AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Hei! Er i 14 uke nå, har nesten ikke synlig mage (som derfor ikke er så utsatt for støt/dulte borti ting) Føler meg fin form og er på ferie i Spania med en venninne. Vi ønsker å dra ut og feste, for min del uten alkohol selvsagt - men er det trygt/ville dere gjort det? Tenker kanskje på støynivået og mengden bevegelse - er det skadelig for fosteret? Andre ting å tenke på? Anonymkode: c1d93...3e6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Du er så tidlig på vei at du kan fint gå på nattklubb. Fosteret er ørlite og godt beskyttet inni kroppen din. Det har heller ikke utviklet hørsel enda, så støy er ingen problem. Anonymkode: 12779...2fb 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 Er da bare å leve som normalt. Anonymkode: ba7dc...d77 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 Det går helt fint. Anonymkode: 678b5...ad0 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #5 Skrevet 30. juli 2023 Lev som normalt. Bare vær forsiktig med drikker uansett. Plutselig kan du bli dopa ned. Og det kan gå riktig så galt. For deg og spesielt baby.. men helt ærlig, så forstår jeg ikke behovet for å feste når du er gravid. Edru eller ei.. mulig du er veldig ung.... Og jeg gammel. Er selv høy gravid i siste trimester og reist en del nå i sommer, men kun til Sverige med ungene og sykkelferie med mannen til Danmark. og så hentet bil rett etter. Mannen har fått lov å gått ut på puben når vi har vært alene på ferie, og blitt med han jeg. Men drikker ikke alkohol, kun alkohol fritt.. og vann. Og pga vår kultur syns jeg ikke akkurat tre timer på pub er så lenge eller å ses på som festing pluss vi finner de roligere pubene. Har vel skjedd to ganger i sommer at vi har hatt pitstopp på pub, for mannen har deltatt i alle mine interesser og aktiviteter og vi har uansett deltatt med ungene på ting. Så da kunne jeg like gjerne bli med han på noe han önsker. Babyene tåler litt stöy. Men disco og festing og större sjanse for neddoping i Spania hadde jeg Aldri tatt sjans på. Anonymkode: b43a7...9d9 1
Archer Skrevet 30. juli 2023 #6 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lev som normalt. Bare vær forsiktig med drikker uansett. Plutselig kan du bli dopa ned. Og det kan gå riktig så galt. For deg og spesielt baby.. men helt ærlig, så forstår jeg ikke behovet for å feste når du er gravid. Edru eller ei.. mulig du er veldig ung.... Og jeg gammel. Er selv høy gravid i siste trimester og reist en del nå i sommer, men kun til Sverige med ungene og sykkelferie med mannen til Danmark. og så hentet bil rett etter. Mannen har fått lov å gått ut på puben når vi har vært alene på ferie, og blitt med han jeg. Men drikker ikke alkohol, kun alkohol fritt.. og vann. Og pga vår kultur syns jeg ikke akkurat tre timer på pub er så lenge eller å ses på som festing pluss vi finner de roligere pubene. Har vel skjedd to ganger i sommer at vi har hatt pitstopp på pub, for mannen har deltatt i alle mine interesser og aktiviteter og vi har uansett deltatt med ungene på ting. Så da kunne jeg like gjerne bli med han på noe han önsker. Babyene tåler litt stöy. Men disco og festing og större sjanse for neddoping i Spania hadde jeg Aldri tatt sjans på. Anonymkode: b43a7...9d9 ehh...👀 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #7 Skrevet 30. juli 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Lev som normalt. Bare vær forsiktig med drikker uansett. Plutselig kan du bli dopa ned. Og det kan gå riktig så galt. For deg og spesielt baby.. men helt ærlig, så forstår jeg ikke behovet for å feste når du er gravid. Edru eller ei.. mulig du er veldig ung.... Og jeg gammel. Er selv høy gravid i siste trimester og reist en del nå i sommer, men kun til Sverige med ungene og sykkelferie med mannen til Danmark. og så hentet bil rett etter. Mannen har fått lov å gått ut på puben når vi har vært alene på ferie, og blitt med han jeg. Men drikker ikke alkohol, kun alkohol fritt.. og vann. Og pga vår kultur syns jeg ikke akkurat tre timer på pub er så lenge eller å ses på som festing pluss vi finner de roligere pubene. Har vel skjedd to ganger i sommer at vi har hatt pitstopp på pub, for mannen har deltatt i alle mine interesser og aktiviteter og vi har uansett deltatt med ungene på ting. Så da kunne jeg like gjerne bli med han på noe han önsker. Babyene tåler litt stöy. Men disco og festing og större sjanse for neddoping i Spania hadde jeg Aldri tatt sjans på. Anonymkode: b43a7...9d9 Hvorfor skulle jeg ikke ha lyst til å feste fordi jeg er gravid egentlig? Vi er 30 begge to, og dansing til musikk vi liker er gøy fremdeles. Har ikke «pensjonert» meg fra festing ennå liksom 🤭 Liker fremdeles musikk og dansing selv om jeg er gravid 🤷🏼♀️ Men ja er helt enig i å passe på drinken. Tenker å bestille en halvliter brus i baren som har kork. Så passer jeg på drikka på den måten! Anonymkode: c1d93...3e6 4
Fame Skrevet 30. juli 2023 #8 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Lev som normalt. Bare vær forsiktig med drikker uansett. Plutselig kan du bli dopa ned. Og det kan gå riktig så galt. For deg og spesielt baby.. men helt ærlig, så forstår jeg ikke behovet for å feste når du er gravid. Edru eller ei.. mulig du er veldig ung.... Og jeg gammel. Er selv høy gravid i siste trimester og reist en del nå i sommer, men kun til Sverige med ungene og sykkelferie med mannen til Danmark. og så hentet bil rett etter. Mannen har fått lov å gått ut på puben når vi har vært alene på ferie, og blitt med han jeg. Men drikker ikke alkohol, kun alkohol fritt.. og vann. Og pga vår kultur syns jeg ikke akkurat tre timer på pub er så lenge eller å ses på som festing pluss vi finner de roligere pubene. Har vel skjedd to ganger i sommer at vi har hatt pitstopp på pub, for mannen har deltatt i alle mine interesser og aktiviteter og vi har uansett deltatt med ungene på ting. Så da kunne jeg like gjerne bli med han på noe han önsker. Babyene tåler litt stöy. Men disco og festing og större sjanse for neddoping i Spania hadde jeg Aldri tatt sjans på. Anonymkode: b43a7...9d9 Så hyggelig at du lar mannen din få lov til å gå ut Jeg pleier å låse min inne, gjerne med pc'en sin så han har noe å gjøre mens jeg drar på kafé med venninner 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #9 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor skulle jeg ikke ha lyst til å feste fordi jeg er gravid egentlig? Vi er 30 begge to, og dansing til musikk vi liker er gøy fremdeles. Har ikke «pensjonert» meg fra festing ennå liksom 🤭 Liker fremdeles musikk og dansing selv om jeg er gravid 🤷🏼♀️ Men ja er helt enig i å passe på drinken. Tenker å bestille en halvliter brus i baren som har kork. Så passer jeg på drikka på den måten! Anonymkode: c1d93...3e6 Skjønner greia, men husk det party livet blir ikke noe særlig med når lille er født. Pass på å få i deg nok væske i varmen uansett og mest mulig skygge. Blir du for varm, vil babyen bli litt varmere enn deg. Og det er ikke bra. Spør hvem som helst fagkyndig! Så du bare er ops på dette med varme og sånt og. Men bare sier min mening angående festing uansett. Men nå er nok jeg mer a4 og kjedelig 😂. Er og i 30 åra ;). Anonymkode: b43a7...9d9
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #10 Skrevet 30. juli 2023 Fame skrev (1 time siden): Så hyggelig at du lar mannen din få lov til å gå ut Jeg pleier å låse min inne, gjerne med pc'en sin så han har noe å gjøre mens jeg drar på kafé med venninner Jeg leser ironien din, men svarer på den. Min låser seg frivillig inn vanligvis foran pc så trenger ikke låse han inn:)! Kanskje greit med litt restriksjoner mtp vi har mer enn 4 barn;)! Men heldigvis skjønner han såpass sjæl :)! Leser om alle som nekter mannen sin øl og en pub runde rett før babyen kommer, helst to måneder før. Det er for dumt, for de skal ikke slutte å leve fordi vi bærer frem barn. Og sutring over bekken plager, og vekt. Osv. Og klarer ingenting :)! Kvinnfolk idag er svake 😂 Anonymkode: b43a7...9d9
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #11 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Skjønner greia, men husk det party livet blir ikke noe særlig med når lille er født. Pass på å få i deg nok væske i varmen uansett og mest mulig skygge. Blir du for varm, vil babyen bli litt varmere enn deg. Og det er ikke bra. Spør hvem som helst fagkyndig! Så du bare er ops på dette med varme og sånt og. Men bare sier min mening angående festing uansett. Men nå er nok jeg mer a4 og kjedelig 😂. Er og i 30 åra ;). Anonymkode: b43a7...9d9 Party blir ikke noe særlig? Jeg syns det er kjempegøy med både fest, bursdag og byen fremdeles, og jeg er 35 år. Herlighet. Ikke rart folk er redde livet er over når man leser og hører slike ting. Man er fremdeles både seg selv og et menneske etter man får barn! Anonymkode: 678b5...ad0
sommerfugl154 Skrevet 30. juli 2023 #12 Skrevet 30. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Skjønner greia, men husk det party livet blir ikke noe særlig med når lille er født. Pass på å få i deg nok væske i varmen uansett og mest mulig skygge. Blir du for varm, vil babyen bli litt varmere enn deg. Og det er ikke bra. Spør hvem som helst fagkyndig! Så du bare er ops på dette med varme og sånt og. Men bare sier min mening angående festing uansett. Men nå er nok jeg mer a4 og kjedelig 😂. Er og i 30 åra ;). Anonymkode: b43a7...9d9 Litt spesielt å si egentlig. Ja ingen forventer å feste masse umiddelbart etter fødsel og i den første babytiden, men livet er ikke over med barn generelt. Mange kan fint fortsette å feste og kose seg etter å ha fått barn. Alle mine venner med barn er med på drøssevis av bursdager/julebord/ut på byen når de kan og har barnevakt. Null problem Om man VIL eller ikke er jo en annen sak, det høres mer ut som du er i den kategorien som ikke synes det er givende og det er jo en annen sak. 2
SynneD Skrevet 31. juli 2023 #13 Skrevet 31. juli 2023 Det går helt fint, 14 uker eller 34 uker. Det er formen din det går på. Og enig med kommentaren over. Det er ikke sånn at man må slutte å feste selv om man har barn. Selvsagt blir det annerledes, og ikke like ofte sammen men liker man å gå ut og danse eller gå på bar så er det jo ikke sånn at det plutselig slutter bare fordi man blir foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå