AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Jeg har vært delvis sykemeldt noen måneder nå. Er det slik at man automatisk går over på aap hvis man har vært sykemeldt i ett år, både delvis og fullt? (Har hatt angst og depresjon hele livet, er nå 42.) Får noen på jobb vite det hvis du går på aap? Anonymkode: 4a617...219
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Du må søke aap, det går ikke automatisk. Ang jobb så må du søke om permisjon når du går fra sykemelding til aap (dersom du vil tilbake i samme jobb). Hvis ikke du søker om permisjon ulønnet vil arbeidsplassen si deg opp når sykemeldingsåret er over. Anonymkode: 53af1...6f6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 Nei, du må søke og det er gjerne noen måneders ventetid, så du må søke før sykepengene tar slutt. Det er ingen automatikk i oppsigelser og aap, spesielt ikke om du jobber gradert. Ville snakket med noen om det. Lønnsavdelingen vil jo merke at de ikke utbetaler sykepenger lengre, siden aap er fra NAV. Anonymkode: fb6be...70d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 Du må være såpass syk at en lege mener du er over 50% arbeidsdyktig for å få aap. Som må søkes på. Anonymkode: 0809f...eb3
Purple_Pixiedust Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må søke aap, det går ikke automatisk. Ang jobb så må du søke om permisjon når du går fra sykemelding til aap (dersom du vil tilbake i samme jobb). Hvis ikke du søker om permisjon ulønnet vil arbeidsplassen si deg opp når sykemeldingsåret er over. Anonymkode: 53af1...6f6 Det måtte ikke jeg. Det skjedde automatisk. Mulig arbeidsgiver bare satte meg i permisjon, men jeg søkte ikke noe selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå