Gå til innhold

Trygt å bruke reiseflasker fra TGR til sjampo osv? (Mtp plastforgiftning)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på jakt etter reiseflasker til sjampo, balsam osv, og vil ha myke flasker som kan klemmes.

TGR har noen veldig kjekke, men det står ingen ting om typen plast. Produsert i Kina, står det…

Tenker du at denne plasten er trygg, siden den selges i Norge?

Anonymkode: 3433d...8b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du uansett ikke får plastforgiftning fra en reiseflaske til sjampo, og hadde ikke bekymret meg på en flekk. Drikkeflasker hadde vært noe helt annet. 

Ellers har vi vel et regelverk for hvilke stoffer det ikke er lov å ha i plast som selges her i landet, men i blant leser vi jo likevel om at det oppdages brudd på disse reglene. Men som sagt, jeg hadde bekymret meg mye mer om det gjaldt drikkeflasker. 

Anonymkode: 0e63c...3c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Av og til blir jeg faktisk fortsatt satt ut over hvor utrolig dumme spørsmål som dukker opp her på KG.🙄

Anonymkode: 6da6a...19d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker du uansett ikke får plastforgiftning fra en reiseflaske til sjampo, og hadde ikke bekymret meg på en flekk. Drikkeflasker hadde vært noe helt annet. 

Ellers har vi vel et regelverk for hvilke stoffer det ikke er lov å ha i plast som selges her i landet, men i blant leser vi jo likevel om at det oppdages brudd på disse reglene. Men som sagt, jeg hadde bekymret meg mye mer om det gjaldt drikkeflasker. 

For å presisere: Selv om sjampoen skulle finne på å ta opp uheldige stoffer fra plastflaska på den korte tiden en reiseflaske varer er det jo veldig begrenset hvor lang tid denne sjampoen er i kontakt med huden din. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...