AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Da tenker jeg ikke de som har helt andre ting å fokusere på (personer i krise) men de som bare stiller generelle spørsmål om feks erfaring med en ting eller tips til god vaskemaskin (etc). Man svarer og kommer med råd, men så fordufter ts. Ikke så mye som en liten takk. Jeg syns det er litt frekt, selv om det er et forum og alle er fremmede. Anonymkode: 946b2...b61 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #2 Skrevet 29. juli 2023 Jeg pleier å skrive feks takk for tips, det må prøves eller lignende. De tenker vel kanskje at de har fått svar på det de lurte på og da er det ikke vits å svare. Anonymkode: de624...b16 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 De har fått svaret de trenger eller skriver tråder for underholdning. Anonymkode: 11bf2...c0a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg pleier å skrive feks takk for tips, det må prøves eller lignende. De tenker vel kanskje at de har fått svar på det de lurte på og da er det ikke vits å svare. Anonymkode: de624...b16 Jeg vet jeg setter pris på at man får en bitteliten anerkjennelse for at man har giddet å hjelpe, så når jeg ser at dette kanskje gjentar seg med spesifike brukere så gidder jeg jo ikke å gi flere tips liksom 🤷🏼♀️ Vi er ikke google, vi er folk. Anonymkode: 946b2...b61 2
skreppamedleppa Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 Det er noen mennesker det er kjekkere å være til hjelp for og svare enn andre. Det er noen som uansett hva en svarer så skriver de "mente ikke sånn da, herregud 🙄" eller "jeg har myyye tynnere hår eller tykkere hår enn det der så det du viste der kan aldri fungere på meg😅"... Neivel men hvordan i h... skal vi som svarer vite hvor tynt eller tykkt håret ditt er når du bare skriver "tips til frisyre?", eller du bare skriver "trenger en ny dings til å ha i stuen"... f.eks.. Det er også noen som spør om spesifikke råd på helse, klær og sko, ja hvor som helst og det er greit, ingen selv ikke ts har noen plikt til å svare og jeg kan også tidvis forstå at ts fordufter fra sin egen tråd viss folk svarer med mye oppgulp og er krasse men i helt vanlige tråder når noen skriver gode hjelpsom tips, har delt av personlige erfaringer, funnet noe via google osv og så er det ingen absolutt ingen respons fra ts... Det er litt rart igrunn synes jeg da. Vi takker vanligvis når en har fått hjelp til noe irl, eller gir en respons på at en er takknemlig for at noen andre har hjulpet deg, men det er veldig fraværende her inne. Jeg snakker ikke om å kaste roseblader og evige slengkyss etter folk som har svart i tråden men kanskje anerkjenne at noen har hjulpet deg med noe praktisk eller gitt deg et godt råd. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #6 Skrevet 30. juli 2023 Kjempeirriterende når folk spør om råd og ikke følger opp tråden! Om man f.eks må vite mer for å gi råd og så ser man ikke mer til TS. Jeg kjenner et par stk i RL om skriver her og gjør det på den måten. Synd jeg ikke har si det til dem uten å røpe at jeg vet hvem de er. Anonymkode: 9a9b2...424 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #7 Skrevet 30. juli 2023 De har ikke fått de svarene de vil. Her føler jeg at spesielt "partneren min sa" innlegg er overrepresentert. Når folk mener partner snakket greit. Anonymkode: 9b738...8af
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #8 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kjempeirriterende når folk spør om råd og ikke følger opp tråden! Om man f.eks må vite mer for å gi råd og så ser man ikke mer til TS. Jeg kjenner et par stk i RL om skriver her og gjør det på den måten. Synd jeg ikke har si det til dem uten å røpe at jeg vet hvem de er. Anonymkode: 9a9b2...424 Hvorfor ikke røpe det? Anonymkode: d33c2...5f0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #9 Skrevet 30. juli 2023 Jeg forstår godt de som ikke viser seg mer om de bare får kjefting og sure svar, av en eller annen grunn. Men når man feks lager en tråd om «kan du tipse meg om en god barnevogn» eller lignende så syns jeg det er så dårlig å ikke gidde å ta seg tid til å bare skrive «takk for tips» eller noe. ts Anonymkode: 946b2...b61 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #10 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor ikke røpe det? Anonymkode: d33c2...5f0 Fordi jeg vil ta vare på min status som anonym. Anonymkode: 9a9b2...424
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #11 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg forstår godt de som ikke viser seg mer om de bare får kjefting og sure svar, av en eller annen grunn. Men når man feks lager en tråd om «kan du tipse meg om en god barnevogn» eller lignende så syns jeg det er så dårlig å ikke gidde å ta seg tid til å bare skrive «takk for tips» eller noe. ts Anonymkode: 946b2...b61 Du mener ; de som ikke får de svarene de vil? For det er et faktum ; noen har bestemt seg fra før og skriver kun for å få det bekrefta. Og når ikke folk jatter med blir de sure. Anonymkode: 9a9b2...424
skreppamedleppa Skrevet 30. juli 2023 #12 Skrevet 30. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Du mener ; de som ikke får de svarene de vil? For det er et faktum ; noen har bestemt seg fra før og skriver kun for å få det bekrefta. Og når ikke folk jatter med blir de sure. Anonymkode: 9a9b2...424 Dette føler jeg nok også kan stemme til visse grader men når det gjelder f.eks trådstartere som helt enkelt spør om råd til barnevogn eller en god oppvaskmaskin eller etterspørsel etter en god luftavfukter eller en spør om gode råd til meditasjonstekknikker og hva som fungerer for hver enkelt ang meditasjon altså helt enkle ting, en gir en lenke til et spesifikt produkt, en har googlet et produkt. Funnet en video på YouTube det spørres om etc...Tips og triks på ting som en ønsker nærmest google svar på, og en får det, ikke fordi mennesker som svarer verken jatter med eller ikke er enig med ts, men fordi en svarer på et spørsmål som er veldig åpent ang erfaringer på spesifikke ting og da ts plutselig er sunket i jorden og en lurer litt på, ja var det noe vits i å både å spørre i det hele tatt og svare... Selvfølgelig er det helt frivillig å svare i tråder, en velger jo selvsagt hvilke tråder en gidder å investere tid og energi i, men en liten *takk for tipset* *takk for gode svar* eller lignende hadde ofte vært langt bedre enn at ts bare er søkk borte. Men joda noen blir nok irritert når de ikke får de svarene de ønsker på forhånd Endret 30. juli 2023 av skreppamedleppa 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #13 Skrevet 30. juli 2023 Jeg skriver noen ganger innlegg (starter tråder) der intensjonen ikke er å diskutere men å få noen gode svar. "Målet er reisen, ikke destinasjonen". Anonymkode: f8ab5...440
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå