AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Hvor gammel var deres baby når dere flyttet til eget rom? Og hvordan gikk tilvenning av dette? Vi vurderer å prøve å flytte til eget rom snart, baby er 10 mnd.. men samtidig er baby veldig søkende til nærkontakt om natten, selvom ikke baby sover hele natten i vår seng. Etter amming er det tilbake i egen seng (ved siden av oss), men ofte vil baby tilbake til meg og vi kan bruke lang tid på å roe ned flere ganger Ila natten. Av og til gir vi opp, og jeg tar baby tilbake inntil meg resten av natten/tidlig om morningen. Men vet at dette ikke kan fortsette i lang tid da vi begge trenger søvn og spesielt når begge to skal tilbake til normal jobbhverdag. Råd og tips mottas med takk 😌 Anonymkode: ce8cf...e98
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gammel var deres baby når dere flyttet til eget rom? Og hvordan gikk tilvenning av dette? Vi vurderer å prøve å flytte til eget rom snart, baby er 10 mnd.. men samtidig er baby veldig søkende til nærkontakt om natten, selvom ikke baby sover hele natten i vår seng. Etter amming er det tilbake i egen seng (ved siden av oss), men ofte vil baby tilbake til meg og vi kan bruke lang tid på å roe ned flere ganger Ila natten. Av og til gir vi opp, og jeg tar baby tilbake inntil meg resten av natten/tidlig om morningen. Men vet at dette ikke kan fortsette i lang tid da vi begge trenger søvn og spesielt når begge to skal tilbake til normal jobbhverdag. Råd og tips mottas med takk 😌 Anonymkode: ce8cf...e98 Akkurat den avhengigheten av å ligge i senga med deg er grunnen til at dere bør begynne å få baby inn på eget rom snarest mulig nå Jeg har ikke barn, men jeg venter barn i år og planen er å få baby inn på eget rom når hun blir 6 måneder Anonymkode: 6ad49...627 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Akkurat den avhengigheten av å ligge i senga med deg er grunnen til at dere bør begynne å få baby inn på eget rom snarest mulig nå Jeg har ikke barn, men jeg venter barn i år og planen er å få baby inn på eget rom når hun blir 6 måneder Anonymkode: 6ad49...627 Hehe. Vi er mange som har hatt mange planer om hvordan vi vil gjøre ting med barnet vårt før det kommer. Så blir det veldig ofte ikke slik 😊 Anonymkode: e1e3d...5cb 11 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hehe. Vi er mange som har hatt mange planer om hvordan vi vil gjøre ting med barnet vårt før det kommer. Så blir det veldig ofte ikke slik 😊 Anonymkode: e1e3d...5cb Det er jeg klar over, men ts har ikke en gang prøvd Anonymkode: 6ad49...627 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 7,5 mnd, da måtte vi kvitte oss med bedsiden og sprinkelsenga får ikke plass. Hun legges på eget rom, men kommer stort sett over til vår seng i løpet av natten. Hun har fortsatt behov for nærheten. Anonymkode: dc0d8...d08
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 Eget rom etter 6 mnd. Hadde en "babycall" der vi våknet av støy fra hen. Alle sov godt på natta pga dette. Anonymkode: fc4fd...11d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #8 Skrevet 29. juli 2023 Eldste flyttet til eget rom ved 10-11 mnd. Gjør nok det samme med yngste. Anonymkode: a6cf9...604
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 2 mnd her. Gikk over all forventing. Anonymkode: 80a3d...170
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Eget rom etter 6 mnd. Hadde en "babycall" der vi våknet av støy fra hen. Alle sov godt på natta pga dette. Anonymkode: fc4fd...11d Hvorfor "hen"? Tenker du folk gjenkjenner barnet ditt av informasjonen i innlegget ditt? Anonymkode: 6ad49...627 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 Ca 6 mnd. Tok noen dupper i senga på hennes rom i dagene i forveien, så hun var vant til å være der. Så la vi henne som normalt for natta, bare inne på hennes rom i stedet for vårt. Hun sov natta gjennom, men det gjorde hun som oftest når hun lå inne hos oss også. Anbefaler å ha en ferdig oppredd ekstraseng eller madrass på barnerommet, så kan dere evt legge dere inn til barnet i løpet av natta, hvis det er behov for det. Anonymkode: c3497...967 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hehe. Vi er mange som har hatt mange planer om hvordan vi vil gjøre ting med barnet vårt før det kommer. Så blir det veldig ofte ikke slik 😊 Anonymkode: e1e3d...5cb Også har vi alle de som har hatt planer og det ble akkurat slik de hadde innstilt seg på. Anonymkode: 8a5b2...929 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #13 Skrevet 29. juli 2023 Vår var 7 mnd. Da satte far ned foten fordi baby og jeg holdt hverandre våkne. Jeg samsov og ammet hele natten, baby våknet hyppig. Jeg var i ferd med å bli fysisk syk av all søvnmangelen. Far sendte meg på gjesterommet og baby inn på sitt rom. Nøyaktig 2 netter med noe oppvåkninger på eget rom som utelukkende ble håndtert av far tok det før lille sov gjennom natten. Siden har han hatt en helt nydelig 19-07 rytme! Anonymkode: 2da41...a83 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #14 Skrevet 29. juli 2023 Marte79 skrev (40 minutter siden): Flyttet til barnerom fra første dag. Uffda. Stikk i strid med anbefalingene, det da. Anonymkode: 06913...6cb 3
Gjest Marte79 Skrevet 29. juli 2023 #15 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Uffda. Stikk i strid med anbefalingene, det da. Anonymkode: 06913...6cb Uffda. Der gikk fint allikevel…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #16 Skrevet 29. juli 2023 Marte79 skrev (Akkurat nå): Uffda. Der gikk fint allikevel… Så bra. Dere hadde flaks og det gikk bra. Da tror jeg vi må si fra til forskere at de tar feil og burde anbefale at alle lar nyfødt sove på eget rom Anonymkode: 6ad49...627 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #17 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Uffda. Stikk i strid med anbefalingene, det da. Anonymkode: 06913...6cb Men det må være lov å ta valg, uten at andre skal være nedlatende til det. Anonymkode: 8a5b2...929 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #18 Skrevet 29. juli 2023 47 minutter siden, AnonymBruker said: Men det må være lov å ta valg, uten at andre skal være nedlatende til det. Anonymkode: 8a5b2...929 Men når man deler valg som går imot anbefalingene om å sove på samme rom for å risikere risiko for krybbedød på et offentlig forum, og fremstiller det valget som positivt, må man tåle kommentarer. Sånn at andre som leser ser at det ikke er anbefalt og har all info. Jeg skulle gjerne hatt min på eget rom nå men hun våkner så ofte så vi sover fremdeles på samme rom, 15 mnd gammel. Har alltid våknet ofte og ikke våknet noe sjeldnere av å sove alene (tvert imot). Skal snart forsøke igjen, har nå øvd på overgang fra samsoving til egen seng først. Barn er forskjellige og har forskjellig søvn og nærhetsbehov om natta. Vi har gjort det vi trengte for at alle skulle sove best mulig med et barn som sover "dårlig". Anonymkode: f634f...d95 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #19 Skrevet 29. juli 2023 *Mente såklart redusere risiko Anonymkode: f634f...d95
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #20 Skrevet 29. juli 2023 Hun var 7 mnd, var da mannen begynte med perm. Før det så samsov vi, og hun våknet sånn hver 2.-3. time og søkte brystet. Jeg trodde det aldri kom til å gå bra på eget rom; men hun sov gjennom natta fra første natt. Anonymkode: aba05...2f3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå