Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svigerinnen min kaller barnet attpåklatt, men det er da ikke attpåklatt når det blir 4 år mellom barna?

Anonymkode: 11b26...d5b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

3.5 mellom mine, aldri tenkt at de var atpåklatter.

Anonymkode: 5cdce...3f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fire år mellom mine også. Ville ikke kaldt det attpåklatt nei. Heller ikke hørt noen andre nevne det.

Anonymkode: 9dde2...eb8

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, de fleste jeg kjenner har faktisk 3-4 mellom første og andre barnet.

Anonymkode: d1be1...9ea

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Attpåklatt er når minste er nært eller over myndig alder. Selvsagt er ikke nr 2 hos deg attpåklatt

Anonymkode: 2a12b...6e7

• Liker 6
Skrevet

Jeg har 4,5 år mellom første og andre. Det er ikke attpåklatt. Attpåklatt bruker jeg om et barn som fødes 10 år eller mer etter sine søsken. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke det☺️ 

Anonymkode: 4da42...1c9

AnonymBruker
Skrevet

5,5år mellom mine, det er ikke attpåklatt.

En attpåklatt er det siste barnet man får, gjerne litt overraskende når første kull er ferdig med barneskolen og opp.

Lillebroren min ble født når jeg var russ, DET er pr definisjon attpåklatt 🙂

Anonymkode: 11d50...073

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Mine første 8 fikk jeg i løpet av knapt 14 1/2 år og så fikk jeg minsta 13 1/2 år etter nr. 8 og henne kaller jeg supertattpåklatten min.

Må være i hvertfall 8-10 år føler jeg før det kan kaller attpåklatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke attpåklatt, men det er ikke optimalt

Anonymkode: 83017...356

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ingen attpåklatt. Jeg tenker heller attpåklatt med aldersforskjell på kanskje 8-10 år og oppover. 

Anonymkode: 7636f...74d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min lillebror ble kalt attpåklatt, født 6 år etter meg. Han var med en annen pappa og min mor begynte å bli "gammel" (40 år). Har ikke attpåklatt-tittelen også noe med alder på foreldre å gjøre? 

Anonymkode: c7142...fab

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke man kan bruke ordet attpåklatt når man bare har to barn, selv om aldersforskjellen er stor (men jeg synes ikke 4 år er stor aldersforskjell, det er helt normalt). En attpåklatt er man etter min mening først når man har minst to søsken som er født relativt nær hverandre, men hvor attpåklatten er født mange år etter.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Attpåklatt er når minste er nært eller over myndig alder. Selvsagt er ikke nr 2 hos deg attpåklatt

Anonymkode: 2a12b...6e7

Nei, det er ingen fast aldersforskjell. Det vanlige er mellom 6-15 år mellom yngst og nest-yngst. Jeg er 9 år yngre enn min søster, og jeg er attpåklatt.

Anonymkode: 4e760...2cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke attpåklatt, men det er ikke optimalt

Anonymkode: 83017...356

Hørtes helt optimalt ut faktisk! 22 måneder mellom mine og jeg hadde ALDRI gjort det igjen.

Jeg ville ikke kalt det en attpåklatt nei, minst 8-10 år mellom så ville jeg tenkt attpåklatt. 

Ts, kos deg med "attpåklatten" din:) 

Anonymkode: de4c9...574

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Attpåklatt er jo en som kommer lenge etter siste kull. 4 år er ikke lenge. Tenker 7+ år så snakker vi. Og helst bør det være mer enn 1 i siste kull. Har 4 år mellom mine to, men minste er ikke attpåklatt. Vi bare brukte litt lengre tid på å lage ham enn planlagt 😝

Anonymkode: af931...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid kalt meg selv attpåklatt når jeg var liten😂 3,5 år etter søsteren min. Men det var vel fordi mine tre eldre søsken kom på rekke og rad med ett år mellom, så jeg ble veldig minstemann.

Anonymkode: ddbff...1e7

AnonymBruker
Skrevet

Det er så pass lang avstand at de ikke kan leke noe særlig sammen, men det er jo for tette til å være skikkelig att-på-klatt. 

Jeg fikk nummer 2, og kjapt så snek nummer 3 seg til verden...litt sånn uten at jeg helt fikk det med meg før jeg var laaangt på vei. De to ble så tette og nære, lekte sammen og da ble det enda mer avstand til den eldste. Hun var vel mer før-på-klatten. 

Anonymkode: d7120...fe3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 5 år mellom nummer 1 og nummer 2 (ufrivillig, mange spontanaborter). Aldri hørt noen kalle nummer 2 attpåklatt allikevel.

Kjenner vel bare 1 familie der jeg føler at det uttrykket virkelig passer, der var storesøsknene 18 og 17 da lillebror ble født.

Anonymkode: 9d7d6...d54

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsket meg 4 år mellom mine to, men klarte det ikke (pga. dårlig sædkvalitet og spontanaborter) og har tatt imot mye rart og negativt fordi avstanden ble det dobbelte.

Jeg synes ca 4 år er ideelt, men har altså ikke testet det selv. Det er i hvert fall ikke så stor avstand at det er naturlig å kalle det "attpåklatt".

Anonymkode: b7931...785

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...