AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Det virker som det er umulig på Finn, og jeg aner ikke hvordan jeg skal starte en melding heller som gjør meg attraktiv? Anonymkode: 69b52...61f
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Du kontakter nærmeste dyrevernsorganisasjon og melder din interesse. På forhånd må du kartlegge bosituasjon, økonomisk situasjon og uteområde. Anonymkode: 1d5a3...f70
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 Enig med forrige post. Det er mange katter som trenger hjem hvis du bare kontakter Dyrebeskyttelsen nær deg eller en annen organisasjon! Anonymkode: ff3bb...c21 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 Er bare å ta kontakt med noen på finn og fortelle litt om deg selv, og området du bor i Anonymkode: f305c...dd6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 https://www.dyrebeskyttelsen.no/adopsjon-og-fosterhjem/ (https://dooa.no/adopsjon-katt/) https://www.fod.no/fod-garden/ (https://www.fod.no/adopsjon-av-katt/) https://dyreneshus.no/omplassering/ https://www.google.com/search?q=adopsjon+av+katt&oq=a&aqs=chrome.1.69i60j69i59j69i60l2j69i61j69i65l3.2467j0j9&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Anonymkode: d9855...739
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 Kjøpte katt av Dyrebeskyttelsen. Var en lanh og omstendig prosess, men men… Vi fikk katten til slutt Anonymkode: e443b...4d8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det virker som det er umulig på Finn, og jeg aner ikke hvordan jeg skal starte en melding heller som gjør meg attraktiv? Anonymkode: 69b52...61f Det selges kattunger jevnlig på finn.no, men siden stadig flere kastrerer kattene sine er ikke antallet like høyt som før. I tillegg er det også en del som gir bort kattunger gratis via jungeltelegrafen og sosiale medier. Har du sjekket Dyrebeskyttelsen? Facebookgrupper? En melding som gjør deg attraktiv er en melding der du forteller litt om deg selv og din erfaring med katt, hvor du bor (landlig eller mer bynært), om du ønsker innekatt eller utegående katt, hvilken husholdning du har (små barn, større barn eller kun voksne), om du har flere katter eller andre dyr i huset, og vis at du virkelig har tenkt gjennom valget om å skaffe deg katt og tenker å ta godt vare på den i mange år fremover. Det er også mulig å følge litt med på sidene til lokale rasekattoppdrettere og se om noen søker etter forverter. Det betyr at du får en katt som den første perioden (bortimot to år?) blir brukt av oppdretteren i avl, og deretter blir katten kastrert og eierskapet overføres fullt og helt til deg, helt gratis. Det er litt styr mens katten er i avl, og er det hunnkatt kan det være at oppdretter vil ha katten hos seg i en periode mens den er drektig og får kattunger, men ellers dekker oppdretter alt av veterinærutgifter i den første perioden. Når katten er kastrert har du ingen flere forpliktelser overfor oppdretter, og katten er din til odel og eie. Selvfølgelig overtar du da også alt ansvar og utgifter, men det gjelder jo uansett hvilken katt man skaffer seg. Vær tålmodig, ha øyne og ører oppe, og før du vet ordet av det så finner du en pus Anonymkode: 64732...c58
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 La ut en annonse om at katt ønskes jeg. Er ikke intr I å berike mennesker som ikke kastrere dyrene sine, så ikke villig til å betale mer enn ett par hundre. Men jeg måtte ha kattunge vi har bobil og pus måtte bli vant med å gå I bånd. Ellers ville jeg gått til dyrebeskyttelsen. Dem pengene du betaler der sparer du jo inn på at du slipper kastrering. Anonymkode: 72f7a...bd6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): La ut en annonse om at katt ønskes jeg. Er ikke intr I å berike mennesker som ikke kastrere dyrene sine, så ikke villig til å betale mer enn ett par hundre. Anonymkode: 72f7a...bd6 Jeg skjønner tankegangen din, men hvis folk vil berike seg på kattunger så kan de like gjerne ta bare noen få hundre kroner pr kattunge og selge dem uten noe som helst ekstra (ormekurer, chip, vaksine, enkel helseattest, kastrering, noen bokser/poser bra fór osv). Uten særlig mye utgifter blir det fort penger av 200 kr pr kattunge. Det viktigste er å undersøke hvordan kattungene har det der de kommer fra, og hvordan "oppdrettet" er. Og så bør man styre unna de som selger bygdemixer til rasekattpris under dekke av at de er "halvt rasekatt" eller "ekte skipskatt". Ikke fordi det betyr at det nødvendigivs er noe galt med kattene eller at de ikke er verdt pengene (det kommer jo an på øyet som ser), men fordi det er svindel og undergraver seriøse oppdrettere av rasekatt. Anonymkode: 64732...c58 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): La ut en annonse om at katt ønskes jeg. Er ikke intr I å berike mennesker som ikke kastrere dyrene sine, så ikke villig til å betale mer enn ett par hundre. Men jeg måtte ha kattunge vi har bobil og pus måtte bli vant med å gå I bånd. Ellers ville jeg gått til dyrebeskyttelsen. Dem pengene du betaler der sparer du jo inn på at du slipper kastrering. Anonymkode: 72f7a...bd6 Du vil ikke betale mer enn 200? Er nok ikke så mange som selger katt til en såpass lav pris Anonymkode: f305c...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg skjønner tankegangen din, men hvis folk vil berike seg på kattunger så kan de like gjerne ta bare noen få hundre kroner pr kattunge og selge dem uten noe som helst ekstra (ormekurer, chip, vaksine, enkel helseattest, kastrering, noen bokser/poser bra fór osv). Uten særlig mye utgifter blir det fort penger av 200 kr pr kattunge. Det viktigste er å undersøke hvordan kattungene har det der de kommer fra, og hvordan "oppdrettet" er. Og så bør man styre unna de som selger bygdemixer til rasekattpris under dekke av at de er "halvt rasekatt" eller "ekte skipskatt". Ikke fordi det betyr at det nødvendigivs er noe galt med kattene eller at de ikke er verdt pengene (det kommer jo an på øyet som ser), men fordi det er svindel og undergraver seriøse oppdrettere av rasekatt. Anonymkode: 64732...c58 De 200kr koster nok kattesand og kattemat for 12 uker. Så da går de i null. Nå betalte ikke jeg noe for min katt. En ekte gatemix fra et eldre par som ikke forstod vitsen med kastrering. Skipskatt er jo en katt med en feil, og enda viktigere å kastrere enn noen andre da to skipskatter kan få alcorlig syke barn. Halvraser er ikke mer enn katemix de heller. Så hadde ikke betalt. Desverre er det mange som tror at ved å betale gjør man noe godt, mens sannheten er at de opprettholder gatemix oppdrett. Skal man få et forsvarlig kattehold i Norge er det ikke å betale det går på men kastrering. AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du vil ikke betale mer enn 200? Er nok ikke så mange som selger katt til en såpass lav pris Anonymkode: f305c...dd6 Mange som gir bort katter. Er ikke en lav pris, ca selvkost. Betaler du mer er du jo med på og opprettholde avling på katter som ikke burde avles på. Anonymkode: 72f7a...bd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå