AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Forstår at mange hadde det slik under korona, og at det ikke er noe å klage over. Men lurer likevel på hvordan det er om far ikke kan være med? Sitter man bare der mutters alene mellom undersøkelser da? Anonymkode: 270e6...804
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Det skjer ikke så mye. Hva tenker du på? Klarer du ikke være alene en stund? Ta med deg en bok, se film, hør på musikk/radio/podcast eller noe Anonymkode: 57587...9e7 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 Man føder et barn?? Anonymkode: 0c6a3...8f8 5
snurk Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 Når man er kommet så langt at man har fått tildelt fødestue så er som regel jordmor med deg hele veien frem til barnet er født 🙂 2
Maleficenta Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Forstår at mange hadde det slik under korona, og at det ikke er noe å klage over. Men lurer likevel på hvordan det er om far ikke kan være med? Sitter man bare der mutters alene mellom undersøkelser da? Anonymkode: 270e6...804 med tanke på bemanningen på føden, så tenker jeg ja
Maleficenta Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det skjer ikke så mye. Hva tenker du på? Klarer du ikke være alene en stund? Ta med deg en bok, se film, hør på musikk/radio/podcast eller noe Anonymkode: 57587...9e7 da har man det chill med nyfødt baby må jeg si 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 Du trenger ikke far. Jeg hadde gjerne født barna våre uten mannen😅 Lite han kan bidra med. Anonymkode: 33e0e...545 4
Maleficenta Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 snurk skrev (1 minutt siden): Når man er kommet så langt at man har fått tildelt fødestue så er som regel jordmor med deg hele veien frem til barnet er født 🙂 problemet kommer etterpå. Så snart babyen er ute er du on your own
Paneera Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du trenger ikke far. Jeg hadde gjerne født barna våre uten mannen😅 Lite han kan bidra med. Anonymkode: 33e0e...545 Far er vel ment til å være emosjonell støtte? 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 Just now, snurk said: Når man er kommet så langt at man har fått tildelt fødestue så er som regel jordmor med deg hele veien frem til barnet er født 🙂 Takk for svar med faktisk informasjon! Det var beroligende for en usikker førstegangsfødende som ikke vet om far er her pga alvorlig helsesituasjon. Anonymkode: 270e6...804 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 Maleficenta skrev (Akkurat nå): problemet kommer etterpå. Så snart babyen er ute er du on your own Hvilket problem? Babyen sover mye. Hadde babyene mine på rommet døgnet rundt på fødestuen. Man skal da prøve å bli kjent med barnet. Anonymkode: 33e0e...545 2
Maleficenta Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilket problem? Babyen sover mye. Hadde babyene mine på rommet døgnet rundt på fødestuen. Man skal da prøve å bli kjent med barnet. Anonymkode: 33e0e...545 jeg blant annet slet kjempemasse med å få til amming. Ble sendt mutters alene på barselhotellet med ca null erfaring med babyer fra før. Måtte ringe på tlf for å spørre om ting eller be om hjelp eller jeg måtte gå en lang korridor bort til vaktrommet for å be om hjelp. Jeg hadde aldri badet en baby før, aldri holdt en nyfødt. Jeg var nervevrak
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #14 Skrevet 29. juli 2023 Maleficenta skrev (12 minutter siden): da har man det chill med nyfødt baby må jeg si Nyfødt baby er chill😊 Når babyene sov leste jeg, dusja, spiste, skravla med de andre på rommet, så film osv. Under fødsel leste jeg litt mellom takene. Med de 2 andre gikk det så fort at jeg rakk nesten ikke tenke. Anonymkode: 57587...9e7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #15 Skrevet 29. juli 2023 Du kan ha med deg en til å støtte deg, en god venninne, mor eller andre familiemedlemmer. Alle fødsler er ulike og varer alt fra under en time, til over ett døgn. Jeg lå på fødestua nesten ett døgn med første, og 5 timer med nr. 2. Mannen var der for psykisk støtte, hente saft og mat osv. Jordmor var hyppig innom, og når pressriene kommer, så er de alltid 2 personell inne, hvis ikke mer. Min anbefaling hvis du bestemmer deg for å gjøre det alene, ta med en iPad eller lignende, snacks, noe godt å drikke, så er du hvertfall forberedt hvis det tar litt tid. Og tiden etterpå når babyen er født varierer også, ikke vær redd for å spørre om hjelp eller litt tid til å sove hvis du er veldig sliten etter fødsel. Anonymkode: f2d2d...d9d 1
Maleficenta Skrevet 29. juli 2023 #16 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nyfødt baby er chill😊 Når babyene sov leste jeg, dusja, spiste, skravla med de andre på rommet, så film osv. Under fødsel leste jeg litt mellom takene. Med de 2 andre gikk det så fort at jeg rakk nesten ikke tenke. Anonymkode: 57587...9e7 så du var så rolig ved din første baby?!
snurk Skrevet 29. juli 2023 #17 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Takk for svar med faktisk informasjon! Det var beroligende for en usikker førstegangsfødende som ikke vet om far er her pga alvorlig helsesituasjon. Anonymkode: 270e6...804 Det var synd å høre ❤️ Du kan forklare situasjonen til føden så får du en jordmor som er med deg hele veien. Jeg har hatt jordmor i samme rom fra start til slutt på begge mine fødsler på tross av at mannen også var med. Kanskje har du en god venn eller familie som kunne stilt som reserve?
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #18 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Takk for svar med faktisk informasjon! Det var beroligende for en usikker førstegangsfødende som ikke vet om far er her pga alvorlig helsesituasjon. Anonymkode: 270e6...804 Min jordmor forlot meg nesten ikke i løpet av fødselen. Hvis hun måtte gå ut, fikk jeg tydelig beskjed når hun kom tilbake, eller hun sendte inn en kollega som jeg fikk hilse på og bli kjent med. Jeg var aldri alene (selvom mannen min var der - men det var en helsepersonell der hele tiden). Om jeg måtte født alene, så hadde jeg følt meg likevel ivaretatt - både trygg, og med nok av hender å holde i og øyne å feste blikk på. Anonymkode: 80ea4...41f 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #19 Skrevet 30. juli 2023 Jeg hadde også jordmor hos meg hele tiden på fødestua. Selv om mannen var med. Anonymkode: c2de7...702
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #20 Skrevet 30. juli 2023 Like greit, far er som oftest helt ubrukelig uansett. Anonymkode: 6f2fd...156
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå