AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Jeg har 3 søsken med mann/kone. Har også 4 nieser/nevøer. Så har jeg min mamma, pappa og stemor, farmor og farfar. Mannen har 4 søsken, 2 av de med partner. Så er det svigerforeldre og han mormor/morfar og farmor/farfar. Har rett og slett ikke plass til alle. Har dere flere besøk? Inviteres ikke alle? Anonymkode: d125a...8b0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har 3 søsken med mann/kone. Har også 4 nieser/nevøer. Så har jeg min mamma, pappa og stemor, farmor og farfar. Mannen har 4 søsken, 2 av de med partner. Så er det svigerforeldre og han mormor/morfar og farmor/farfar. Har rett og slett ikke plass til alle. Har dere flere besøk? Inviteres ikke alle? Anonymkode: d125a...8b0 Ja vi er flere enn dette. Blir fort 25 stk. vi har to til tre besøk. Anonymkode: c262f...e5f
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 Kjenner en med ca. samme "problematikk". De har tre bursdager, en med hennes familie, en med mannens familie og en med eksmannens familie. Når ungene blir så store at de vil ha barnebursdager, må de sikkert begynne med fire bursdager😂 Anonymkode: 4406d...935
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har 3 søsken med mann/kone. Har også 4 nieser/nevøer. Så har jeg min mamma, pappa og stemor, farmor og farfar. Mannen har 4 søsken, 2 av de med partner. Så er det svigerforeldre og han mormor/morfar og farmor/farfar. Har rett og slett ikke plass til alle. Har dere flere besøk? Inviteres ikke alle? Anonymkode: d125a...8b0 inviter en side en dag og den andre dagen etter. Anonymkode: 77df5...66f 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 Vi inviterer alle, men har åpent hus, dvs at alle ikke kommer samtidig. Vi sier f.eks åpent hus fra 16 til 20. Da er det ikke meningen at alle gjestene kommer kl. 16 og blir til 20, men at f.eks mormor og morfar kommer kl. 16 og går igjen 17.30, tante A og onkel B med sine barn kommer 16.30 og går igjen 18.30. Onkel C og tante D kommer kanskje ikke før 19, og kusine E stikker innom etter fotballtrening. Fetter F kommer sammen med farmor og farfar kl 17, men går før dem for å rekke svømmetrening. Og så er det jo alltid noen som ikke kan komme uansett hvilken dag vi velger, så vi feirer som regel på selve bursdagen. Vi serverer kaker og kaffe/te/brus/saft, ikke middag. Anonymkode: 90e35...7f6 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi inviterer alle, men har åpent hus, dvs at alle ikke kommer samtidig. Vi sier f.eks åpent hus fra 16 til 20. Da er det ikke meningen at alle gjestene kommer kl. 16 og blir til 20, men at f.eks mormor og morfar kommer kl. 16 og går igjen 17.30, tante A og onkel B med sine barn kommer 16.30 og går igjen 18.30. Onkel C og tante D kommer kanskje ikke før 19, og kusine E stikker innom etter fotballtrening. Fetter F kommer sammen med farmor og farfar kl 17, men går før dem for å rekke svømmetrening. Og så er det jo alltid noen som ikke kan komme uansett hvilken dag vi velger, så vi feirer som regel på selve bursdagen. Vi serverer kaker og kaffe/te/brus/saft, ikke middag. Anonymkode: 90e35...7f6 Høres greit ut. Men her klarer ingen å gå, de blir værende hele dagen. Kommer før og blir t leggetid. Hva sier dere da siden de klarer å gå så fort? vet de at det skal være plass til alle, så blir en liten visitt? Vanskelig å legge noe sånt fram her. De vil helst komme kl. 10 og være til 21.. Så mat må til og.. Anonymkode: 77df5...66f 1
Surriball Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 Vi har stor familie og har kjøpt oss spisebord som kan felles ut og få plass til de fleste. Om det kommer mange bruker vi utebordet og stuebordet også. Vi er flere i kjernefamilien som har bursdag ila. én måned, så vi har felles familiefeiring siden vi ikke orker storbesøk mange ganger på rad. Vi oppgir bare et tidspunkt ("vi feirer x, y og z med kaffe og kaker på søndag kl. 15-17"), og så kommer de som kommer. Klin umulig å tilpasse seg alles timeplan. Det er også greit å sette opp et tidspunkt (som selvsagt er fleksibelt) så det er litt begrenset hvor lenge vi har besøk. Det er koselig, men intenst. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 Vi har åpent hus i 3-4 timer. Stående buffet, og en kan sitte hvor en vil i huset. Sjeldent noen er hele tidspunktet. Prøvde ett år å ha hver sin dag, men det va mer stress. For oss var det veldig greit «å bli ferdig med det» på en dag. Så kommer de som vil komme. Vi er 32 stk (det er min mann og mine søsken med familie + våre foreldre og gjenlevende besteforeldre), og det går ikke an å finne et tidspunkt som passer for alle. Anonymkode: d7f92...4db 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 Vi har stor familie. Det vil si at hvis vi er alle er vi sjeldent færre enn 30. Barna har bursdag på sommeren, så vi har alltid invitert hele røkla. Har stort spisebord, noen spiser i sofaen og noen ved bordet på terrassen. Vi bodde i rekkehus, bor nå i enebolig. Så nå er det lettere. Men i rekkehuset var alle inneforstått med at det var litt kaos og ganske intimt. Alle kom likevel alltid i bursdagene, og barna har veldig gode minner. Tante Gerd satt å dingla på armlenet på sofaen, noen spiste på trappa ut til terrassen osv 😅 Anonymkode: c8c52...7a2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 Er vi maks antall er vi 34 stykk, men stort sett er vi rundt 25. Det er alltid noen det ikke passer for. Maten blir satt frem og de sitter der de vil. Gjør det enklest. Delte et år i to feiringer. Hans og min familie. Men syns det var mer stress. Måtte rydde og gjøre klart to ganger. Anonymkode: 71ae0...b8c 1
Ebbeliten Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 Vi har plass til alle. Har nettopp hatt konfirmasjon her hjemme med 45 gjester. Men vi har kun bursdager for barna, da. Feirer ikke voksne.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 vi inviterer to dager før på sms og håper at ikke alle kommer. Det har hendt at alle har kommet, men ikke så ofte. Det blir fryktelig trangt om saligheta, om alle dukker opp. Vi har også type selskap fra kl 15 og utover. Da får vi gjerne spredd gjestene litt, ut over ettermiddag/kveld. Problemet er ikke like stort lenger nå, da mange av tantebarna har flyttet bort for å studere. Men når eldste var liten, kunne vi fort bli opp mot 40-50 i en vanlig bursdag. Kommer alle, er vi 55. Anonymkode: 13de9...5e5 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 vet om en i samme situasjon. serverer winer hotdog, brus, kaffe og kaker på stikk innom besøk. inviterer alle, og har det helt uformelt Anonymkode: 05f23...a39 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #14 Skrevet 30. juli 2023 Vi inviterer alle. Potensielt kan vi bli 30 stk. Ender stort sett på rundt 20 da ikke alle kommer hver gang. Det varer i to timer, ikke alle får sitteplass og ingen får middag. Kaffe og kake er tingen og det står spesifisert i invitasjonen. Tiden også slik så ingen henger i timesvis. Ungene elsker at det kommer mange, jeg er veldig glad når alle har dratt😅 er jo som en dåp/konfirmasjon hver gang. Sjelden jeg får snakket med noen. Løper mye frem og tilbake til kjøkkenet🙈 Anonymkode: 75eb3...134 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #15 Skrevet 31. juli 2023 Sånn var det da jeg vokste opp, etter hvert ville det vært over 30 stk om besteforeldre + onkler/tanter + søskenbarn skulle blitt invitert samtidig. Det endte med at de fleste løste det med å bare invitere besteforeldre, og ikke tanter/onkler/søskenbarn. Det var litt stusselig, siden det endte med omtrent null kontakt med disse slektningene. Jeg ville nok delt opp i besteforeldre fra begge sider og så et annet besøk med onkler/tanter/søskenbarn fra begge sider, eller en og en side. Anonymkode: 12840...810 1
Marimba Skrevet 31. juli 2023 #16 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 29.7.2023 den 23.54): vi inviterer to dager før på sms og håper at ikke alle kommer. Det har hendt at alle har kommet, men ikke så ofte. Det blir fryktelig trangt om saligheta, om alle dukker opp. Vi har også type selskap fra kl 15 og utover. Da får vi gjerne spredd gjestene litt, ut over ettermiddag/kveld. Problemet er ikke like stort lenger nå, da mange av tantebarna har flyttet bort for å studere. Men når eldste var liten, kunne vi fort bli opp mot 40-50 i en vanlig bursdag. Kommer alle, er vi 55. Anonymkode: 13de9...5e5 Så lurt! Jeg har alltid tenkt å være ute i god tid jeg, men hvorfor det liksom? Vi er 35-40 i nærmeste familie (jeg og mannen har 3 og 5 søsken hver hvor de fleste er etablert med barn på ca samme alder som våre). Vi har løst det litt ulikt ca i denne rekkefølgen: Åpent hus over hele dagen Piknik ute i en park i nærheten, vi tok med kaker og så hadde alle med sin piknikkurv i tillegg om de ønsket det. Kun invitere besteforeldre (men det var fordi jeg hadde kyssesyken og ikke orket å organisere noe mer enn det for ungen) Låne barnehagen, eller låne skolen jeg jobber på Stappe alle inn i stua/ute (vi sørger for at det er nok sitteplasser til alle så de kan fordele seg litt utover i ulike grupper) Vi har forresten gitt litt opp å servere "middag" til alle nå i det siste. Synes det blir for dyrt med matvareprisene nå. De fleste bor i nærheten også så det er jo ikke krise å ikke servere middag. Men varter opp med en skikkelig kake/snacks/fruktbuffet. Vi har aldri delt opp. En gang hadde vi til og med barnebursdag først fra 11-13, og så hadde vi familiebursdag fra 15 på samme sted, men det vet jeg heller ikke helt om jeg vil anbefale for det var en ganske slitsom dag...
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #17 Skrevet 2. august 2023 Vi har stor hage og barn som er født på sommeren, feirer som regel ute. Anonymkode: 72e09...186
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #18 Skrevet 2. august 2023 Mamma og pappa har stort hus og vi barna bor i små leiligheter med barn, så vi slår ofte sammen flere bursdager og har felles feiringer hjemme hos dem. Selskapet legges så nærme som mulig datoen til barnebarnet som har bursdag i hver bolk. Det eneste unntaket er barna til den ene broren min. De har bursdag på sommeren og feirer utendørs hjemme hos seg selv. Vi andre har ikke vært like heldige med årstiden vi er født på. Anonymkode: 57d81...22b
michi88 Skrevet 2. august 2023 #19 Skrevet 2. august 2023 Stor familie, har tre barn og mange tantebarn. Vi feirer alle tre barna, inviterer alle, men det må være finværsdag så det er mulighet til å være ute. Sier alle kan komme når de kan etter fire. Noen i familien leier bedehuset/ungdomshus/skole til en 500 lapp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå