Gå til innhold

Hvorfor kutte kontakt med venninner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har dere kuttet kontakt med venninner?.

Jeg har ei venninne som ikke har mange venner. De siste årene har hun fått nye venninner. Men etter ei stund har disse kuttet kontakten. De svarer ikke når hun kontakter de. Dette er damer i 40 årene. 

Lurer bare på hva grunnen er når noen kutter kontakt med venner? 

Anonymkode: ae151...b25

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kuttet kontakt med en venninne fordi jeg fikk nok av hennes spydige kommentarer, og konstante stikk. Vet om flere nå som har kuttet kontakten mye av samme grunn, og at hun elsker fortelle videre private ting.

Anonymkode: c000c...8fb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg kuttet kontakt med en venninne fordi jeg fikk nok av hennes spydige kommentarer, og konstante stikk. Vet om flere nå som har kuttet kontakten mye av samme grunn, og at hun elsker fortelle videre private ting.

Anonymkode: c000c...8fb

Hva er spydige kommentarer? 

Min venninne kommer ofte med kommentarer, men ikke spydige, bare irriterende 😉

Jeg var innom hytta hennes en dag i sommer. Jeg hadde kjøpt med meg noen tuborg. Jeg drikker sjelden så tok bare noen bokser fra butikken. På kvelden da jeg skulle hente meg en øl fra kjøleskapet så sa hun : så du kjøpte tuborg ja? Var det for at du slipper du å dele med meg?  Jeg stod der som ett spørsmålstegn og spurte hva hun mente.  Du vet jo at jeg er allergisk mot sitrusfrukter.  Jeg hadde ikke aning om ar øl inneholdt sitrusfrukter.  Hun hadde jo fortalt meg noen ganger at hun er allergisk. Hun smilte da hun sa det, så det var sikkert ment som humor. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kutta ut venninner av ulike årsaker.

Den siste som "forsvant" utav mitt liv var veldig slitsom. Jeg tok henne flere ganger i løgn, og mye av det hun sa var "hemmelig". Mulig hun testa meg ut for å sjekke om det kom videre, veeldig irriterende. De gangene hun ringte, og jeg gidda å svare, så var det bare svada som kom fra henne. Hun var veldig flink til å prate med folk rundt seg samtidig som hun prata med meg. Og hun kunne holde samtalen i gang leeenge. Slitsom dame, og en episode satte punktum for vårt vennskap! Av høflighet hilser jeg på henne hvis jeg treffer på henne, men jeg innbyr ikke til noe samtale.

Har også blitt kutta ut av ei venninne. Jeg fikk høre igjen via andre at hun hadde fått seg nye venner - hurra for det! Fikk ved en tilfeldighet høre at hun hadde ligget med en jeg hadde kontakt med, og bare det sier alt om henne. Hun har tatt kontakt noen ganger, men her er det ikke mer plass i hjerterommet mitt 💔

Anonymkode: aa4d5...5b0

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Jeg ble lei av å alltid være den som tok kontakt først. Så jeg stoppet med det, for 10år siden, siden ikke hørt noe fra disse "vennene". 

Skrevet

De venninnene med isbit-stikk (det gjelder også menn da, de personlighetene) er det bare å justere måten en møtes på, typisk finne på noe, slik at en ikke er stuck med prat over timer. 

AnonymBruker
Skrevet
Hoia skrev (2 minutter siden):

De venninnene med isbit-stikk (det gjelder også menn da, de personlighetene) er det bare å justere måten en møtes på, typisk finne på noe, slik at en ikke er stuck med prat over timer. 

Hva menes med isbit-stikk?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen har vært energityver. Noen har man vokst fra. Noen har man bare ikke rett kjemi med når man blir bedre kjent. Andre har man lite felles med. 

Anonymkode: da634...d6a

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hva er spydige kommentarer? 

Min venninne kommer ofte med kommentarer, men ikke spydige, bare irriterende 😉

Jeg var innom hytta hennes en dag i sommer. Jeg hadde kjøpt med meg noen tuborg. Jeg drikker sjelden så tok bare noen bokser fra butikken. På kvelden da jeg skulle hente meg en øl fra kjøleskapet så sa hun : så du kjøpte tuborg ja? Var det for at du slipper du å dele med meg?  Jeg stod der som ett spørsmålstegn og spurte hva hun mente.  Du vet jo at jeg er allergisk mot sitrusfrukter.  Jeg hadde ikke aning om ar øl inneholdt sitrusfrukter.  Hun hadde jo fortalt meg noen ganger at hun er allergisk. Hun smilte da hun sa det, så det var sikkert ment som humor. 

