Gå til innhold

Klarer du å svelge en pille uten vann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser folk gjør det hele tiden på film. Men jeg får det ikke til, hva gjør jeg feil?

Anonymkode: 11e1f...d19

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får det vel saktens til, men det er jo ikke bra. Drikker alltid et stort glass for å få pillen ned. Jeg irriterer meg også over dette når de svelger pille uten å drikke på film. 

• Liker 2
Skrevet

Nei.

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Ja, svelger lett en 1grams pille uten vann. Legger den bare langt bakpå tunga. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, om den er liten.

Anonymkode: 26063...e91

AnonymBruker
Skrevet

Altså - du skal ikke tro alt du ser på film…

Men jeg hadde ikke klart det nei, klarer knapt å svelge en pille med et helt glass vann. 

Anonymkode: 31e74...297

AnonymBruker
Skrevet

Helt umulig! Jeg må drikke masse vann,og brekker meg ofte. 

Anonymkode: bfd5c...dfd

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det klarer jeg. Store paracet er ekkelt, men i nøden spiser jeg piller uten vann, ja.

Anonymkode: 0aad8...78c

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på type pille. Svelger lett p-pillen, og sånne som er i kapsel. Men de tørre pillene som feks paracet må jeg ha vann til. Man bør uansett svelge piller med vann, så det er ikke et must å svelge de uten vann akkurat. 

Anonymkode: 66961...e8f

AnonymBruker
Skrevet

På film legger de hodet bakover og kaster pillen omtrent langt bak i svelget, ser det ut til.

Jeg må ha drikke, forsøker jeg uten, er sjansen rimelig stor for at den skal komme opp igjen.

Anonymkode: 50ff9...229

AnonymBruker
Skrevet

Hvis den er liten ja. Paracept går ikke så bra..

Anonymkode: 7ed64...666

AnonymBruker
Skrevet

Det irriterer meg når jeg ser det på film, det er så lite realistisk. Joda, noen kan klare det, men det er ikke noe man bør gjøre. I tillegg er det ikke vanlig at folk gjør det eller klarer det, slik det fremstår på film. 

Anonymkode: 39ceb...af7

• Liker 1
Skrevet

Javisst. Ville kanskje slitt med noen som var så store som Ibux eller Paracet, men det hadde nok gått det også. 

Skrevet

Ja det går bra, svelger med tungespissen mot de øverste fortennene

AnonymBruker
Skrevet

Null stress!

Anonymkode: ba445...e62

Gjest Elooon
Skrevet

Jeg hadde sikkert klart det, men piller bør alltid tas med vann fordi det er ikke bra for magen å ta uten vann akkurat. Derfor skal du skylle ned med vann og drikke godt etterpå. 

Skrevet

Ja, trikset mitt er å fremkalle masse spytt i munnen først, og så legge tabletten helt bakerst på tunga. 
Men jeg liker ikke å gjøre det, føles så ubehagelig ut nedover halsen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man bør alltid ta piller med vann - hvis ikke risikerer man at tabletten setter seg fast lenger nede og gir etseskade på spiserøret.

Anonymkode: c5a74...bbc

• Liker 1
Skrevet

Tips! Prøv å len hodet fremover og ikke bakover når du svelger piller. Svelg vann med sugerør. Det gjør det ofte enklere også.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har alltid gjort det. Selv om jeg vet bedre

Men har den siste mnd fått panikk og må drikke ett glass når jeg tar piller.

Anonymkode: 3739a...8d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...