AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Hei, lurer på en ting. Forrige helg kom mormor og morfar hjem med vårt barn lørdag kveld istedenfor søndag morgen som var avtalen. De ringte bare 30min før og sa de var på vei. Jeg ble perpleks og sa det som det var at det passet jo litt dårlig, vi avtalte søndag? Men nei, de hadde endel å gjøre søndagen så de måtte komme nå. Vi hadde drukket litt vin og så frem til en alene kveld, men sånn ble det altså ikke. Jeg ble litt sur og irritert, men sa ikke noe, barnet var jo der, ville ikke hun skulle føle seg lite velkommen hjem. Mannen min mener de ikke respekterer oss i det hele tatt med å gjøre sånt. De hadde jo hatt ungen hele uken, men dette var jo den første kvelden vi kunne ha tid sammen da hele uken har vært full av jobb jobb jobb, så ble litt lei meg for at det ble spolert, men selvfølgelig glad for at jenta vår kom hjem. Hva tenker dere? Var det respektløst? Burde jeg si noe? Jeg er litt dårlig på å si ifra til foreldrene mine🙈 Anonymkode: d294d...0e9 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 De burde jo sagt i fra tidligere om at de kom med barnet kanskje, men jeg mener bestemt at de ikke er respektløse når de har hatt barnet deres fra mandag til og med lørdag. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å være vekke fra barnet ditt så lenge en gang. Anonymkode: ecc49...7ad 20 1 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 Respektløst? Nei, herregud! Dersom avtalen var veldig tydelig på «lørdag klokka tre», var det litt dumt at de ga så kort varsel på å endre avtalen. Hvis den var litt mer, «i løpet av helga, lørdag kanskje», så er det vel ikke noe å si på det. Det er forståelig at man kan bli litt skuffa ved endrlng av planer, men det er da ikke noe å «si fra» om, eller bli sur for! Anonymkode: 852c4...595 7 2
Gjest theTitanic Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 De har hatt barnet en hel uke? Da tar du av deg hatten og er evig takknemlig. De gjør neppe det igjen om det blir dårlig stemning. Hadde de bare hatt barnet lørdag og levert lørdag kveld uten forvarsel så hadde det vært noe annet, men etter en hel uke er de vil slitne sikkert. Det var utrolig snilt av dem.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Respektløst? Nei, herregud! Dersom avtalen var veldig tydelig på «lørdag klokka tre», var det litt dumt at de ga så kort varsel på å endre avtalen. Hvis den var litt mer, «i løpet av helga, lørdag kanskje», så er det vel ikke noe å si på det. Det er forståelig at man kan bli litt skuffa ved endrlng av planer, men det er da ikke noe å «si fra» om, eller bli sur for! Anonymkode: 852c4...595 (eller «søndag» hadde passet bedre her siden det jo er lørdag i dag - har ferie så jeg går surr i dagene!) Anonymkode: 852c4...595
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De burde jo sagt i fra tidligere om at de kom med barnet kanskje, men jeg mener bestemt at de ikke er respektløse når de har hatt barnet deres fra mandag til og med lørdag. Jeg skjønner ikke hvordan du klarer å være vekke fra barnet ditt så lenge en gang. Anonymkode: ecc49...7ad Okey, herregud.. barnet er stort og du har kanskje ikke skolebarn, men det har altså jeg. Det er 8 uker man må lage en plan for barnet, så ja, han har vært på tur med besteforeldrene sine en uke, og det er ikke fordi vi vil være borte fra henne, men fordi vi faktisk må jobbe og ingen av oss har hjemmekontor jobber. TS Anonymkode: d294d...0e9 6 3 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): (eller «søndag» hadde passet bedre her siden det jo er lørdag i dag - har ferie så jeg går surr i dagene!) Anonymkode: 852c4...595 Går ikke surr i dagene her, har ikke ferie nå. TS Anonymkode: d294d...0e9
Friluftsmann70 Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 Jeg ville blitt ganske så irritert, og enig med din mann om at de viser lite respekt. Skjønner du føler det er vanskelig å ta opp, men dersom du sier at det var veldig lei måte de gjorde det på. De må ha tenkt på dette mye tidligere. Da må de også forstå at det er bedre å gi beskjed så tidlig som mulig 6 1
BobbySocks Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 Hadde bare latt det gå. De hadde hatt ungen lenge. Verre om de hadde hann barnet fra fredag, da hadde jeg sagt noe. 11 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 Nei, selvsagt skal du ikke si noe. Du skal være takknemlig for at de har passet barnet. Jeg skjønner at det var leit å ikke få en kveld alene, men mannen din må hente seg inn! Anonymkode: f25d1...401 11 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei, lurer på en ting. Forrige helg kom mormor og morfar hjem med vårt barn lørdag kveld istedenfor søndag morgen som var avtalen. De ringte bare 30min før og sa de var på vei. Jeg ble perpleks og sa det som det var at det passet jo litt dårlig, vi avtalte søndag? Men nei, de hadde endel å gjøre søndagen så de måtte komme nå. Vi hadde drukket litt vin og så frem til en alene kveld, men sånn ble det altså ikke. Jeg ble litt sur og irritert, men sa ikke noe, barnet var jo der, ville ikke hun skulle føle seg lite velkommen hjem. Mannen min mener de ikke respekterer oss i det hele tatt med å gjøre sånt. De hadde jo hatt ungen hele uken, men dette var jo den første kvelden vi kunne ha tid sammen da hele uken har vært full av jobb jobb jobb, så ble litt lei meg for at det ble spolert, men selvfølgelig glad for at jenta vår kom hjem. Hva tenker dere? Var det respektløst? Burde jeg si noe? Jeg er litt dårlig på å si ifra til foreldrene mine🙈 Anonymkode: d294d...0e9 De passer primært fordi dere har problemer med lang skoleferie ikke at dere trenger kjæreste tid. Så dere bør være fornøyde Anonymkode: b9b73...12c 13
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 Er neimen ikke greit å være besteforeldre i dag. Barn som blir levert tilbake for tidlig, barn som besteforeldre ikke vil være barnevakt for osv osv….lista begynner å bli lang. Anonymkode: 04056...48a 7 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 Å få hjem et skolebarn før planen er vel ikke noe problem? Dumt å endre planer på så kort frist, men ikke mer enn det. Dere har fått utrolig mye hjelp når de har passet barnet ei uke, og har å være takknemlige! Anonymkode: 4a1a9...5c7 11 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #14 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Okey, herregud.. barnet er stort og du har kanskje ikke skolebarn, men det har altså jeg. Det er 8 uker man må lage en plan for barnet, så ja, han har vært på tur med besteforeldrene sine en uke, og det er ikke fordi vi vil være borte fra henne, men fordi vi faktisk må jobbe og ingen av oss har hjemmekontor jobber. TS Anonymkode: d294d...0e9 Ikke meg du siterer, men trenger du å svare folk sånn? Du/ dere virker ekstremt utakknemlige og krevende. Besteforeldrene har hatt han/ henne en uke, å det bør dere være veldig takknemlige for. Dessuten, så er det deres valg å få barn. Å ja, jeg har barn (voksne nå) å har vært igjennom den runddansen med å organisere sommeren, jobb og barn. Anonymkode: 6369e...53c 13 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #15 Skrevet 29. juli 2023 Jeg skjønner ikke hvordan du og din mann tenker? Dere virker ekstremt bortskjemt. Anonymkode: f25d1...401 11 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #16 Skrevet 29. juli 2023 Friluftsmann70 skrev (12 minutter siden): Jeg ville blitt ganske så irritert, og enig med din mann om at de viser lite respekt. Skjønner du føler det er vanskelig å ta opp, men dersom du sier at det var veldig lei måte de gjorde det på. De må ha tenkt på dette mye tidligere. Da må de også forstå at det er bedre å gi beskjed så tidlig som mulig Respekt, ass. Anonymkode: d0b67...9e5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #17 Skrevet 29. juli 2023 Jeg synes ikke de var respektløse for å komme en dag for tidlig med barnet, men synes det var respektløst å ikke kommunisere det tidligere og tydeligere. Dere får spørre igjen om de kan sitte barnevakt så dere kan få en kjærestekveld en annen dag. Mine foreldre passer barna mine svært lite, de er opptatte stort sett hver helg og hver ferie. Men når jeg spør og det er krise(typ at vi begge er booket på kveldsopplegg i ukedag) og de klarer å få det til på ett eller annet vis, så stiller de opp. Er evig takknemlig for det! Men å spørre om barnevakt for å få en «frikveld» sitter veldig langt inne, spurte om pass på bryllupsnatta vår da, men da passa det ikke. Anonymkode: 180da...3ce 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #18 Skrevet 29. juli 2023 Hvis du trenger hjelp når dere er på jobb burde besteforeldre fått «fri» i helgen. Det er slitsomt å passe andres barn. Spesielt når man selv er ferdig med småbarn. Det er ikke besteforeldres ansvar at dere får kjærestetid.. Anonymkode: 19583...3a9 11 5
MarianneE Skrevet 29. juli 2023 #19 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei, selvsagt skal du ikke si noe. Du skal være takknemlig for at de har passet barnet. Jeg skjønner at det var leit å ikke få en kveld alene, men mannen din må hente seg inn! Anonymkode: f25d1...401 👏👍👍
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #20 Skrevet 29. juli 2023 Hvorfor passet dere ikke på å ha kjærestetid tidligere den uka da? Anonymkode: b0e8d...04e 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå