AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Hjelp. Og beklager på forhånd for lang tekst. Har holdt på med en fyr i snart et år. For kontekst så har jeg et barn på 5 som bor hos meg 50/50, han har ingen. Han overtalte meg til at vi skulle bli kjærester nesten med en gang (og prøvde å fri). For et halvt år siden gjorde jeg det slutt og sa at jeg ville ta det litt roligere, at han måtte slappe av litt så det gikk an å bli kjent først. Han har fantasert om «resten av livet vårt» og overøst meg med hvor høyt han elsker meg nesten fra første dag og det ble for mye for meg. Han har også mast om han vil være stepappa fra starten av. Jeg har naturlig nok holdt igjen. Han har masse gode egenskaper, men samtidig så er det noe som skurrer. Han sier at jeg er alt for han og at han vil prioritere meg over alt/alle. Gjør et poeng ut av å si nei til andre så han kan være tilgjengelig om jeg vil/får tid til å være med han. Dette har han gjort fra starten av. Jeg syns dette er litt spesielt, da jeg syns det er viktig å ta vare på vennskap og familie også. Han sier at jeg selvfølgelig bare må være med venner og familie og at han forstår det, men jeg får samtidig følelsen av at han blir skuffet. Det kan godt være at han ikke blir det og at jeg bare får følelsen av det når han dropper andre for meg. Vi har veldig forskjellige interesser og smak. Jeg har gjort en innsats for å lære meg om hans interesser og engasjere meg litt i det minste. Når jeg forelsker meg vil jeg vite alt. Jeg får ikke den samme interessen tilbake. Han prøver litt når vi er i grupper, men vanligvis får jeg bare «så søtt», «hvorfor liker du sånne rare ting?» eller at han bare ler eller begynner å snakke om noe annet når jeg forteller om noe jeg liker. Vi er begge glad i å se film, men jeg har gitt opp å prøve å se filmer jeg liker sammen med han, da han stort sett viser så stor misnøye at vi bytter til noe han liker underveis. Og jeg har ikke spesielt sær filmsmak, de vi har prøvd å se sammen ligger på imdb top 100 liksom. Det samme gjelder for så vidt andre ting og. Han vet ikke hva slags musikk jeg liker, for han vil bare spille det han liker og spør heller ikke om det. Han er ekstremt ekstrovert og jeg liker å gjøre ting alene innimellom. Han sier det er greit, men så fort jeg velger å dra på shopping eller kino alene (for han vil jo ikke se filmen) så får jeg «hvorfor fikk jeg ikke bli med?» «blir du ikke ensom?» osv. Det er også tekstmeldinger fra morgen til kveld, hver eneste dag, selv om jeg har sagt at jeg ikke liker å sitte på mobilen hele dagen. Og han blir såret om jeg ikke er hundre prosent engasjert og skriver søte ting med masse emojis. Han sier at han elsker meg for den jeg er, men samtidig så føler jeg at han er totalt uinteressert i hvem jeg er. Når vi er sammen er han veldig omsorgsfull, gjør alt for at jeg skal ha det bra. Om jeg sier at jeg har lyst på sjokolade så stikker han ut og kjøper det. Han lager mat til meg, steller med meg når jeg er syk og støtter meg hvis jeg har det tungt på en eller annen måte. Han er også veldig omsorgsfull i senga, syns at samtykke er viktig osv. Er det jeg som er sær og utakknemlig? Burde jeg gi dette en sjanse? Tanker? Refleksjoner? Jeg kjente han før vi begynte å date og er nok også litt farget av det. Jeg har sett han gå all in i flere forhold tidligere, snakke om at han endelig har møtt «the one» og slike ting. Full hjertesorg i noen dager når det blir slutt før han hopper inn i noe nytt. Anonymkode: ab624...e57
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Oi, dette ble for intenst og kaotisk for meg. Det høres ut som antennene dine fortsatt virker, det er bra. Her hadde jeg dradd av plasteret og kuttet tvert. Et forhold, og spesielt i starten, skal føles ut som å være i flytsonen. Man flyter med følelsene, det bølger litt frem og tilbake mellom deg og ny partner etterhvert som dere blir kjent med hverandre. Man skreller av lag, nærmer seg kjernen på hverandre. Får se ting ikke alle andre får se. Så smelter man sammen i kjærlighet, noen ganger. Mange ganger klaffer det ikke helt, og man går videre alene. Dette opplegget du driver med høres ikke ut som et potensielt langt og godt samliv. Anonymkode: 25457...103 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 Om du burde gi det en sjanse? Er det ikke det du har gjort da, i 1 år? Du føler at noe skurrer og at han ikke liker deg for DEG. Det er ikke en god følelse å leve med. Anonymkode: 6faea...5f0 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Oi, dette ble for intenst og kaotisk for meg. Det høres ut som antennene dine fortsatt virker, det er bra. Her hadde jeg dradd av plasteret og kuttet tvert. Et forhold, og spesielt i starten, skal føles ut som å være i flytsonen. Man flyter med følelsene, det bølger litt frem og tilbake mellom deg og ny partner etterhvert som dere blir kjent med hverandre. Man skreller av lag, nærmer seg kjernen på hverandre. Får se ting ikke alle andre får se. Så smelter man sammen i kjærlighet, noen ganger. Mange ganger klaffer det ikke helt, og man går videre alene. Dette opplegget du driver med høres ikke ut som et potensielt langt og godt samliv. Anonymkode: 25457...103 Tusen takk for svar. Jeg føler det som veldig intenst og kaotisk selv, og jeg følte at jeg var nødt til å skrive det ned bare for å tenke litt klarere. Føler innimellom at jeg ikke får puste i denne situasjonen. Jeg har kun ett veldig langt forhold bak meg, så selv om jeg er godt voksen så har jeg ikke så mye erfaring med hvordan dating skal være. Det du skriver om flytsonen beskriver veldig godt hva jeg føler mangler i dette forholdet. Anonymkode: ab624...e57 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du burde gi det en sjanse? Er det ikke det du har gjort da, i 1 år? Du føler at noe skurrer og at han ikke liker deg for DEG. Det er ikke en god følelse å leve med. Anonymkode: 6faea...5f0 Jo, du har et poeng der. Jeg har jo faktisk gitt det en sjanse. Tusen takk. Anonymkode: ab624...e57 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 Huff, høres forferdelig slitsomt ut. Dette hadde ikke jeg orka! Anonymkode: da25c...e71 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 Noen ville sikkert elsket dette, jeg har møtt damer som har slike menn som drømmemannen, men jeg blir svett bare av å lese om det. Spesielt det å ville involvere barn veldig tidlig er et stort rødt flagg for meg, høres ut som han vil knytte deg til seg på alle mulige måter så kjapt som mulig slik at det blir vanskeligere å gå. Når du ikke er sikker etter ett år er det kanskje på tide med en siste evaluering og ev. avslutte? Når noen blir så intense er det vanskelig å få kjent ordentlig på egne følelser fordi de på en måte elsker nok for begge. Selvfølgelig er det deilig med noen som stiller opp og er omsorgsfulle, men det virker som han følger en oppskrift på hvordan han tror en dame vil at han skal være. Når han ikke interesserer seg for noe av det du faktisk liker så virker det som det viktigste er å ha en dame, uavhengig av om dere egentlig passer sammen. Anonymkode: fc490...97a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 Jeg ble skikkelig stresset og sliten bare av å lese om denne fyren. Høres ut som ren love bombing. Han overøser deg med kjærlighet for å få deg på kroken så fort som mulig så det blir vanskeligere å gå, men han klarer ikke å opprettholde det hele tiden, som er grunnen til at du ser disse blikkene av egoisme og mangel på interesse i deg og det du bryr deg om. Hvordan vil han bli når love bombingen tar slutt? Hva skjuler seg bak? Følg magefølelsen. Du kan ikke leve sånn resten av livet. Anonymkode: b793f...be7
Nettinettet Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hjelp. Og beklager på forhånd for lang tekst. Har holdt på med en fyr i snart et år. For kontekst så har jeg et barn på 5 som bor hos meg 50/50, han har ingen. Han overtalte meg til at vi skulle bli kjærester nesten med en gang (og prøvde å fri). For et halvt år siden gjorde jeg det slutt og sa at jeg ville ta det litt roligere, at han måtte slappe av litt så det gikk an å bli kjent først. Han har fantasert om «resten av livet vårt» og overøst meg med hvor høyt han elsker meg nesten fra første dag og det ble for mye for meg. Han har også mast om han vil være stepappa fra starten av. Jeg har naturlig nok holdt igjen. Han har masse gode egenskaper, men samtidig så er det noe som skurrer. Jeg synes ikke det er noe som skurrer med han. Dere er bare forskjellige. Han trenger nok å møte noen som er like intens som han og som også ønsker en livspartner hvor kjernefamilien (dere to og ungene) er det viktigste og at dere gjør det meste sammen. Slik jeg leser deg er ikke det deg. Jeg føler etter å ha lest det du har skrevet at du er sammen med han fordi han liker deg så godt og gir deg så masse når dere er sammen, men siden du ikke ønsker dette hele tiden synes jeg også det blir feil av deg å opprettholde relasjonen med han. Jeg tenker at det kanskje er du som er forelsket i ideen av han og ikke omvendt? At du håper at han skal bli slik du ønsker at din mann skal være? Og det går selvfølgelig ann noen ganger men han her virker tilfreds med den han er og det forholdet han ønsker seg. Jeg ville tatt en prat med han og avsluttet det hele på en fin måte slik at dere begge kan finne noen som passer bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 Høres veldig ut som lovebombing. Et ganske rødt flagg. Noe veldig mange menn som er ustabile vil bruke for å få raskt kontrollen over deg etterhvert. Det kan bli farlig Anonymkode: 3e06c...8a0
