når han er sliten blir bakkene hjem veldig lange. Jeg må også ta hensyn til at lillesøster også er sliten og vil hjem. De andre dagene satser jeg på sykkelvogn.

Anonymkode: 1aa80...330

AnonymBruker
Skrevet

3 åringen her greier fint å sparkesykle eller sykle med støttehjul 2-3km.

solgte vognen og sykkelvognen  i vinter da hun var 2 år og 5 måneder. Da nektet hun å bruke det mer. Vil gå eller sykle selv slik som søsknene. 

tar selvfølgelig lenger tid når vi skal hente broren på skolen, men jaggu kjekt med selvstendige barn! 

Anonymkode: a4da7...e05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Barna uten småsøsken klarer seg jo fint uten 🤷‍♀️

Barna uten småsøsken har egen trille

Anonymkode: 4838b...394

• Liker 3
Skrevet

Når barnet klarer å gå selv, er i et godt utgangspunkt, men så handler det litt om å tilpasse det til situasjonen også. Vår eldste stod av og til på brettet da hun var fem, mens søsteren var blitt så stor at hun satt oppreist i vognen. Så snakket de og turen hjem tok ikke evigheter. Andre ganger passet det fint at eldstemann gikk selv og så kunne de gå begge to hvis tiden strakk til.

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Tenker det er greit å slutte, når barnet er stort nok til å faktisk gå lengden selv? Her sluttet vi med vogn rundt 3års alder, og gikk selv fra da av. Er jo kun barn som har mindre søsken som har slikt ståbrett, og da ikke noe som egentlig skal være nødvendig å bruke? Barna uten småsøsken klarer seg jo fint uten 🤷‍♀️

Anonymkode: 713e4...624

Forsåvidt enig. Her har vi en på 3,5 år. Som bruker mindre og mindre vogn. Men noen dager etter bhg ser jeg at det er deilig å sitte i vogna hjem fremfor å gå. Snart kommer det en lillebror. Jeg ser for meg at det kan bli masete å få med ungen hjem enkelte dager🙈 Men synes ungen kanskje begynner å bli litt stor. 

Skrevet
5 hours ago, Snoopy45 said:

Når barnet klarer å gå selv, er i et godt utgangspunkt, men så handler det litt om å tilpasse det til situasjonen også. Vår eldste stod av og til på brettet da hun var fem, mens søsteren var blitt så stor at hun satt oppreist i vognen. Så snakket de og turen hjem tok ikke evigheter. Andre ganger passet det fint at eldstemann gikk selv og så kunne de gå begge to hvis tiden strakk til.

Ja, der jeg tenker. At turen hjem kan ta evigheter 😂🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...