Gå til innhold

Dating og penger, kan ødelegge glød?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Setter kvinner pris på at mannen er raus i en bli kjent / datingfase. Er dette en god måte å vise at man er interessert på?

Jeg synes det er kleint å ta imot betaling om man skal gjøre noe hyggelig sammen og man plutselig står foran betalingsautomaten, når det er snakk om bare noen hundrelapper. Så da sir jeg vanligvis bare at det ikke er nødvendig å betale noe. 

Det kan jo ødelegge glød i en bli kjent fase om man ikke klarer å være litt raus med hverandre. Enig?

For går det bra og man blir et par, så får en det jo igjen en gang :) 

Anonymkode: cc249...deb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest praktisk/rettferdig å betale for seg og sitt før man blir sammen, men hyggelig å spandere mindre beløp på hverandre, som er et stikkord.

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer fra person til person, så bare se det an 😊

Anonymkode: acb23...b9f

AnonymBruker
Skrevet

Mannen spanderer ene gangen og jeg andre gangen 😊 Alle er happy med det. 

Anonymkode: cda93...5c0

• Nyttig 1
Skrevet

Noen kvinner ønsker ikke å bli spandert på mens andre gjør det.  Jeg pleier å si at begge bør få inn for å spandere og så hvis mannen insisterer takker man fint ja og setter pris på det og så sier at man kan spandere neste gang hvis det blir en neste gang. Da får man også se hvordan den andre reagerer om en potensielt ny date. 

Det som er mer viktig i mine øyne er hvorfor man ønsker å spandere. Er det for å score poeng? Er det for å få positiv oppmerksomhet? Er det for å kunne få noe igjen lettere? Er det fordi man prinsipielt mener at menn skal forsørge? 

Ha gjerne en diskusjon rundt dette med økonomi og fordeling og hvor man er i en tidlig fase og helst før første date slik at man slipper ubehageligheter. Er man forskjellig når det kommer til fordeling av økonomi etc når man leter etter en livspartner så tror jeg det er liten vits å fortsette å bli kjent.  Er man ute etter en kjæreste og kun det har det ikke så stor betydning :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg "kjøpt og betalt" om han skal betale alt. Så for meg mister det mye av gløden.

Anonymkode: 881cf...876

• Liker 1
Skrevet

Det beste er å tilby seg å betale, så kan en bytte på det til neste gang. Men ikke gå i fellen om å diskutere opp og ned om betaling.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En kvinne som vil ha pengene mine er en prostituert. Og det er jeg ikke interessert i.

Anonymkode: ad4aa...156

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Friluftsmann70 said:

Det beste er å tilby seg å betale, så kan en bytte på det til neste gang. Men ikke gå i fellen om å diskutere opp og ned om betaling.

Dette. Eller evt neste gang samme kveld. Var på en date for et dager siden der daten spanderte flere ting. Vi dro videre og da betalte jeg for det han kjøpte der før han rakk å insistere. Heldigvis treffer jeg som regel slike menn, hadde jeg møtt en mann som begynte å snakke om at jeg skal vipse eller vært bastant på at det skal være 50/50 hadde jeg aldri møtt han igjen. Er en person som selv liker å spandere og glede andre uten å få noe igjen, så er uaktuelt å være med en gnien egoist 

Anonymkode: 7d8db...ec1

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette. Eller evt neste gang samme kveld. Var på en date for et dager siden der daten spanderte flere ting. Vi dro videre og da betalte jeg for det han kjøpte der før han rakk å insistere. Heldigvis treffer jeg som regel slike menn, hadde jeg møtt en mann som begynte å snakke om at jeg skal vipse eller vært bastant på at det skal være 50/50 hadde jeg aldri møtt han igjen. Er en person som selv liker å spandere og glede andre uten å få noe igjen, så er uaktuelt å være med en gnien egoist 

Ja.. så å være litt på tilbyder-siden og vær raus er viktig da😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En kvinne som vil ha pengene mine er en prostituert. Og det er jeg ikke interessert i.

Anonymkode: ad4aa...156

Da er jeg prostituert🙋🏼‍♀️ Mannen tjener svært godt, jeg svært dårlig. Til gjengjeld kommer han hjem til ryddig hus, hjemmelaget middag og nystrøkne skjorter. Barna har blitt kjørt til aktiviteter og hunden har vært gått på tur med. I tillegg til prostituert er jeg nemlig også kokk, hushjelp, gartner, sjåfør, leksehjelp og organisator😉

Anonymkode: 23523...e27

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Liker å spandere litt jeg, er vel ok det ? Sjeldent fått dårlig respons på det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg føler meg "kjøpt og betalt" om han skal betale alt. Så for meg mister det mye av gløden.

Anonymkode: 881cf...876

Ja. 

Enig. 

Jeg føler min selvstendighet blir litt tråkka på. Jeg har jobb og penger og klarer betale for meg selv. Jeg tilbyr å betale "runde to" ,dele, ...Ja. men blir ofte avvist. Føler meg litt umyndiggjort og flau. Som en pengelens gratispassasjer som bare skal stå der å se fin ut.

Anonymkode: 8b5a1...7a7

AnonymBruker
Skrevet

En mann som ikke spanderer på date er ingen veloppdratt mann. Han møter jeg ikke igjen, og det har ingenting med at jeg ikke har mine egne penger, men det handler om å være litt gentleman 

Anonymkode: f1d34...252

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2023 den 13.52):

Setter kvinner pris på at mannen er raus i en bli kjent / datingfase. Er dette en god måte å vise at man er interessert på?

Jeg synes det er kleint å ta imot betaling om man skal gjøre noe hyggelig sammen og man plutselig står foran betalingsautomaten, når det er snakk om bare noen hundrelapper. Så da sir jeg vanligvis bare at det ikke er nødvendig å betale noe. 

Det kan jo ødelegge glød i en bli kjent fase om man ikke klarer å være litt raus med hverandre. Enig?

Jeg synes at en mann skal som den største naturlighet tilby seg å betale. Det er litt gentleman-aktig. Det viser iallfall at man som mann ikke er kjip. Men man skal aldri mase om betaling. Får man et nei til å betale så aksepterer man det momentant. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du gjør det du vil jeg. Så klart er det supert å være generøs. Og mannen jeg datet ble alltid flau når jeg betalte. Da så han ikke så raus ut. Men her i Norge så er det ikke så vanlig at mannen alltid spanderer heller. Jeg har opplevd at spleising er mest vanlig, og så har han spandert småtteri som du sier, mtp kaffe og sånt.. 

Men så har det mye med hvem som har go råd da. Om du har mye høyere lønn enn dama og mye bedre råd så er det vel mest naturlig å spandere. Det gjør jeg og når jeg har god råd. Og jeg er kvinne. 

Anonymkode: 331be...ae4

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg lar han betale for det er det han vil. Har vært på flere dates og det er mannen som vil betale, alltid. Jeg synes det viser at han viser interesse og vil bli kjent og være generøs mot meg. Det er en fin ting ❤️ 

Gjest Mysticgirl
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2023 den 19.53):

Jeg og skyndte meg å betale for noen ting på butikken han kjøpte før han rakk å betale 🤣Og da ble han nesten fortvilet, haha. Men det er søtt at han vil betale og jeg liker det ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Hva med en mann som spør om jeg kan ta med ting til han fra butikken , sier han skal vippse , men aldri gjør det 🙈 det er ikke snakk om store summer , men jeg får jo litt dårlige vibber av det . 

Anonymkode: d9bef...04c

Skrevet

Slik det er blitt i dag, der folk dater haugevis av folk, skjønner jeg at mange menn ikke er interessert i å betale. 
At mannen betaler henger igjen fra tidligere tider da kvinner ikke hadde inntekt. I tillegg datet man stort sett ikke mer enn maksimalt et par tre stykker i løpet av livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...