Gå til innhold

Vil jeg gå ned i vekt av disse endringene ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og hvor lang tid vil det ta før jeg ser forskjell? 
veier 76, 158 cm høy, og har det siste året vært mye inne/lite aktiv. 

har begynt å gått ca fra 7-11.000 skritt noen dager i uken. Som før var kanskje 1-2.000 pga jeg var hjemme. 
og tenker å trene minst 2 ganger i uken. 

hvor lang tid tror dere det vil ta å gå ned? Har tenkt å gå ned til ca 60kg. 

orker ikke å telle kalorier, men prøver å spise sunnere og mindre porsjoner, og kuttet ut brus som jeg var veldig avhengig av. 

Anonymkode: a2fa3...a80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir jo helt bingo det da, du må jo vite ca hva som kommer inn i forhold til hva som blir forbrent av kalorier.

Plutselig begynner du å gå mer og trene men da kan man fort begynne å spises mer også.

ok men hvis du vil gjøre det enkelt: var du i balanse før dette, altså gikk ikke opp eller ned? I så fall hvis du ikke spiser mer så vil du gå ned

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vektnedgang sitter i hovedsak i inntak av mat, snop ol. Å redusere vekt er omlag som dette: 80% er å redusere inntak. 20% er trening/mosjon 

Anonymkode: 1e646...61d

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det at du prøver å spise sunnere, kan hjelpe deg å gå ned i vekt. Det spørs hva du definerer som sunnere (hvor usunn var kostholdet før?).

Det å øke antall skritt har lite å si på vekten, men hjelper for kroppen på andre måter.

Har du prøvd å implementere 16:8 faste?

Anonymkode: 783bb...362

AnonymBruker
Skrevet

Du bør kutte i kalorier. 

16 kg fett er ca 112.000 kalorier.

IMG_3321.jpeg

Anonymkode: f07e1...741

AnonymBruker
Skrevet
Enmanelskeråhate skrev (Akkurat nå):

Blir jo helt bingo det da, du må jo vite ca hva som kommer inn i forhold til hva som blir forbrent av kalorier.

Plutselig begynner du å gå mer og trene men da kan man fort begynne å spises mer også.

ok men hvis du vil gjøre det enkelt: var du i balanse før dette, altså gikk ikke opp eller ned? I så fall hvis du ikke spiser mer så vil du gå ned

Ja jeg vet sånn ca, har telt mye kalorier før, og er selvfølgelig at jeg legger inn i Lifesum appen av og til. Men ikke hver dag i uken da det blir mye å forholde seg til. 

Skjønner. Har jo gått gradvis opp de siste to årene kanskje men de siste mnd har jeg egentlig lagt på samme vekt. 

Skrevet

Skal du ned 16 kilo så er det 123200 kalorier, som vil si 246.4 dager om du mister 500 kalorier per dag i snitt.

Hvor lang tid det tar er umulig å vite om du ikke vet kaloriunderskuddet ditt.

• Liker 1
Gjest Jegsierdetsomdeter
Skrevet

Å gå 10 000 skritt er noe man gjør kun for helsegevinst , man brenner ikke mere en 300 kcal ca, går du i oppoverbakke alle 10.000 skrittene så 600-700 kcal kanskje. 

Har selv gått ned 30 kg , man må endre på kosthold.  Jeg gjorde dette:

Frokost før 4 halve rundstykker 4 egg , 6-7 dl sjokolade melk og hadde en del smør ja🫨

frokost etter;

4 husmann knekkebrød  , tyn som mulig lag med smør, 4 egg, 5 dl skummet melk

lunsj før:  mat i kantinen på jobb, varm mat + 2 brødskiver med skinke + 2 juice 

lunsj etter: 

varm mat , ber dem droppe saus , kjører litt mindre ris  Halvt glass juice , ingen brødskiver , ubegrenset med grønnsaker 

middag: kjørte før det kona lagde typ 800 kcal -1000 max

Middag nå spiser det samme🙂

kveldsmat før 4-5 knekkebrød med ost

kveldsmat nå cottage chees + en nevne blåbær + 1 eple. 

aktivitet før : styrke 4 ganger i uka 12000 skritt

Aktivitet nå :

styrke 3 ganger i uka 8000-10 000 skritt

AnonymBruker
Skrevet
Skjold skrev (3 minutter siden):

Skal du ned 16 kilo så er det 123200 kalorier, som vil si 246.4 dager om du mister 500 kalorier per dag i snitt.

Hvor lang tid det tar er umulig å vite om du ikke vet kaloriunderskuddet ditt.

Takk for svar. I forhold til Lifesum appen skal jeg spise 1.484 kalorier, og har forbrent ca 450-500 kcal hver dag i det siste, men tenker da å bytte ut turer med trening 2 ganger i uken. 
Om du klarer å regne ut av det med denne informasjonen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar. I forhold til Lifesum appen skal jeg spise 1.484 kalorier, og har forbrent ca 450-500 kcal hver dag i det siste, men tenker da å bytte ut turer med trening 2 ganger i uken. 
Om du klarer å regne ut av det med denne informasjonen.

Uten turer og trening ca. 8-9 måneder. Forbrenner du 500 kalorier for dag i trening i tillegg så halvparten av den tiden. Det er om du aldri fusker og ikke teller feil i dietten din. Det tar nesten 2 timer relativt rask gange med økt puls å forbrenne 500 kalorier.

AnonymBruker
Skrevet
Skjold skrev (3 minutter siden):

Uten turer og trening ca. 8-9 måneder. Forbrenner du 500 kalorier for dag i trening i tillegg så halvparten av den tiden. Det er om du aldri fusker og ikke teller feil i dietten din. Det tar nesten 2 timer relativt rask gange med økt puls å forbrenne 500 kalorier.

Takk for svar. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Reduser antall måltider til 2-3 og spis deg mett. Lang nattefaste. Kutt ut all småspising. Da får du en fantastisk god kontroll på inntaket ditt. Noe som er helt nødvendig for å gå ned. 

Anonymkode: d56b0...f02

AnonymBruker
Skrevet
Jegsierdetsomdeter skrev (17 minutter siden):

Å gå 10 000 skritt er noe man gjør kun for helsegevinst , man brenner ikke mere en 300 kcal ca, går du i oppoverbakke alle 10.000 skrittene så 600-700 kcal kanskje. 

Har selv gått ned 30 kg , man må endre på kosthold.  Jeg gjorde dette:

Frokost før 4 halve rundstykker 4 egg , 6-7 dl sjokolade melk og hadde en del smør ja🫨

frokost etter;

4 husmann knekkebrød  , tyn som mulig lag med smør, 4 egg, 5 dl skummet melk

lunsj før:  mat i kantinen på jobb, varm mat + 2 brødskiver med skinke + 2 juice 

lunsj etter: 

varm mat , ber dem droppe saus , kjører litt mindre ris  Halvt glass juice , ingen brødskiver , ubegrenset med grønnsaker 

middag: kjørte før det kona lagde typ 800 kcal -1000 max

Middag nå spiser det samme🙂

kveldsmat før 4-5 knekkebrød med ost

kveldsmat nå cottage chees + en nevne blåbær + 1 eple. 

aktivitet før : styrke 4 ganger i uka 12000 skritt

Aktivitet nå :

styrke 3 ganger i uka 8000-10 000 skritt

Takk for svar. Men da har det ikke vært store forskjellen du har gjort i kostholdet? 
Men alt hjelper jo 😄 

hvor lang tid brukte du på å gå ned 30kg?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Reduser antall måltider til 2-3 og spis deg mett. Lang nattefaste. Kutt ut all småspising. Da får du en fantastisk god kontroll på inntaket ditt. Noe som er helt nødvendig for å gå ned. 

Anonymkode: d56b0...f02

Kan jeg feks spise frokost kl 11- middag kl 17- lett kvelds kl 20? Eller er det bedre med feks frokost kl 9- lunsj kl 13- middag kl 17 og droppe kvelds? 

Gjest Jegsierdetsomdeter
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Takk for svar. Men da har det ikke vært store forskjellen du har gjort i kostholdet? 
Men alt hjelper jo 😄 

Det er det om man forstår kcal. Rundstykker er dobbel så mye som knekkebrød. Sjokolade melk er dobbelt så mye som skummet melk. Fikk sjokk når jeg sjekket i life sum, så loggfør maten🙂

Gjest Jegsierdetsomdeter
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men alt hjelper jo 😄 

15 mnd, jeg stresser aldri 🙂 var ikke sulten et sekund. 

AnonymBruker
Skrevet

Inaktivitet er verre for helsen enn lett overvekt: Stillesitting verre enn overvekt

Jeg mener du gjør alt rett, så får det ta den tiden det tar. Du ble vel ikke såpass overvektig på 6 måneder? Så ikke regn med at du skal gå ned til idealvekt mye på 6 måneder heller. Fokuser heller som du gjør på å innarbeide gode rutiner, få glede av aktivitet. 

Anonymkode: ee1b6...722

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...