AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Spesielt når vi lever i en tid hvor det er krevende for barn å finne sin plass i samfunnet. Da trenger barna en far som kan veilede dem i kaoset og ikke bare være en som fikser praktiske problemer. Spesielt guttene trenger en slik far, siden de er mest sårbare for å falle utenfor. Og la oss være ærlige, som oftest er det lettest å knytte bånd til forelderen som er av samme kjønn. Hvis faren lærer sønnen at å snakke om følelser er fy-fy, så er det jo logisk at sønnen blir en person som holder ting inni seg. "Tøffe" menn blir dessverre ofte valgt som partnere av kvinner. Nå sier jeg ikke at man kan være tøff og følsom på samme tid. Det fins nok noen, men det er få. Jeg bare spør her siden jeg hører mye klaging over menn som ikke bidrar i hjemmet og med barnas oppdragelse. Virker som om mange menn uten særlig emosjonell intelligens, forståelse for andres følelser osv. Jeg vet ikke om disse mennene er advokater, leger, eienddomsmeglere, lærere elelr tømrere. Det fins vel slik menn i alle yrker. Men jeg tenker at det er veldig få egoister og drittsekker som velger omsorgsyrker. De som jobber innen helse eller i skole/barnehage. Jeg føler det er få kvinner som anser som disse yrkene som attraktive på en mann. Anonymkode: 62312...cc9 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Ja, jeg forstår hva du mener. Det er viktig at både mødre og fedre bidrar i oppdragelsen av barna og viser dem følelsesmessig støtte og veiledning. Å lære barna å håndtere følelser og kommunisere på en sunn måte er avgjørende for deres utvikling og trivsel. Det er også viktig å lære barna å være selvstendige og ansvarlige, og at det ikke bare er en forelders jobb å fikse alt for dem.👍🏻 Anonymkode: 67ad3...793 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 Det er bare i teorien at damene sier de vil ha slike menn. I virkeligheten er det biologien som styrer og da vil de ikke ha feminine menn med masse følelser og tårer i øynene. Anonymkode: b5c25...9b8 5 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 Det er ikke gitt at du er omsorgsfull selv om du jobber i omsorgsyrke. Det kanlike gjerne være et sistevalg/ et valg av ren nødvendighet. Anonymkode: 3b4e9...22e 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 Vi mennesker er mer styrt av biologi enn vi tror. Det betyr at damer gjerne velger seg en mann med høy inntekt eller en form for posisjon, mens en mann ser etter en dame som kan ta vare på ham og avkommet og gjerne en med et godt utseende. Kvinner leter etter en forsørger mens menn leter etter en rugekasse, dette er satt på spissen. Anonymkode: c6f56...351 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 Absolutt, jobber selv som sykepleier og hadde vært svært åpen for å bli sammen med en mannlig sykepleier, eller en i et tilsvarende yrke. Lærer for eksempel. Har alltid tiltrukket meg menn innenfor typisk finans, ulike lederstillinger osv og er veldig lei for syns mange er så «grunne» følelsesmessig, jeg må alltid bruke mye tid på å lære de opp til å forstå ulike emosjoner og slike ting. Håper neste mann som sjekker meg opp er en sykepleier, lærer eller psykolog 😁 Anonymkode: 642b3...02f 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bare i teorien at damene sier de vil ha slike menn. I virkeligheten er det biologien som styrer og da vil de ikke ha feminine menn med masse følelser og tårer i øynene. Anonymkode: b5c25...9b8 Jeg mister interessen og dumper menn som har lite empati og følelsesmessig intelligens Anonymkode: 642b3...02f 7 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg mister interessen og dumper menn som har lite empati og følelsesmessig intelligens Anonymkode: 642b3...02f Det er en mellomting. Tror det hen mente var at kvinner hovedsakelig liker ikke følsomme menn. Hva du mener og tror er likegyldig da fasiten gjøres opp av deg OG 9999 andre. Dvs din mening har lite å si. Anonymkode: b1b75...400 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er bare i teorien at damene sier de vil ha slike menn. I virkeligheten er det biologien som styrer og da vil de ikke ha feminine menn med masse følelser og tårer i øynene. Anonymkode: b5c25...9b8 Du vet ikke hva emosjonell intelligens er du Anonymkode: 08021...f71 8 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Det er en mellomting. Tror det hen mente var at kvinner hovedsakelig liker ikke følsomme menn. Hva du mener og tror er likegyldig da fasiten gjøres opp av deg OG 9999 andre. Dvs din mening har lite å si. Anonymkode: b1b75...400 Det var jo bare hans mening også. Poenget med forum er vel nettopp individuelle innspill, antar det var det ts var ute etter også? Anonymkode: 642b3...02f 2
Gjest Refreng Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 Det er jo selvsagt de som klager du hører. Vi har bra fordeling av arbeid her i huset, han er empatisk, omsorgsfull og tar iniativ til å gjøre ting sammen. Jeg lager selvsagt aldri tråder der jeg klager på mannen, for jeg har ingenting å klage over 🙂
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er en mellomting. Tror det hen mente var at kvinner hovedsakelig liker ikke følsomme menn. Hva du mener og tror er likegyldig da fasiten gjøres opp av deg OG 9999 andre. Dvs din mening har lite å si. Anonymkode: b1b75...400 Jeg dumper også menn uten empati, eller dumper..blir aldri sammen med dem. Vet ikke hvor mye det utgjør i regnestykket ditt. Men nå er vi 2 hvertfall Anonymkode: 08021...f71 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det er bare i teorien at damene sier de vil ha slike menn. I virkeligheten er det biologien som styrer og da vil de ikke ha feminine menn med masse følelser og tårer i øynene. Anonymkode: b5c25...9b8 Alle har masse følelser. Høy EQ betyr bare at man forstår egne følelser og klarer å regulere seg selv. Basert på din kommentar tipper jeg du scorer lavt. Anonymkode: b8ad4...792 4 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #14 Skrevet 29. juli 2023 Jeg virkelig elsker og digger min vakre mann i et omsorgsyrke. Han er høyskoleutdanna da, og jeg setter enormt stor pris på den mannens miks av mykhet, omsorg og en viss akademisk skolering. Beste mannen i verden❤️ Anonymkode: e361c...704 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #15 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er bare i teorien at damene sier de vil ha slike menn. I virkeligheten er det biologien som styrer og da vil de ikke ha feminine menn med masse følelser og tårer i øynene. Anonymkode: b5c25...9b8 Hvem sier dette? Jeg har aldri hørt dette uttalt fra en kvinnemunn, men det er åpenbart enda en unnskyldning menn bruker mot kvinner. Jeg vil ha en mann som er helt gjennomsnittlig på følelsesbarometeret, i likhet med meg selv. Svært få ønsker å sitte og snakke om følelser hele dagen… skjønner at en del menn misforstår og tror dette. Anonymkode: c19d9...c6e 1 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #16 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Spesielt når vi lever i en tid hvor det er krevende for barn å finne sin plass i samfunnet. Da trenger barna en far som kan veilede dem i kaoset og ikke bare være en som fikser praktiske problemer. Spesielt guttene trenger en slik far, siden de er mest sårbare for å falle utenfor. Og la oss være ærlige, som oftest er det lettest å knytte bånd til forelderen som er av samme kjønn. Hvis faren lærer sønnen at å snakke om følelser er fy-fy, så er det jo logisk at sønnen blir en person som holder ting inni seg. "Tøffe" menn blir dessverre ofte valgt som partnere av kvinner. Nå sier jeg ikke at man kan være tøff og følsom på samme tid. Det fins nok noen, men det er få. Jeg bare spør her siden jeg hører mye klaging over menn som ikke bidrar i hjemmet og med barnas oppdragelse. Virker som om mange menn uten særlig emosjonell intelligens, forståelse for andres følelser osv. Jeg vet ikke om disse mennene er advokater, leger, eienddomsmeglere, lærere elelr tømrere. Det fins vel slik menn i alle yrker. Men jeg tenker at det er veldig få egoister og drittsekker som velger omsorgsyrker. De som jobber innen helse eller i skole/barnehage. Jeg føler det er få kvinner som anser som disse yrkene som attraktive på en mann. Anonymkode: 62312...cc9 Mannlige leger har da alltid vært ettertraktede blant kvinner Anonymkode: 719da...b2d 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #17 Skrevet 29. juli 2023 Dette er absolutt ikke ment som selvskryt på noen måte. Som mann i et omsorgsyrke, så har jeg aldri opplevd å ha problemer på «damefronten»…langt i fra. Hvor vidt det har noe med jobben å gjøre aner jeg selvfølgelig ikke. Men en del av mine kvaliteter som kvinner har trukket frem som attraktive, er typiske kvaliteter man finner hos mange i min type jobb. Anonymkode: b9402...5e0 2 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #18 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er ikke gitt at du er omsorgsfull selv om du jobber i omsorgsyrke. Det kanlike gjerne være et sistevalg/ et valg av ren nødvendighet. Anonymkode: 3b4e9...22e Du har rett. Jeg datet en mannlig sykepleier som ikke la skjul på at han hatet jobben og ville ha vært lege. Noe han ikke hadde evner til. Han hadde mildt sagt dårlig EQ og viste seg etter hvert å være voldelig. Det er litt skummelt å tro at folk er snille og gode utelukkende fordi de jobber i et omsorgsyrke. Anonymkode: d6f98...607 3 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #19 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er bare i teorien at damene sier de vil ha slike menn. I virkeligheten er det biologien som styrer og da vil de ikke ha feminine menn med masse følelser og tårer i øynene. Anonymkode: b5c25...9b8 Helt feil. De mennene jeg har vært mest forelsket i, har vært menn med høy emosjonell intelligens og kan prate om alt. Hva er ellers vitsen? Menn som spiller harde og ikke har noen kontakt med følelser osv vil ikke kunne bidra til å gi et forhold dypere forbindelse og er demed helt uinteressant. Jeg avviser alle slike menn. Anonymkode: 1646d...48e 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #20 Skrevet 29. juli 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Helt feil. De mennene jeg har vært mest forelsket i, har vært menn med høy emosjonell intelligens og kan prate om alt. Hva er ellers vitsen? Menn som spiller harde og ikke har noen kontakt med følelser osv vil ikke kunne bidra til å gi et forhold dypere forbindelse og er demed helt uinteressant. Jeg avviser alle slike menn. Anonymkode: 1646d...48e Samme her. Totalt uinteressant og dønn kjedelig. Helt umulig for meg å føle noe tilknytning til menn som ikke er i kontakt med egne følelser og som kan kommunisere og forstå grunnleggende følelser. Føler meg bare ensom og tom med slike menn, og ville aldri blitt sammen med en slik mann. Han trenger ikke være et følelsesvrak som gråter av filmer av den grunn, bare trygg og moden liksom. Er ikke lenge siden jeg datet en som hadde helt tomt blikk da jeg prøvde å snakke om litt dypere ting, jeg fortalte at jeg har slitt med sosial angst men har jobbet meg ut av det. Tok det ikke opp fordi jeg ville ha en psykolog men det var relevant for det vi snakket om. Da svarte han at han er ekstremt ekstrovert og syns at folk som ikke elsker å være rommets midtpunkt er «rare». Og litt komisk at han ikke så det komme at jeg ikke ønsket å være med han og at han ble helt knust da jeg endte det, det var uforståelig for han 🙄 Anonymkode: 642b3...02f 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå