Gå til innhold

Tilbake til hverdagen etter restaurant mat.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns dere også maten du lager hjemme blir kjedelig etter å ha spist ute på restaurant etter ferieopphold?

Anonymkode: 02471...c3b

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egen kokk, så det blir akkurat som på en god restaurant.

Anonymkode: 3a3ec...134

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi lager egentlig bedre mat hjemme enn det vi får på de fleste restauranter. 

Anonymkode: 5270e...da1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, jeg synes maten hjemme er kjempegod etter 14 dager med restaurantmat.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også gleder meg til hjemmelaget mat etter ferie. Samme med mannen lg barna

Anonymkode: e4350...79d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Syns dere også maten du lager hjemme blir kjedelig etter å ha spist ute på restaurant etter ferieopphold?

Det kommer veldig an på ferien og restaurantene. Etter en storbyferie med planlagte restaurantbesøk og mye fokus på den biten, så kan man jo fort drømme seg tilbake, men etter 14 dager på charter med utallige gyros, slappe, svette hotellfrokoster og dårlige drinker blandet av en sesongarbeidene tenåring, da er selv en skål med havregraut som å komme til himmelen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker begge deler. Selv om vi spiser på bedre steder, noen michelinrestauranter, og generelt smaker veldig mye godt. 

Vi er hjemme igjen nå, og har nytt norsk laks med agurksalat og nypoteter, en klassisk fredags-taco, med mer. Ikke like komplekst og spennende, men veldig godt. 

Mannen er hekta på grovbrød med leverposdeig, og melk. Selv merker jeg hvor godt det er for kroppen å være tilbake på chiagrøt med bær. 

Anonymkode: b6234...bea

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Etter mange dager med restaurant mat, syntes jeg det er godt å komme hjem til hjemmelagd mat. Da er til og med havregrøt godt 🤣

Anonymkode: e125c...9e6

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Nei svaner faktisk maten hjemme etter å ha spist på restauranter over flere dager

Anonymkode: 09fd5...2f6

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags mat savner dere da? 

Anonymkode: 68cb9...013

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2023 den 11.49):

Overhodet ikke, gleder meg voldsomt til god, gammel, kjedelig norsk mat etter ferie.

Beste som finnes etter ferie utenlands er brød med brunost og et glass med tine melk!

Anonymkode: 863fd...7ec

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes det er en lettelse å få "vanlig" mat igjen etter ferie. Få velge helt selv hvor mye grønnsaker, hvor fet og ikke fet, hvor stor porsjon, velge akkurat de ingrediensene jeg selv ønsker, osv. 

Anonymkode: bd38d...8e8

AnonymBruker
Skrevet

Var utenlands i flere måneder, og spiste kun på restaurant eller takeaway. 
På flyet hjem satt jeg å dagdrømte om stekt torsk, kokt potet og en klatt smør :spise:
Det ble første middagen hjemme! 
Etter ett halvårs tid så savnet jeg noe av restaurantmaten igjen :vetikke: 

Anonymkode: b6f6d...723

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er ekstra godt med noe enkelt og godt etter ferie. Har foreløpig hatt disse middagene:

Laks, nypoteter, agurksalat og rømme

Blomkålsuppe med bacon 

Kjøttkaker 

Koteletter med nypoteter og surkål

Anonymkode: 5b3cf...6c0

AnonymBruker
Skrevet

Maten jeg lager er god, men det er noe eget med restaurantmat. Slippe å rote til kjøkkenet, slippe smuler, slippe oppvask, slippe å ta ut av oppvaskmaskinen, slippe endeløse diskusjoner om hva vi skal ha til middag, slippe å lage den…

Elsker å gå på restaurant og kunne gjort det 365 dager i året om jeg kunne. 

Anonymkode: d169c...a9e

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Etter en måned i India savnet jeg vanlig norsk mat. Jeg spiste ikke fritert blomkål, kylling, ris linser, gurkemeie eller rødløk på flere måneder 

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde super frokostbuffet, men gledet meg allikvel til å komme hjem til en enkel frokost uten noe styr (buffet og to barn i barnehagealder er faktisk innmari slitsomt :-p) 

Jeg er også påpasselig med vekten, og på restaurant så har jeg ikke kontroll over maten. Misforstå meg rett, jeg elsker å spise på restaurant, men daglig blir for mye av det gode for meg. Foretrekker å kunne kose meg skikkelig når jeg først spiser på restaurant, skal jeg spise på det daglig så må jeg legge begrensninger på meg selv.

Jeg synes også det er litt deilig å komme hjem å kunne spise når vi vil, slippe å vente på maten, og la ungene gå fra bordet hjemme, slik at vi får spist ferdig i fred. 

Enkel mat fungerer fint nok for meg i det daglige, jeg liker å være litt kjedelig på hverdagene 😂

Anonymkode: f1329...07f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner restaurantfølelsen og feriefølelsen. Det å gå ut til både lunsj og middag, ta et glass vin til lunsj og en flaske eller vinmeny til middagen, velge ut restauranter på forhånd og bestille bord, glede seg, ta et glass bobler først... Ja, det kommer jeg til å savne. Det er noe av det beste jeg vet. 

Jeg liker i og for seg å lage mat, så nå er det å brette opp ermene, sjekke instagram, kokebøkene mine, matblogger og eget hode for å få tilbake inspirasjon og motivasjon og kanskje også forsøke å gjenskape noen av rettene jeg har spist i ferien. Jeg begynner å glede meg til dette allerede, egentlig. :fnise: 

Men det blir ikke det samme som å kunne gå ut hver dag. NB, har ikke reist med barn og med andre voksne som setter pris på 10-retters menyer med vin til. Hadde jeg reist på charterferie med unger som bare ville ha pommes frites hadde jeg nok sett fram til hverdagen. 

Anonymkode: 1c305...16d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...