AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Har mye autisme i familien Anonymkode: 5adff...ff5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Tja alle? Kan du gi et eksempel på en som ikke gjør det? Spørsmålet om en evt uføreforsikring vil jo ikke ha noe med en barneforsikring å gjøre da det ene ikke er aktuelt før etter fylte 18. Man kjøper det som en pakke for å slippe ny helseattest. Således er spørsmålet om hva som dekkes eller ikke relativt likt som ved inngåelse av en voksen forsikring med de karanter, begrensinger og vilkår som måtte være. Anonymkode: 4e4d1...8a7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Nei Anonymkode: 05200...188 Jo? https://www.if.no/privat/forsikring/personforsikring/barneforsikring?gad=1&gclid=CjwKCAjw8ZKmBhArEiwAspcJ7uwIa1rXKVDOFzwR-OXTze2whojSZSNQv4zxJlE-DZVyH13BB9Ch9hoCGykQAvD_BwE Hvor i vilkårene finner du at dette ikke skal gi rett til utbetaling av uførepensjon? Anonymkode: 4e4d1...8a7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 Du kan søke på ICD-10 og lese listen over psykiske diagnoser som stort sett er unntatt flere forsikringer. Du må lese vilkårene for å se om dette gjelder forsikringen du vurderer, ikke alle har dem tilgjengelig på nett. Autisme er en del av diagnosene inn under ICD-10. Schizofreni er somregel et unntak på dekningen selv om det står op listen. Anonymkode: d9302...b38 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan søke på ICD-10 og lese listen over psykiske diagnoser som stort sett er unntatt flere forsikringer. Du må lese vilkårene for å se om dette gjelder forsikringen du vurderer, ikke alle har dem tilgjengelig på nett. Autisme er en del av diagnosene inn under ICD-10. Schizofreni er somregel et unntak på dekningen selv om det står op listen. Anonymkode: d9302...b38 Understreker at dette da gjelder ufør engangsutbetaling. Anonymkode: d9302...b38
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 De fleste forsikringer dekker vel kun sykdommer som dukker opp etter man har tegnet forsikring. Man tjener ingenting på å være ærlig når det gjelder slikt. Anonymkode: bebc0...306 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 Hvis du forsikrer ditt nyfødte eller ufødte barn, og det senere viser seg å bli ufør pga autisme tror jeg nok barnet vil få utbetaling fra forsikringsordningen. Anonymkode: 6d131...6f4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De fleste forsikringer dekker vel kun sykdommer som dukker opp etter man har tegnet forsikring. Man tjener ingenting på å være ærlig når det gjelder slikt. Anonymkode: bebc0...306 Man forsikrer jo gjerne barna fra de er født, altså ofte mange år før en eventuell diagnose på autisme dukker opp. Da gjelder forsikringer for psykiske lidelser også, skulle man jo anta. Autisme kommer i mange former og i ulike deler av spekteret, og er ikke alltid så lett å oppdage med en gang, unntatt de mer alvorlige delene av spekteret. Mitt barn ble ikke diagnostisert før 22 års alder. Anonymkode: 4fa24...e1e 2
Gjest theTitanic Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 Er autisme i familien så er vel oddsen for å få dekket dette via forsikring liten. Nevroutviklingsforstyrrelser er arvelig.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 theTitanic skrev (3 minutter siden): Er autisme i familien så er vel oddsen for å få dekket dette via forsikring liten. Nevroutviklingsforstyrrelser er arvelig. Må jeg informere om mine tantebarn da? Anonymkode: 5adff...ff5
Gjest theTitanic Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 Ikke med mindre din tante har det selv. Dine tantebarn kan ha fått det fra fars side. Tenker på din mor, far og søsken.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Må jeg informere om mine tantebarn da? Anonymkode: 5adff...ff5 Du må informere om det det blir spurt om i helseattesten. Mange forsikringer har unntak fra autisme, men i noen tilfeller kan man ha utvidet forsikring, som dekker endel diagnoser som ikke dekkes av den vanlige forsikringen. Les vilkårene nøye. Du må også forsikre barnet så raskt som mulig etter fødsel (gjelder alle diagnoser). Så fort det minste avvik fra normalen er registrert av lege/helsesøster, kan det tolkes som symptom på xyz, og da får man unntak fra forsikringen (eller avslag på forsikring). Anonymkode: e1df1...ac7 1
