Gå til innhold

Bevis på daglig omsorg ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Banken krever bevis på at jeg har daglig omsorg for barnet. Vi har 80/20 fordeling og delt foreldreansvar. 

Hvilken dokumente beviser daglig omsorg ? 

Anonymkode: 3853f...3d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samværsavtalen.

Anonymkode: a0cc3...074

AnonymBruker
Skrevet

Folkeregister og samværsavtale. Også evt stødnader fra nav som enslig forsørger, feks utvida barnetrygd. Alt dette er med på å bevise/sannsynliggjøre at du har hovedomsorgen.

Anonymkode: 710b0...faf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått beskjed om at vedtak på utvidet barnetrygd er bevis på at man er eneforsørger

Anonymkode: 62611...231

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har fått beskjed om at vedtak på utvidet barnetrygd er bevis på at man er eneforsørger

Anonymkode: 62611...231

Det stemmer ikke, fordi utvidet barnetrygd kan man få om man har barnet mer enn 60 %. Og 60 % er ikke daglig omsorg. Det eneste som kan dokumentere dette, er å oppdatere samværsavtalen. 80/20-fordeling er heller ikke daglig omsorg - det er jo daglig omsorg minus den ene helgen i måneden eller hva det nå er.

Anonymkode: 511f6...beb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det stemmer ikke, fordi utvidet barnetrygd kan man få om man har barnet mer enn 60 %. Og 60 % er ikke daglig omsorg. Det eneste som kan dokumentere dette, er å oppdatere samværsavtalen. 80/20-fordeling er heller ikke daglig omsorg - det er jo daglig omsorg minus den ene helgen i måneden eller hva det nå er.

Anonymkode: 511f6...beb

60 prosent eller mer blir jo regnet som enslig forsørger av nav, så hvem vet hvordan banken definerer daglig omsorg. 

Anonymkode: 441f7...cb6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...