AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Vi har en hannkatt på to år som er utekatt. Han får titt og ofte flått som vi må fjerne, og lurer på om det finnes reseptfrie dråper vi kan dryppe i pelsen, litt sånn som mot innvollsorm? Anonymkode: d9183...f6c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har en hannkatt på to år som er utekatt. Han får titt og ofte flått som vi må fjerne, og lurer på om det finnes reseptfrie dråper vi kan dryppe i pelsen, litt sånn som mot innvollsorm? Anonymkode: d9183...f6c Du må til dyrlegen Anonymkode: b0a85...f1a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 Nappetass1 skrev (2 minutter siden): Apoteket i Sverige! Bare vær forsiktig slik at det ikke blir syk. Det finnes så mange forskjellige typer og noen er ikke bra. Jeg hadde ringt dyrlege og fått en resept. Dyrlegen skal også ha noe informasjon men om du bruker samme dyreklinikk så har de det meste. Anonymkode: b0a85...f1a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 Apotek i Sverige. Helt trygt å samme preparater du får her hjemme. Anonymkode: 9ff9a...2fb 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 Litt tungvint å kjøre til Sverige for å kjøpe flåttmiddel når man bor på Nordvestlandet. Dyrlegen skal vel ha katten inn til undersøkelse? De skal jo alltid ha katten inn, uansett om det er bagateller det er snakk om Ts Anonymkode: d9183...f6c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt tungvint å kjøre til Sverige for å kjøpe flåttmiddel når man bor på Nordvestlandet. Dyrlegen skal vel ha katten inn til undersøkelse? De skal jo alltid ha katten inn, uansett om det er bagateller det er snakk om Ts Anonymkode: d9183...f6c Ja katten må inn til undersøkelse. Veterinæren har ikke lov/tillatelse/hjemmel til å skrive ut resepter til dyr de ikke har undersøkt siste året. Ny lovforskrifter fra Mattilsynet/Staten. Ikke noe veterinærene kan bestemme selv. Nye regler fra i vår. Anonymkode: 1b351...d0b 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 Nappetass1 skrev (43 minutter siden): Apoteket i Sverige! AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Apotek i Sverige. Helt trygt å samme preparater du får her hjemme. Anonymkode: 9ff9a...2fb Privatpersoner kan vel ikke importere medisiner fra Sverige? Anonymkode: 4e847...b15
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Litt tungvint å kjøre til Sverige for å kjøpe flåttmiddel når man bor på Nordvestlandet. Dyrlegen skal vel ha katten inn til undersøkelse? De skal jo alltid ha katten inn, uansett om det er bagateller det er snakk om Ts Anonymkode: d9183...f6c Jeg har hatt en katt som ble syk for mange år siden åå grunn av slikt middel så at de skal ha katten inn er ikke for ingenting. Om du er glad i katten din så har det ikke noe å si du må til dyrlegen og nei du må ikke ha katten inn til dyrlegen om den har vært inne hos dyreklinikk iløpet av året. Regner med du gir din katt årlig vaksine !? Anonymkode: b0a85...f1a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt en katt som ble syk for mange år siden åå grunn av slikt middel så at de skal ha katten inn er ikke for ingenting. Om du er glad i katten din så har det ikke noe å si du må til dyrlegen og nei du må ikke ha katten inn til dyrlegen om den har vært inne hos dyreklinikk iløpet av året. Regner med du gir din katt årlig vaksine !? Anonymkode: b0a85...f1a Iflg en dyrlege jeg var hos holdt det med vaksine hvert andre eller tredje år (husker ikke). Anonymkode: f06c8...2af
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Iflg en dyrlege jeg var hos holdt det med vaksine hvert andre eller tredje år (husker ikke). Anonymkode: f06c8...2af Det er årlig samme som hund. Anonymkode: b0a85...f1a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 Jeg har tidligere brukt nett - veterinær. Da må du ha video-konsultasjon, men du får resept når de har sett katten og gått gjennom noen spørsmål. Anonymkode: 40234...fa5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Iflg en dyrlege jeg var hos holdt det med vaksine hvert andre eller tredje år (husker ikke). Anonymkode: f06c8...2af https://evidensia.no/kjaeledyr-husdyr/vaksinering-av-katt/ Anonymkode: b0a85...f1a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #14 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Apotek i Sverige. Helt trygt å samme preparater du får her hjemme. Anonymkode: 9ff9a...2fb Ikke lov å ta inn i Norge. Du må få resept av dyrlege. Anonymkode: d9401...cd5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #15 Skrevet 29. juli 2023 Dyrlegen. Vi bruker flått pillere og er veldig fornøyd med de Anonymkode: 4b635...55a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå