AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 Jeg har en venn som har sagt at han alltid vil være der for meg, alltid kan prate med han når jeg trenger det osv. Ja jeg merker det. I kveld var jeg nedenfor og trist, jeg trengte å prate med han men han svarte meg ikke før senere og skrev at han skulle legge seg og tidlig opp i morgen. Brydde seg ikke med å spørre hvordan jeg har det heller. Så føler ikke han er noe god venn da nei. Så da vet jeg det. Opplever stadig når jeg trenger noen så har jeg ingen. Vondt å føle det slik. Da føler jeg at han bryr seg ikke så mye om meg. Opplever vel egentlig at han har nok i livet sitt til å ha meg som venn i tillegg. Så kanskje best å bryte kontakten og prøve å få en venn som har tid til meg. Ikke første gangen det skjer med han. Opplever som det er vanskelig å få tak i han når jeg virkelig trenger det. Er det sånn det skal være? Føler meg storforlanget og masete da. Anonymkode: 7ff17...641
Helene1982 Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Klokken er halv 2, og om han skal opp tidlig, sov han sikkert. Det å være en venn er ikke å være tilgjengelig 24/7 eller svare umiddelbart. Du burde absolutt se etter flere venner, men det betyr ikke at denne vennen har sviktet og bør brytes kontakt med. Jeg håper uansett det går bra med deg. 8 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 Kanskje du er storforlangende og masete? Ikke for å være slem, men mange har et travel liv. Anonymkode: 4a29c...200 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 Helene1982 skrev (Akkurat nå): Klokken er halv 2, og om han skal opp tidlig, sov han sikkert. Det å være en venn er ikke å være tilgjengelig 24/7 eller svare umiddelbart. Du burde absolutt se etter flere venner, men det betyr ikke at denne vennen har sviktet og bør brytes kontakt med. Jeg håper uansett det går bra med deg. Mener ikke nå i natt men det var tidligere i kveld. Forventer ikke at noen skal være våken i natt da. Men men han vet jeg kan slite litt og. Anonymkode: 7ff17...641
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kanskje du er storforlangende og masete? Ikke for å være slem, men mange har et travel liv. Anonymkode: 4a29c...200 Ja føler meg det faktisk. Jeg får roe meg ned og ikke forvente noe fra noen. Anonymkode: 7ff17...641
NiceOrNothing Skrevet 28. juli 2023 #6 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har en venn som har sagt at han alltid vil være der for meg, alltid kan prate med han når jeg trenger det osv. Ja jeg merker det. I kveld var jeg nedenfor og trist, jeg trengte å prate med han men han svarte meg ikke før senere og skrev at han skulle legge seg og tidlig opp i morgen. Brydde seg ikke med å spørre hvordan jeg har det heller. Så føler ikke han er noe god venn da nei. Så da vet jeg det. Opplever stadig når jeg trenger noen så har jeg ingen. Vondt å føle det slik. Da føler jeg at han bryr seg ikke så mye om meg. Opplever vel egentlig at han har nok i livet sitt til å ha meg som venn i tillegg. Så kanskje best å bryte kontakten og prøve å få en venn som har tid til meg. Ikke første gangen det skjer med han. Opplever som det er vanskelig å få tak i han når jeg virkelig trenger det. Er det sånn det skal være? Føler meg storforlanget og masete da. Anonymkode: 7ff17...641 Mulig du trenger en betalt støttekontakt mer enn en venn? Ingen mennesker kan sette sine egne liv på vent for å høre om andres problemer 24/7 . et vennskap skal være både gi og ta , på begges premisser . Ikke døgnåpen dumpestasjon. 4 3
Gjest diddums Skrevet 28. juli 2023 #7 Skrevet 28. juli 2023 Du kan ikke forvente at andre skal være tilgjengelig nårsomhelst på null varsel. Normale, godt fungerende folk vil alltid ha mye annet i livet sitt en deg. 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja føler meg det faktisk. Jeg får roe meg ned og ikke forvente noe fra noen. Anonymkode: 7ff17...641 Det her er svart-hvitt tenking. Ingen har sagt at du ikke kan forvente "noe" fra noen. Du må ha rimelige forventninger, og kan ikke forvente "alt". Har du en diagnose som gjør at du noen ganger strever med sosialt samspill, og tenker litt svart-hvitt? ❤
Helene1982 Skrevet 28. juli 2023 #8 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mener ikke nå i natt men det var tidligere i kveld. Forventer ikke at noen skal være våken i natt da. Men men han vet jeg kan slite litt og. Anonymkode: 7ff17...641 Da vet du at det ikke alltid er lett å være til stede for andre. Av og til har man nok med seg selv. Jeg vet ikke om dette gjelder deg, men om du alltid har problemer og trenger noe hver gang du ringer venner, bruker du dem opp. Finn balansen mellom hva du gir og tar. I gode vennskap vil det alltid være perioder der én tar mye og en gir mye, men generelt bør dette fordeles ganske jevnt. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #9 Skrevet 29. juli 2023 Bare et lite p.s. ikke ta deg nær av de stygge trollekommentarene her i tråden. Anonymkode: 8aa5c...d72
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bare et lite p.s. ikke ta deg nær av de stygge trollekommentarene her i tråden. Anonymkode: 8aa5c...d72 Og hvilke er det, egentlig? Anonymkode: 55e98...42b 1
ESFP Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 Hvor tydelig var du egentlig på at du trengte å prate med ham? Skrev du til ham at du hadde en skikkelig vanskelig dag og trengte å prate, eller startet du en samtale med håp om at han skulle lese tankene dine og spørre hvordan du hadde det? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå