AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #1 Skrevet 29. juli 2023 Hei, Jeg har en nydelig liten britisk korthår, som er både rasetypisk og -utypisk i oppførsel. Jeg fikk henne da jeg bodde alene, og da fikk vi naturlig et nært bånd. Hun var veldig hengiven mtp kos, og skulle alltid ligge på fanget mitt eller i armkroken. Etter hvert flyttet vi inn til min kjæreste, og alt er forandret. Nå er hun nesten ikke interessert i kos med meg lengre. Hun er aldri i nærheten av å komme på fanget, og har knapt tid å avse til kos generelt. Men når hun og min samboer er alene, kommer hun mer enn gjerne opp på fanget hans. Og når min mor passer henne, gjør hun det samme der. Jeg gjør alt jeg kan .... Gir henne masse oppmerksomhet, prater med henne, gir henne godbiter, leker og er generelt veldig opptatt av hennes ve og vel. Jeg merker at vi fremdeles har det spesielle båndet som gjør at hun ofte foretrekker å være i nærheten av meg. Om jeg beveger meg rundt i leiligheten, er det som regel meg hun dilter etter. Og går jeg og hviler på soverommet, kommer hun etter og legger seg hun også - men ikke sammen med meg (i egen "seng" eller i andre enden av dobbeltsengen). Om samboer og pus er ute, legger hun seg gjerne på fanget hans, mens om vi er ute, skal hun bare jakte insekter. Av og til virker det som om hun føler hun må overbevise meg om at hun "jobber" (les: jakter) hele tiden, mens hun slapper mer av med ham. Jeg syns dette er så fortvilende! Jeg har så lyst til å få tilbake de gode kosestundene vi hadde. Er det noen som har forklaring på oppførselen og aller helst tips til hvordan vi kan få tilbake det vi hadde? Anonymkode: 348f9...88d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå