AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 …men som fortsatt blør (noe).Hva gjorde dere? Gjennomgikk et inngrep til, eller lot det være som det er? Anonymkode: 05c17...adc
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Blør fortsatt ganske mye. Får oppfølging av gyn som vil sette inn spiral eller sette meg på medisin. Jeg er ikke interessert i noen av delene, så jeg tenker å fortsette å leve med det. Kan ta cyklokapron hvis det er krise. Anonymkode: f0d80...fd1 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Blør fortsatt ganske mye. Får oppfølging av gyn som vil sette inn spiral eller sette meg på medisin. Jeg er ikke interessert i noen av delene, så jeg tenker å fortsette å leve med det. Kan ta cyklokapron hvis det er krise. Anonymkode: f0d80...fd1 Hva er cyklokapron? Jeg tåler ikke noe av hormoner, får migrene. Anonymkode: 05c17...adc
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 Er det mye blødninger etter en slik operasjon? Anonymkode: d4ec7...73d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er det mye blødninger etter en slik operasjon? Anonymkode: d4ec7...73d Tror jeg blødde i ti dager før det ga seg helt. Anonymkode: 05c17...adc
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 Jeg gjorde det. Begynte å blø like mye igjen etter 6 måneder. Fjernet til slutt livmoren og fikk et helt nytt liv. Gynekologen på sykehuset sa at de har gått bort ifra å svi vekk livmorslimhinne, pga kortvarig virkning. Noen får også mer smerter. Men tydelig at det fremdeles gjøres andre steder i landet, da... Anonymkode: 3fe0a...691
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hva er cyklokapron? Jeg tåler ikke noe av hormoner, får migrene. Anonymkode: 05c17...adc Det er ikke hormoner. Google det. En medisin som demper blødninger. Anonymkode: f0d80...fd1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke hormoner. Google det. En medisin som demper blødninger. Anonymkode: f0d80...fd1 Googlet men ble ikke så klok. Derfor jeg spør. Anonymkode: 05c17...adc
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg gjorde det. Begynte å blø like mye igjen etter 6 måneder. Fjernet til slutt livmoren og fikk et helt nytt liv. Gynekologen på sykehuset sa at de har gått bort ifra å svi vekk livmorslimhinne, pga kortvarig virkning. Noen får også mer smerter. Men tydelig at det fremdeles gjøres andre steder i landet, da... Anonymkode: 3fe0a...691 Ok, takk. Du har altså ikke noe negativt å si om å fjerne livmoren, altså? Anonymkode: 05c17...adc
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok, takk. Du har altså ikke noe negativt å si om å fjerne livmoren, altså? Anonymkode: 05c17...adc Nei, jeg har som sagt fått et helt nytt liv. Jeg blødde selv med månedlig sprøyte med depo-provera og knasket cyklokapron som sukkertøy. Jeg kunne ikke bade, kunne ikke sove borte, hadde nesten ikke noe sexliv, blødde igjennom absolutt alt og ødela både møbler og setet i bilen min. Etter to år begynte jeg å bli beinskjørhet pga sprøytene, jeg var blodfattig og hadde jernmangel og vitaminmangel. Først da ble jeg henvist til sykehus (gikk til gynekolog før det) Operasjonen gikk veldig greit. Nå har jeg fått frihet og sexlivet er bedre enn på 10+ år. Har fremdeles eggstokker, så jeg kjenner godt at jeg har sykluser. Deilig å slippe å bekymre seg for livmorhalskreft også. Skal aldri ta en gu igjen Anonymkode: 3fe0a...691 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 Blødde så kraftig og lenge med store klumper. Og store smerter. Trodde aldri det skulle forsvinne ved den opereasjonen men det gjorde det (når blødningene stoppet helt etter 2måneder ca). Ikke blødd siden. Om det begynner igjen operere de vekk livmoren sa de , da jeg er ferdig med å få barn! Hos noen prøver de en operasjon til. Ring å hør? Anonymkode: 13056...8c9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Blødde så kraftig og lenge med store klumper. Og store smerter. Trodde aldri det skulle forsvinne ved den opereasjonen men det gjorde det (når blødningene stoppet helt etter 2måneder ca). Ikke blødd siden. Om det begynner igjen operere de vekk livmoren sa de , da jeg er ferdig med å få barn! Hos noen prøver de en operasjon til. Ring å hør? Anonymkode: 13056...8c9 Jeg har ikke hatt kontakt med dm på noen måneder, men det går vel an å ringe dem for det. Godt å høre det var vellykket for deg. Håper det holder seg! Anonymkode: 05c17...adc
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 Jeg fikk brent vekk livmorslimhinnen i 2014, da var jeg 41 år. Det rant litt blodblandet vann de første dagene etter operasjonen. Deretter noen få bittesmå menstruasjoner etter normal syklus i noen måneder. Det var så liten blødning at jeg brukte bare truseinnlegg 2-3 dager. Har ikke hatt blødning i det hele tatt fra ca 2015. Han som opererte meg sa at for noen bygger slimhinnen seg opp igjen, og man kan fem år etter operasjonen være tilbake til å få store blødninger igjen. Dersom det skjedde, ble neste steg å fjerne livmoren. De brenner ikke slimhinna vekk to ganger ganger sa han. Nå har jeg heldigvis sluppet en slik komplikasjon. Men hadde det skjedd, ville jeg fjernet livmora selv om den har en funksjon for å støtte opp ifbm bekkenbunn osv. Å ha slike enorme blødninger at man må ha skiftetøy på jobb,må opp om natta for å skifte tampong+bind, ikke kan dra på kino osv og teller blødningsfrie dager fordi disse er færrest av...det er ikke et greit liv altså. Anonymkode: f0103...a08
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #14 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg har ikke hatt kontakt med dm på noen måneder, men det går vel an å ringe dem for det. Godt å høre det var vellykket for deg. Håper det holder seg! Anonymkode: 05c17...adc Tror det går helt fint og bare ta en tlf å høre med de. Si du har operert der og har noen spørsmål om det. Håper det ordner seg for deg! Takk, håper det! Anonymkode: 13056...8c9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #15 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tror det går helt fint og bare ta en tlf å høre med de. Si du har operert der og har noen spørsmål om det. Håper det ordner seg for deg! Takk, håper det! Anonymkode: 13056...8c9 ❤️ Anonymkode: 05c17...adc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå