AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Jeg dater sånn halvveis en fyr (ikke ligget enda), men vært på 3-4 dates i løpet av noen uker. Merker litt kjemi for en gang skyld. Jeg er akkurat ferdig med min mastergrad og snuser nå på å starte på en doktorgrad. Denne fyren har derimot bare en bachelorgrad, og han virker tilfreds med det. Han har en OK jobb, selv om den ikke akkurat gjør han rik. Han sier han er tilfreds med denne også. Da jeg fortalte dette til noen venninner ble det en stor diskusjon rundt dette. Flere av mine venninner mente at hvis en fyr er tilfreds med bare å ha bachelorgrad, så var det et rødt flagg. Fordi det liksom sier noe om "ambisjonene og statusen hans i samfunnet" osv. De mente det kunne være tegn på en litt tafatt fyr uten ambisjoner. De mente også at jeg fortjente noen på mitt nivå, selv om jeg ikke har tenkt på det sånn. Etter dette har jeg tenkt en del på akkurat det. Jeg har jo brukt mye tid på mine studier og jobbet hardt, og vil jo fortsette med det på videre studier. Han har jo på en måte gitt opp allerede. Hadde dere tenkt noe på dette som et rødt flagg eller bare ignorert det? På forhånd takk for innspill. Anonymkode: def1d...ae1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Han fortjener bedre damer enn deg! Anonymkode: c4897...543 21 1 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 Jeg hadde tenkt at han kunne funnet seg noen bedre, som godtar han for den han er. Anonymkode: 359d0...4c9 18 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 Dump han. Det er bare tapere som har mindre en to doktorgrader. Jeg personlig er tilfreds uten en eneste grad, uambisiøs som jeg er. Herlig. Anonymkode: 3bbff...2de 14
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 Bruker han ankelsokker? Anonymkode: 9d1e0...c28 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg dater sånn halvveis en fyr (ikke ligget enda), men vært på 3-4 dates i løpet av noen uker. Merker litt kjemi for en gang skyld. Jeg er akkurat ferdig med min mastergrad og snuser nå på å starte på en doktorgrad. Denne fyren har derimot bare en bachelorgrad, og han virker tilfreds med det. Han har en OK jobb, selv om den ikke akkurat gjør han rik. Han sier han er tilfreds med denne også. Da jeg fortalte dette til noen venninner ble det en stor diskusjon rundt dette. Flere av mine venninner mente at hvis en fyr er tilfreds med bare å ha bachelorgrad, så var det et rødt flagg. Fordi det liksom sier noe om "ambisjonene og statusen hans i samfunnet" osv. De mente det kunne være tegn på en litt tafatt fyr uten ambisjoner. De mente også at jeg fortjente noen på mitt nivå, selv om jeg ikke har tenkt på det sånn. Etter dette har jeg tenkt en del på akkurat det. Jeg har jo brukt mye tid på mine studier og jobbet hardt, og vil jo fortsette med det på videre studier. Han har jo på en måte gitt opp allerede. Hadde dere tenkt noe på dette som et rødt flagg eller bare ignorert det? På forhånd takk for innspill. Anonymkode: def1d...ae1 Helt klart rødt flagg.....her blinker alle alarmlampene, hvis det er en ung fyr som ikke sikter høyere så er det lite å satse på. Jeg foretrekker menn med ambisjoner og gode utsikter. Anonymkode: 5a9f5...f82
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 Inflasjonen har nådd «rødt flagg»-begrepet. Anonymkode: a1af3...407 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 Håper virkelig for din del at dette er trolling Anonymkode: b96f8...0d8 3
Friluftsmann70 Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 Hva betyr det for deg? Du kan ikke sole deg i glansen av en ambisiøs mann Du kan satse på karriere og ha en fantastisk mann til å være nav'et i hjemmet, den som passer på at barna får middag og gjør lekser. Her er det både muligheter og svakheter, men du må selv velge hva som er viktig for deg. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 Ja, vil ha lite intelektuelt å prate om med en partner med lavere grad Anonymkode: d4978...dfb
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 Dump ham, han er ikke for deg. Jeg har forøvrig mastergrad, vurderte doktorgrad og er gift med en som bare har bachelor. Jeg jobber i en ordinær jobb og tjener ok, han er leder og tjener flesk. Anonymkode: 0088b...389 1
Agatha Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 Det er jo vi med alt for mye utdanning som ikke har skjønt det.. tjener mindre i det lange løp og sliter mer psykisk 😅 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #14 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, vil ha lite intelektuelt å prate om med en partner med lavere grad Anonymkode: d4978...dfb Så kravstor. Prating er jo bare slitsomt og plagsomt. Kvinnfolk gjør ikke annet enn å komme med plagsomme lyder og ord fra munnen. Anonymkode: 3bbff...2de 3
Gjest theTitanic Skrevet 29. juli 2023 #15 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg dater sånn halvveis en fyr (ikke ligget enda), men vært på 3-4 dates i løpet av noen uker. Merker litt kjemi for en gang skyld. Jeg er akkurat ferdig med min mastergrad og snuser nå på å starte på en doktorgrad. Denne fyren har derimot bare en bachelorgrad, og han virker tilfreds med det. Han har en OK jobb, selv om den ikke akkurat gjør han rik. Han sier han er tilfreds med denne også. Da jeg fortalte dette til noen venninner ble det en stor diskusjon rundt dette. Flere av mine venninner mente at hvis en fyr er tilfreds med bare å ha bachelorgrad, så var det et rødt flagg. Fordi det liksom sier noe om "ambisjonene og statusen hans i samfunnet" osv. De mente det kunne være tegn på en litt tafatt fyr uten ambisjoner. De mente også at jeg fortjente noen på mitt nivå, selv om jeg ikke har tenkt på det sånn. Etter dette har jeg tenkt en del på akkurat det. Jeg har jo brukt mye tid på mine studier og jobbet hardt, og vil jo fortsette med det på videre studier. Han har jo på en måte gitt opp allerede. Hadde dere tenkt noe på dette som et rødt flagg eller bare ignorert det? På forhånd takk for innspill. Anonymkode: def1d...ae1 Stakkars deg. Han kan umulig duge til noe stort annet enn husvask, barnepass og innkjøp... Ingen høykultur heller. Her er det nok rølpefest i baris som er tingen.
BerntHulken Skrevet 29. juli 2023 #16 Skrevet 29. juli 2023 (endret) . Endret 28. juli 2024 av BerntHulken 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #17 Skrevet 29. juli 2023 La den mannen være i fred. Han trenger noen som er tilfredse selv. Med eller uten utdanning. Anonymkode: 19417...b0a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #18 Skrevet 29. juli 2023 På ingen måte et rødt flagg. Jeg har master og prøver å overtale meg selv til å ikke ta en doktorgrad da det vil gi et økonomisk tap. Min mann har «kun» en bachelor og har ikke tenkt å ta en master. Jeg syns derimot at han er den smarteste av oss som har klart å finne noe han liker og syns er spennende, som gir en hel Haug med jobbmuligheter og som gir langt bedre betalt enn jeg noensinne vil få betalt med min utdanning. Anonymkode: c97ea...019 1 1
senior Skrevet 29. juli 2023 #19 Skrevet 29. juli 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Han har en OK jobb, selv om den ikke akkurat gjør han rik. Han sier han er tilfreds med denne også. Høres ut som en fin fyr. 9 minutter siden, AnonymBruker said: Flere av mine venninner mente at hvis en fyr er tilfreds med bare å ha bachelorgrad, så var det et rødt flagg. Fordi det liksom sier noe om "ambisjonene og statusen hans i samfunnet" osv. Fri meg fra damer som pusher mannen sin til statusjag. Behold typen og bytt heller venninner. 2
Januar2 Skrevet 29. juli 2023 #20 Skrevet 29. juli 2023 Kan vel være ambasiøs uten en doktorgrad? hva med de som driver elektriker firmaer med 30/40 ansatte? naboene solgte sitt anlegsfirma sitter igjen med 300 mil hver etter salg, å de var i utgangspunktet bare utdannet tømrer og anleggsgartner 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå