Gå til innhold

Stor forskjell i størrelse på barnerom. Fordeling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har kjøpt et nytt hus. Underetasje består av en stue, samt et veldig lite soverom og et veldig stort. Vi har to barn på 10 og 12 år. Det er ikke plass til gamingPC på det minste rommet. Det er vanskelig å dele opp det største rommet.  Hvordan løse dette?

Anonymkode: 16a89...06e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Går det ann å kanskje utvide det lille soverommet? 😊

Anonymkode: e33ef...595

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Går det ann å kanskje utvide det lille soverommet? 😊

Nei, dessverre ikke det heller

Ahhhh, dette er så irriterende

Men, det er mulig å lage nytt rom i stuen (uten vindu) til gaming pc. Eller skal jeg bare ha gaming pc i stuen der nede og se det ann?

AnonymBruker
Skrevet

Eller skal jeg gi beskjed med en gang til barna at det skal være rombytte hvert år/ annet hver? Eller blir det bare teit? Synes så synd på

minste som får så lite rom

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvis stuen i underetasjen er en ekstra stue, og dere har en til oppe, kan kanskje stuen i underetasjen gjøre om til soverom? Men hvorfor i alle dager tenkte dere ikke på dette da dere kjøpte huset?

Endret av ti10
.
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Eller skal jeg gi beskjed med en gang til barna at det skal være rombytte hvert år/ annet hver? Eller blir det bare teit? Synes så synd på

minste som får så lite rom

Dette blir hverfall dumt. Hva var planen deres på visning da?

Anonymkode: 4aee5...f61

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gaming i kjellerstua samt at den som får minste rommet kan f.eks ha klesskap/kommode/bokhylle der ute.

gamer de sammen? Hvis ikke så må det regler til at den andre også får bruke kjellerstua litt.

Anonymkode: 408c8...9ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, dessverre ikke det heller

Ahhhh, dette er så irriterende

Men, det er mulig å lage nytt rom i stuen (uten vindu) til gaming pc. Eller skal jeg bare ha gaming pc i stuen der nede og se det ann?

Det høres lurt ut, eget gamingrom i stuen til den med minst rom😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alternativ løsning:

image.png.0d96122a5af368c4591e2d5af2ec6abe.png

Anonymkode: e69c7...780

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva med dere foreldrenes rom? Er det større enn det minste av barnerommene? Jeg hadde i så fall heller tatt det minste selv, selv om det kanskje er litt kjipt. Vi ga fra oss det fine store hovedsoverommet til det eldste barnet vårt. Det er tross alt de som trenger plassen mest. Vi hadde da klesskap på barnets rom, men det ble den beste løsningen for alle😊

Anonymkode: a7d68...137

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva med dere foreldrenes rom? Er det større enn det minste av barnerommene? Jeg hadde i så fall heller tatt det minste selv, selv om det kanskje er litt kjipt. Vi ga fra oss det fine store hovedsoverommet til det eldste barnet vårt. Det er tross alt de som trenger plassen mest. Vi hadde da klesskap på barnets rom, men det ble den beste løsningen for alle😊

Dette. Barna oppholder seg stort sett mer på eget rom enn hva foreldrene oppholder seg på soverommet sitt. 

Anonymkode: 4f188...cc9

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg hadde lett gitt fra meg vårt rom, men barna vil ha rom nede sammen. Da blir underetasjen deres område

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette blir hverfall dumt. Hva var planen deres på visning da?

Anonymkode: 4aee5...f61

Vi tenkte at barna tar de to største rommene, men de ønsker veldig å ha rom i samme etasje. De er veldig gode venner igså

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Gaming i kjellerstua samt at den som får minste rommet kan f.eks ha klesskap/kommode/bokhylle der ute.

gamer de sammen? Hvis ikke så må det regler til at den andre også får bruke kjellerstua litt.

Anonymkode: 408c8...9ba

De kommer til å ha hver sin gaming pc. Og stua skal være fellesområde. Kanskje like greit å lage et lite rom i stuen..

ts

AnonymBruker
Skrevet

Den ene får det største soverommet, og den andre får kjellerstua som soverom. Også bruker de det minste soverommet som felles hule til tv og gaming.

Anonymkode: 2a59a...457

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De kommer til å ha hver sin gaming pc. Og stua skal være fellesområde. Kanskje like greit å lage et lite rom i stuen..

ts

Hvorfor må barnet ha gamingpcen på et rom? Kan det ikke bare stå i kjellerstua? Barna ser mer på pc enn tv, og dersom barnet som bruker pcen i stua har på seg hodetelefoner ser jeg ikke hvorfor det absolutt må lages et rom til gaming..

Anonymkode: 88f42...d2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville laget soverom på soverommene, og brukt kjellerstua til oppholdsrom, hatt gaming pc osv der 

Anonymkode: 9f2ee...b2f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De er jo såpass store at de kan ha kjellerstuen til sitt eget oppholdsrom de få årene før de flytter ut? Bare bruke soverom til soving. Da jeg var på den alderen, var vi venner alltid i kjellerstuen. Sluttet å sitte på soverommet da jeg ble tenåring.

Anonymkode: 3b9c4...2ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kanskje at dere kan ha gaming pc i kjellerstua.Kan kjellerstua være et soverom, eller fungerer ikke det i praksis?

Da vi flyttet i nytt hus var det og et soverom som var størst og "finest". Og det var en selvfølge at eldste fikk det. Egentlig er det yngste hos oss som hadde trengt et stort rom. Yngste har mest leker og stæsj. Yngste har med venner hjem og trenger mer plass. Eldste bruker kun rommet til å game. Men vi får ha det sånn til eldste kanskje flytter ned i kjelleren, der har vi en hybel.

Anonymkode: 8430a...6ee

Skrevet

Jeg ville gitt det store rommet til den som har mest behov for det, altså har ting som trenger plass eller har mye overnatting. Utover det kommer de vel uansett til å bruke stua mest slik at soverommene bare er til soving. Vi har litt samme "problem", med tre store soverom og et veldig lite. Eldste hadde det minste mens de to yngste delte rom og da var det viktig for ham å slippe å dele. Da de yngste fikk hvert sitt rom ble det bare slik at han beholdt det minste. Han trives godt der og er uansett i kjellerstua når han har venner eller slikt. Han har jo ikke masse leker som skal ha plass så sånn sett er det riktig at de to yngste har de største rommene siden de har flest ting og han bare har seng, nattbord, kommode, skrivebord og stol. Han hadde plassbygd loftseng en stund, men ønsket selv å gå over til vanlig seng selv om det innebar at han mistet mye av den lille gulvplassen han hadde. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...