Der har tonefall og ansiktsuttrykk alt å si. Jeg hadde tålt en slik kommentar hvis hun samtidig viste at det var en spøk. Hadde hun sagt det mens hun så skuffa ut, hadde det vært noe annet. Det er derfor jeg selv hater når folk kommer med spøker uten at du kan lese på dem om det er alvorlig ment eller ikke. Det er forvirrende 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er en iskald slenger som plutselig oppstår i en samtale, som er uventet for motparten, helt ut av det blå. Ofte er den personlig. Ofte treffer den ikke, men den er likevel stikkende. De verste er de påpekningene om noe en ikke kan gjøre noe med. Så resultatet er at personen blir sittende med en ubehagelig følelse, destruktivt. 

Det er noen som har det som tillært mønster, de har kanskje ikke lært det at man skal gi masse ros før man kommer med vennlig kritikk, når det er nødvendig å justere noe i samhandlingen.

AnonymBruker
Skrevet

Har kuttet kontakten med ei. Hun var sosialt inkompetent og gjorde meg flau og skamfull støtt og stadig. Hun eide ikke sosial kompetanse, var klønete og unormal. Først klarte jeg å ignorere det når vi var alene, men når det ble et problem offentlig og alene så fikk jeg nok. Mistenker hun har asperger. 

Anonymkode: 71668...175

Skrevet

Eller så kommer det bare fra dypet uten at de skjønner det selv.

AnonymBruker
Skrevet
Laraa skrev (4 minutter siden):

Der har tonefall og ansiktsuttrykk alt å si. Jeg hadde tålt en slik kommentar hvis hun samtidig viste at det var en spøk. Hadde hun sagt det mens hun så skuffa ut, hadde det vært noe annet. Det er derfor jeg selv hater når folk kommer med spøker uten at du kan lese på dem om det er alvorlig ment eller ikke. Det er forvirrende 

Hun smilte da hun sa det. Men jeg synes den var unødvendig. Jeg hadde ikke kommentert om noen av mine venner hadde med noe jeg ikke kunne drikke eller spise. 

• Liker 1
Skrevet

Det er en forskjell på mennesker som bare irriterer, er negative og de med de insane kommentarene fra intet. Det første går i all hovedsak utover dem selv, men de virkelig onde kommentarene setter deg helt ut av spill. 

Skrevet

De venninnene med sånne insane kommentarer, alla "to-ur-rettsyndrom" kan man bare finne på noe med det man ikke blir sittende for lenge på samme sted, typisk kino, bading etc.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har kuttet kontakten med ei. Hun var sosialt inkompetent og gjorde meg flau og skamfull støtt og stadig. Hun eide ikke sosial kompetanse, var klønete og unormal. Først klarte jeg å ignorere det når vi var alene, men når det ble et problem offentlig og alene så fikk jeg nok. Mistenker hun har asperger. 

Anonymkode: 71668...175

Sikkert bra for henne at du kuttet henne ut. Jeg er også sosialt klønete, og min eks-veninne kommenterte til stadighet alt jeg sa og gjorde. Noe som økte nervøsiteten min. Kombinert med spydige og sårende kommentarer kuttet jeg til slutt ut henne. Hun var ekstremt needy også opp i alt.

Anonymkode: 644aa...6a7

• Liker 2
Skrevet
Laraa skrev (3 timer siden):

Nesten så jeg hadde foretrukket at kommentaren kom med et skuffet uttrykk, for det er jo som regel en grunn til at folk kommer med sånne "spøker", selv om de påstår at det ikke er alvorlig ment.

Skrevet
ti10 skrev (3 timer siden):

Nesten så jeg hadde foretrukket at kommentaren kom med et skuffet uttrykk, for det er jo som regel en grunn til at folk kommer med sånne "spøker", selv om de påstår at det ikke er alvorlig ment.

Ja du er gjerne inne på noe. Generelt sett er jeg ikke heller god på å forstå innfløkt poeng og ironi. Jeg hadde en kollega som kunne finne på å si: vet du, nå er jeg veldig skuffa. Og så, hah bare kødda 🤔 sånt er ikke min humor 

AnonymBruker
Skrevet

Ser på meg selv som ganske empatisk, men folk som konstant sutrer og inntar offerrollen er jeg allergisk mot. "Jeg er så stygg/feit", "ingen liker meg", "alle er slemme mot meg" , spydig og generelt ganske passivt aggressiv da fader jeg ut. Har lyst å rope ut "JA! INGEN liker deg fordi du er suger livsgleden ut av en!!!" Om TS sin vennine er slik skjønner jeg at ingen vil være venn med henne! 

Positive  folk med humor og selvironi er de beste å ha i vennegjengen. Verdens beste følelse å reise hjem etter en fest og være sliten i kjeven av å ha ledd så mye😁🥳

Anonymkode: 1e6c8...6c5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kuttet kontakt med de som bare suger energien fra meg. Selvsentrerte som kun bryr seg om seg selv og sitt. Herunder de som bare syter og klager og ikke prater om noe annet enn sykdom og hvor fælt de har det. Blir sliten bare av å tenke på dem. Glad de er ute av livet mitt.

Anonymkode: b833e...cd3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...