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 Nettinettet skrev (2 timer siden): Jeg synes ikke det er noe som skurrer med han. Dere er bare forskjellige. Han trenger nok å møte noen som er like intens som han og som også ønsker en livspartner hvor kjernefamilien (dere to og ungene) er det viktigste og at dere gjør det meste sammen. Slik jeg leser deg er ikke det deg. Jeg føler etter å ha lest det du har skrevet at du er sammen med han fordi han liker deg så godt og gir deg så masse når dere er sammen, men siden du ikke ønsker dette hele tiden synes jeg også det blir feil av deg å opprettholde relasjonen med han. Jeg tenker at det kanskje er du som er forelsket i ideen av han og ikke omvendt? At du håper at han skal bli slik du ønsker at din mann skal være? Og det går selvfølgelig ann noen ganger men han her virker tilfreds med den han er og det forholdet han ønsker seg. Jeg ville tatt en prat med han og avsluttet det hele på en fin måte slik at dere begge kan finne noen som passer bedre. Takk for svar. Jeg falt nok for oppmerksomheten, energien og omsorgen først. Det var nemlig det motsatte av mitt forrige forhold. Han er nok perfekt for en annen dame, men ikke for meg. Jeg har allerede gjort det slutt med han for et halvt år siden og har prøvd å snakke med han siden da. Jeg vil ikke at han skal forandre seg for meg og har derfor prøvd å få han til å slippe taket i meg ganske lenge. Når jeg forsøker å snakke om forskjellene våre så vil han bare at jeg skal prøve litt hardere, jobbe litt mer for å få det til å funke. Og jeg blir ikke hørt, han bare overkjører meg med at jeg er hans perfekte prinsesse og dette skal vi klare å fikse sammen. Ellers så bombarderer han med tekstmeldinger, møter opp på døra og gråter osv. Har vært redd for at han skal dukke opp her og lage drama når barnet er her, så har prøvd å bare ligge litt lavt og holde stemningen god en stund. Har innsett etter å ha lest både min egen tekst og alle deres svar at jeg bare må være kald og hard og be han om å la meg være i fred og eventuelt blokkere han Anonymkode: ab624...e57
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ble skikkelig stresset og sliten bare av å lese om denne fyren. Høres ut som ren love bombing. Han overøser deg med kjærlighet for å få deg på kroken så fort som mulig så det blir vanskeligere å gå, men han klarer ikke å opprettholde det hele tiden, som er grunnen til at du ser disse blikkene av egoisme og mangel på interesse i deg og det du bryr deg om. Hvordan vil han bli når love bombingen tar slutt? Hva skjuler seg bak? Følg magefølelsen. Du kan ikke leve sånn resten av livet. Anonymkode: b793f...be7 Ja, jeg har tenkt samme tanken selv Anonymkode: ab624...e57
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takk for svar. Jeg falt nok for oppmerksomheten, energien og omsorgen først. Det var nemlig det motsatte av mitt forrige forhold. Han er nok perfekt for en annen dame, men ikke for meg. Jeg har allerede gjort det slutt med han for et halvt år siden og har prøvd å snakke med han siden da. Jeg vil ikke at han skal forandre seg for meg og har derfor prøvd å få han til å slippe taket i meg ganske lenge. Når jeg forsøker å snakke om forskjellene våre så vil han bare at jeg skal prøve litt hardere, jobbe litt mer for å få det til å funke. Og jeg blir ikke hørt, han bare overkjører meg med at jeg er hans perfekte prinsesse og dette skal vi klare å fikse sammen. Ellers så bombarderer han med tekstmeldinger, møter opp på døra og gråter osv. Har vært redd for at han skal dukke opp her og lage drama når barnet er her, så har prøvd å bare ligge litt lavt og holde stemningen god en stund. Har innsett etter å ha lest både min egen tekst og alle deres svar at jeg bare må være kald og hard og be han om å la meg være i fred og eventuelt blokkere han Anonymkode: ab624...e57 Hvorfor kutter du han ikke ut bare? Anonymkode: 5be09...089
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #14 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Takk for svar. Jeg falt nok for oppmerksomheten, energien og omsorgen først. Det var nemlig det motsatte av mitt forrige forhold. Han er nok perfekt for en annen dame, men ikke for meg. Jeg har allerede gjort det slutt med han for et halvt år siden og har prøvd å snakke med han siden da. Jeg vil ikke at han skal forandre seg for meg og har derfor prøvd å få han til å slippe taket i meg ganske lenge. Når jeg forsøker å snakke om forskjellene våre så vil han bare at jeg skal prøve litt hardere, jobbe litt mer for å få det til å funke. Og jeg blir ikke hørt, han bare overkjører meg med at jeg er hans perfekte prinsesse og dette skal vi klare å fikse sammen. Ellers så bombarderer han med tekstmeldinger, møter opp på døra og gråter osv. Har vært redd for at han skal dukke opp her og lage drama når barnet er her, så har prøvd å bare ligge litt lavt og holde stemningen god en stund. Har innsett etter å ha lest både min egen tekst og alle deres svar at jeg bare må være kald og hard og be han om å la meg være i fred og eventuelt blokkere han Anonymkode: ab624...e57 Ja, du må avslutte denne relasjonen nå. Vær forberedt på mer gråt, og også sinne. Slike folk svinger veldig frem og tilbake når ting ikke går som de ønsker. Han vil garantert dukke opp på døren. Ikke svar på meldinger og når han ringer. Ikke åpne døren når han ringer på. Null kontakt. Om han blir intens, så må du eventuelt true med å anmelde ham til politiet for trakassering. Anonymkode: b793f...be7
Nettinettet Skrevet 29. juli 2023 #15 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Takk for svar. Jeg falt nok for oppmerksomheten, energien og omsorgen først. Det var nemlig det motsatte av mitt forrige forhold. Han er nok perfekt for en annen dame, men ikke for meg. Jeg har allerede gjort det slutt med han for et halvt år siden og har prøvd å snakke med han siden da. Jeg vil ikke at han skal forandre seg for meg og har derfor prøvd å få han til å slippe taket i meg ganske lenge. Når jeg forsøker å snakke om forskjellene våre så vil han bare at jeg skal prøve litt hardere, jobbe litt mer for å få det til å funke. Og jeg blir ikke hørt, han bare overkjører meg med at jeg er hans perfekte prinsesse og dette skal vi klare å fikse sammen. Ellers så bombarderer han med tekstmeldinger, møter opp på døra og gråter osv. Har vært redd for at han skal dukke opp her og lage drama når barnet er her, så har prøvd å bare ligge litt lavt og holde stemningen god en stund. Har innsett etter å ha lest både min egen tekst og alle deres svar at jeg bare må være kald og hard og be han om å la meg være i fred og eventuelt blokkere han Anonymkode: ab624...e57 Når det er såpass som du beskriver her må du definitivt få gjort det slutt så raskt som mulig. Gjør det når du ikke har barnet ditt og ha noen hos deg i noen dager etter at du har gjort det slutt just in case. Krysser fingrene for at det går bra for seg og at han ikke lager for mer uro for deg. ❤️
Gjest Hoia Skrevet 29. juli 2023 #16 Skrevet 29. juli 2023 Du skal ikke se bort ifra at han føler han er litt ansatt hos deg, og du er trolig ikke alene om å ha det slik. Noen går over i en sånn transe i forhold etter kort tid.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #18 Skrevet 29. juli 2023 Nettinettet skrev (5 timer siden): Jeg synes ikke det er noe som skurrer med han. Dere er bare forskjellige. Han trenger nok å møte noen som er like intens som han og som også ønsker en livspartner hvor kjernefamilien (dere to og ungene) er det viktigste og at dere gjør det meste sammen. Slik jeg leser deg er ikke det deg. Jeg føler etter å ha lest det du har skrevet at du er sammen med han fordi han liker deg så godt og gir deg så masse når dere er sammen, men siden du ikke ønsker dette hele tiden synes jeg også det blir feil av deg å opprettholde relasjonen med han. Jeg tenker at det kanskje er du som er forelsket i ideen av han og ikke omvendt? At du håper at han skal bli slik du ønsker at din mann skal være? Og det går selvfølgelig ann noen ganger men han her virker tilfreds med den han er og det forholdet han ønsker seg. Jeg ville tatt en prat med han og avsluttet det hele på en fin måte slik at dere begge kan finne noen som passer bedre. Jeg heller også mot denne forklaringen. Jeg har vært i to lange forhold med slike menn og det var forhold som varte og varte (da snakker vi om forhold som varte i 5-7 år hver) Dette er menn som jeg har en god vennskapelig relasjon til den dag i dag og som jeg kan gå god for dersom noen hadde spurt meg ut om de i forbindelse med potensielle kjærlighetsrelasjoner. Har ironisk nok nettopp blitt sammen med nok en kar det har vært intenst med fra dag én, og han har også bare lange forhold bak seg og er en harmonisk person som tar godt vare på alle de han er glad i. Tror nok bare at du og denne mannen ikke passer sammen. At en person er intens i begynnelsen er ikke ensbetydende med røde flagg eller at noe annet skurrer. Anonymkode: 294b7...5e3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå