Gå til innhold

trenger råd fra en skuespiller

Gjest skuespilleren

Anbefalte innlegg

Gjest skuespilleren

(Jeg er normalt fast bruker her inne, men vil gjerne holde meg anonym i dette innlegget.)

Jeg er det man kan kalle en profesjonell amatørskuespiller. Altså jeg er ikke noen proff, men ikke helt ny i gamet heller. Det jeg er ganske ny på er å spille i kjærlighetssener. Og nå står jeg midt oppi det.

Kjærlighetssenene er forsåvidt ikke vanskelig å spille. Problemet er føelsene som kommer. Etter at jeg begynte å spille mot denne mannen har han vært i tankene mine. Jeg føler meg så tiltrukket av han, og tenker på han hele tiden. Jeg vet jo at dette er latterlig..............men hvordan få vekk denne føelsen? Det er jo rollefiguren min som har disse føelsene, ikke jeg.

Stakkars sambo, han aner jo fred og ingen fare, også sitter jeg her å har denne andre skuespilleren i hode. Jeg vil ha han ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil si at en "profesjonell" er en som lever av sitt yrke inntektsmessig. En "amatør" er en som egentlig har en annen jobb som er hovedforsørger-jobben/yrket.

Hvordan skal du klare å skille følelsene du får for en annen i teateret fra ditt privatliv med din mann? Godt spørsmål...

Håper noen kan svare deg: for problemstillingen kan jo gjelde oss som er i arbeidslivet, men som ikke er skuespillere også - men din situasjon blir jo noe annerledes, siden du faktisk spiller intim med din medspiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting du kan prøve er å fokusere på de enormt stygge buksene hans, eller finn noe med han som du ikke liker i det hele tatt. Problemet kan kanskje bli at du da ikke får til å leve det helt ut, men verd forsøket??

Det som funket for min del var å flørte som jeg aldri hadde gjort før. For jeg var jo faktisk en "figur". Overdrive rett og slett. Det ble litt humor, de andre lo, og jeg rødmet. Men jeg klarte i allefall å spille selv om jeg følte mer enn jeg burde for fyren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skuespilleren

He he Tirill, det var kanskje en god ide, flørte som en gal :sjarmor: Men som sagt, det er jo ikke vanskelig å spille kjærlighetssene med han da, føelsene er der som bare det.

Men når du sier det, han har ganske stygge bukser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...