Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare halvveis i graviditeten, men er likevel begynt å komme litt i "nesting mode". Hater hele huset og vil bare omorganisere og endre på alt før babyen kommer. Rydde hver eneste skuff, organisere alt i bokser, få orden på alt mulig. Det var fint og ryddig her fra før av, men nå har jeg tatt av. Vil kjøpe inn og ordne barnerommet ferdig, få på plass alt av klær og utstyr babyen trenger... ja dere skjønner greia.

Har forstått at dette med "nesting" er en greie for gravide. Opplevde du det samme? Hva gjorde du for å gjøre klart til ankomsten av barnet? 

Dette er vårt første barn, så vi er kanskje litt ekstra crazy på grunn av det. 

Anonymkode: d603a...bc3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støvsugde skuffene til slutt for andre gang og innså jeg var blitt gal :ler: Og jeg var ikke noe særlig baby-gal. Men hodet mitt måtte brette, vaske, rydde, tørke noe hele tia. 

Anonymkode: 254e7...f79

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte ut hvilke ting som skulle ligge i hvilket skap med tanke på skadelige vaskemidler og lignende 🤣 Kjøpte inn så ting var klart lenge før det trengte. Gjorde klart barnerom. Vasket klær og brettet dem fint i skuffer. Kjeftet på mannen for at han ikke hadde satt opp bidesidecriben til vi kom hjem fra sykehuset. «Tar ikke lang tid det da.» 

Organiseringen varte ca i to mnd🤣

Anonymkode: b5a13...7dd

AnonymBruker
Skrevet

Det lureste du gjør er å lage massevis av middager og annen mat du fryser ned. Næringsrik og enkelt å varme opp.

Anonymkode: 79454...3ea

Skrevet

Jeg bakte og fylte fryser med rundstykker og boller. Ordnet barnerom og stelleplass. Rundvasket alt. Og vi pusset opp badet tidlig i svangerskapet (hadde et gammelt, elendig bad, med dårlig løsning, derfor). Hentet alt av babypakker.

Vasket alt barnetøy, organiserte kommoden, skap osv. Vasket og steriliserte alt av flasker og utstyr, kjøpte inn mme, unødvendig da instinktet tok over og jeg ammet allikevel.  Burde ha laget masse middag som nevnt over her, vært veldig praktisk nå i disse dager.

AnonymBruker
Skrevet

Ordnet stellebord på badet. Vasket, sorterte  og la klær og utstyr inn i skap. Arvet en del greier. Begynte på innredning av barnerom, men nå er det bare et lager og et lekerom for når niesene er på besøk! Sprinkelseng, baby og jeg bor på gjesterommet. Baby er 3 mnd. 

Jeg handlet også litt på nett. Lette etter gode tilbud.

Anonymkode: faa46...25c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...