liv Skrevet 17. august 2023 #14 Skrevet 17. august 2023 De fleste gir ingen utbetaling ved autisme- vet ikke om noen som ikke har unntak for autisme og adhd dessverre. *mamma til autist*
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #15 Skrevet 17. august 2023 liv skrev (4 minutter siden): De fleste gir ingen utbetaling ved autisme- vet ikke om noen som ikke har unntak for autisme og adhd dessverre. *mamma til autist* Masse utbetalinger ved autisme, så dette er sprøyt! Detter er direkte feilinformasjon og jeg jobber med forsikringer! Anonymkode: 06c7f...604
liv Skrevet 17. august 2023 #16 Skrevet 17. august 2023 Ikke på uføre. en kan få på hjelpestønad, men alt som tegnes i dag av uførforsikringer har unntak. Gamle forsikringer kan ha andre vilkår enn nye og de som får uførutbetalinger er jo gjerne 18.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #17 Skrevet 17. august 2023 theTitanic skrev (På 29.7.2023 den 15.25): Ikke med mindre din tante har det selv. Dine tantebarn kan ha fått det fra fars side. Tenker på din mor, far og søsken. Hva har TS sin tante, men hennes tantebarn å gjøre? Det er jo antas sitt søsken som er forelder til hennes tantebarn.. Anonymkode: 5f36e...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #18 Skrevet 17. august 2023 AnonymBruker skrev (På 29.7.2023 den 15.19): Må jeg informere om mine tantebarn da? Anonymkode: 5adff...ff5 Nei man må ikke det. Men forsikre barnet allerede i magen. Hva utvidet familie har skal ikke ha noen og si på forsikringen til ditt barn. Måtte man opplyse om alle ting rundt om i familien da hadde mange aldri fått en forsikring av betydning. Forsikre barnet allerde i magen. Vi var gla for at vi har gjort det med våre, fordi et par år seinere hadde vi hatt problemer med og få en forsikring som hadde vært noe særlig Anonymkode: 64b10...ebc
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #19 Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei man må ikke det. Men forsikre barnet allerede i magen. Hva utvidet familie har skal ikke ha noen og si på forsikringen til ditt barn. Måtte man opplyse om alle ting rundt om i familien da hadde mange aldri fått en forsikring av betydning. Forsikre barnet allerde i magen. Vi var gla for at vi har gjort det med våre, fordi et par år seinere hadde vi hatt problemer med og få en forsikring som hadde vært noe særlig Anonymkode: 64b10...ebc Du får ikke forsikret et barn under 3 mnd for noe annet enn ulykkesforsikring. liv skrev (11 timer siden): Ikke på uføre. en kan få på hjelpestønad, men alt som tegnes i dag av uførforsikringer har unntak. Gamle forsikringer kan ha andre vilkår enn nye og de som får uførutbetalinger er jo gjerne 18. Du deler jo bare svada og feilinformasjon. Når forsikringsvilkår endrer seg så endres også eksisterende forsikringer. Det er ikke sånn at kunder sitter med en forsikring som aldri utvikler seg. De fleste uføreforsikringer med månedlig utbetaling dekker også uansett hva sykemelding- og uføregrunnlaget gjelder. Når du ikke vet så trenger du heller ikke å dele. Du sprer feilinformasjon som kan være vesentlig for andre. Anonymkode: d9302...b38
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #20 Skrevet 18. august 2023 liv skrev (12 timer siden): Ikke på uføre. en kan få på hjelpestønad, men alt som tegnes i dag av uførforsikringer har unntak. Gamle forsikringer kan ha andre vilkår enn nye og de som får uførutbetalinger er jo gjerne 18. Jeg henger meg på den andre her, dette er direkte feil informasjon. Du må gjerne henvise til noen vilkår - for eksempel i denne https://www.if.no/privat/forsikring/personforsikring/barneforsikring?gad=1&gclid=CjwKCAjw8ZKmBhArEiwAspcJ7uwIa1rXKVDOFzwR-OXTze2whojSZSNQv4zxJlE-DZVyH13BB9Ch9hoCGykQAvD_BwE forsikringen som støtter dine argumentere. Anonymkode: 4e4d1...8a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå