Gå til innhold

Hvordan gå frem for å lære seg et nytt språk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å lære meg et nytt språk. Jeg har ingen tilknytning til dette språket. Hvordan går man frem? Hvilke programmer/apper/bøker finnes? 

Har du lært et nytt språk? Hvordan gjorde du det? 

Anonymkode: 70240...0ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Duolingo er bra 

AnonymBruker
Skrevet
LilleMy1989 skrev (1 minutt siden):

Duolingo er bra 

Hvis du har lyst til å repetere "Han spiser et eple" i det uendelige og lære nyttige setninger som "Anda mi sover på hunden min". 

Jeg anbefaler ei lærebok i språket med gloselister, gode grammatikkforklaringer og lydfilder om du vil jobbe på egen hånd. Det er også lurt å bruke videoer i tillegg. Slike apper som Memrise, Duolingo og Babbel kan være et lite tillegg for å lære flere ord. Det finnes også gode apper til mange språk.

Enda bedre er det selvsagt å kombinere dette med undervisning. Om det ikke er språkkurs i nærheten av deg, kan du ta timer online. Og neste ferie er det lurt å dra til målspråklandet på språkkurs. Du lærer utrolig mye på kort tid om du har undervisning noen timer om dagen og ellers prøver å bruke språket i fritiden. Vertsfamilie er selvsagt en god idé. 

Anonymkode: 8b4ee...16c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Duolingo kan være i fint i kombinasjon med noe annet. Jeg lærer japansk og har fysiske kveldskurs hver uke, så bruker jeg Duolingo bare for å pugge setninger og ord.

Anonymkode: 9e746...2b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...