AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Hei, For noen måneder siden spurte en bekjent meg om å oppbevare noen ting for henne midlertidig. Jeg godtok dette, men nå har det gått over seks måneder, og tingene hennes tar opp mye plass i min garasje. Til tross for flere samtaler unngår hun emnet eller lover å hente dem "snart", men følger aldri opp. Jeg er frustrert og trenger plassen tilbake. Noen som har erfaring med en lignende situasjon og kan gi meg råd om hvordan jeg kan løse dette? Takk for hjelpen! Anonymkode: 74c6a...0fa 1 1
C-girl Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Gi henne en frist til å hente det hun har lagret, om det ikke er hentet innen fristen du har satt kaster du det. 10
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 Enig med #1. Gi henne en frist. Hvis tingene fortsatt er der den dagen, setter du dem enten på gaten eller på en minilager som registreres på henne. Anonymkode: 2fdd8...7bb 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 Jeg hadde levert tingene utenfor hennes bolig eller tilholdssted. Anonymkode: acbaf...547 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Enig med #1. Gi henne en frist. Hvis tingene fortsatt er der den dagen, setter du dem enten på gaten eller på en minilager som registreres på henne. Anonymkode: 2fdd8...7bb Tviler på at man får leid i andres navn. Anonymkode: 492c6...59c 3
Raven.Writingdesk Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei, For noen måneder siden spurte en bekjent meg om å oppbevare noen ting for henne midlertidig. Jeg godtok dette, men nå har det gått over seks måneder, og tingene hennes tar opp mye plass i min garasje. Til tross for flere samtaler unngår hun emnet eller lover å hente dem "snart", men følger aldri opp. Jeg er frustrert og trenger plassen tilbake. Noen som har erfaring med en lignende situasjon og kan gi meg råd om hvordan jeg kan løse dette? Takk for hjelpen! Anonymkode: 74c6a...0fa Begynn å ta alt skriftlig slik at du har alt ditt på det rene, også legger du på en liten løgn: »som du vet hadde vi en muntlig avtale om at du kunne ha dine eiendeler hos meg for en kort periode. Det har nå gått [x måneder] og jeg har muntlig gitt beskjed om at jeg ønsker at du henter eiendelene dine. Jeg har avtale med en annen om å leie ut arealet for lagring og ber deg derfor om å tømme tingene dine innen 1. august, da starter den nye avtalen med den andre parten. Ber om at du bekrefter at det er lest og forstått. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 C-girl skrev (12 minutter siden): Gi henne en frist til å hente det hun har lagret, om det ikke er hentet innen fristen du har satt kaster du det. Men er det lovlig? Er ikke mine eiendeler, så jeg kan bli anmeldt for tyveri? Hypotetisk. Anonymkode: 74c6a...0fa
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde levert tingene utenfor hennes bolig eller tilholdssted. Anonymkode: acbaf...547 Vi hadde samme problem, og gjorde akkurat det. Det ble jo en ekstrajobb for oss, men da var vi i det minste kvitt problemet. Vi kjørte det til dem, satte det på trappa utenfor og skrev en SMS om at vi hadde satt det der. Anonymkode: 233c0...885 3
Lorieen Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 Sett en frist og informér om at gjenstander som ikke blir hentet innen fristens utløp blir solgt eller kastet. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 Jeg hadde kjørt det hjem til henne. 😅 Anonymkode: 11ddc...207
Gjest theTitanic Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men er det lovlig? Er ikke mine eiendeler, så jeg kan bli anmeldt for tyveri? Hypotetisk. Anonymkode: 74c6a...0fa Vis til skriftlig beskjed om å hente. Jeg hadde endel ting lagret for en bekjent, og det passet aldri å hente. Årene gikk. En dag skrev jeg at vi nå skal bruke lagringsplassen selv og må fjerne det som er der, derfor må det hentes innen en uke ellers blir vi nødt til å kjøre det på fyllinga. Vedkommende kom og hentet. Skriv at dere skal bygge ny garasje og må fjerne det så vedkommende virkelig skjønner. Blir det spørsmål så si at det ikke ble noe av bygging likevel.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 Hvorfor skal TS lyve om å leie ut arealet eller bygge ny garasje? Det hun skal gjøre er selvsagt å be vedkommende, skriftlig, om å hente tingene sine innen X dato, ellers blir tingene hentet av renovasjonsselskap på eiers regning, da hun har behov for plassen selv. Anonymkode: c5265...d71 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 Full Ugle skrev (35 minutter siden): Begynn å ta alt skriftlig slik at du har alt ditt på det rene, også legger du på en liten løgn: »som du vet hadde vi en muntlig avtale om at du kunne ha dine eiendeler hos meg for en kort periode. Det har nå gått [x måneder] og jeg har muntlig gitt beskjed om at jeg ønsker at du henter eiendelene dine. Jeg har avtale med en annen om å leie ut arealet for lagring og ber deg derfor om å tømme tingene dine innen 1. august, da starter den nye avtalen med den andre parten. Ber om at du bekrefter at det er lest og forstått. Det holder da at ts skriver at hen trenger plassen selv. Ts skal da ikke være nødt til å lyve for å få denne personen til å hente tingene sine. Ellers er jeg enig i at det lønner seg å få alt skriftlig. Anonymkode: b308f...352 4
Raven.Writingdesk Skrevet 29. juli 2023 #14 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det holder da at ts skriver at hen trenger plassen selv. Ts skal da ikke være nødt til å lyve for å få denne personen til å hente tingene sine. Ellers er jeg enig i at det lønner seg å få alt skriftlig. Anonymkode: b308f...352 «Skal være nødt» og «det holder da»… - men tydeligvis ikke.. for TS har jo sagt ifra og for de fleste oppegående er det allerede nok det, men ikke i dette tilfellet.. (som er årsaken til at TS skrev tråden..) - Og når det ikke er nok er det helt greit å ta en hvit løgn for å få gjennomslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå