Gå til innhold

28 år, vond klump og hvit utflod fra brystet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en dame på 28 år som de siste månedene har hatt en vond klump på utside av øvre del av venstre pupp. Det er en hard og glatt klump der, den gjør vondt når jeg feks stryker borti eller barberer armhulen. Jeg er noe øm i utsiden av høyre pupp også, men da må jeg klemme hardt(!). Det kommer noe væske/hvit utflod fra brystvortene ofte. Den høyre brystvorten blir stiv når jeg er veldig tent og/eller kjæresten koser med den. Den venstre blir aldri stiv. 

Jeg så en video for litt siden for hvordan utføre brystsjekk for kreft. Klumpen i venstre bryst gjør fortsatt vondt etter sjekken. Er det da mest sannsynlig hoven lymfeknute? Har vi damer lymfeknute i ytre delen av brystet? Jeg har veldig små bryst, under en håndfull.. 

Anonymkode: f6aee...675

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen på mandag. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi kan ha lymfeknuter der, men du må ta deg en tur til legen ja.

Anonymkode: 32d24...c69

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at lege er en fin plass å sjekke seg.

Anonymkode: de20b...dc0

• Nyttig 1
Skrevet

Er klumpen fast eller løs? Jeg hadde tatt en tur til legen hadde jeg vært deg dersom du ikke har født barn og har væske som kommer ut fra brystvorten. Bedre føre var enn etter snar ❤️

Skrevet

Lege. ASAP.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke så mye å sammenligne den med, men jeg opplever den som fast. Jeg kan «fange den» mellom tommelen og pekefinger, hvis det gir mening? 

Jeg har verken fått barn eller ammet. 

AnonymBruker
Skrevet

LEGEN ASAP.

Anonymkode: 8dfa5...259

AnonymBruker
Skrevet

Væske ut av brystene  bør uten tvil sjekkes av lege. Kan være hormonelt, men kan også være tegn på mer alvorlig sykdom. 

Du bestiller deg uten tvil en legetime på mandag med det samme dem åpner.

Anonymkode: 3db93...e3e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lege på mandag. Ring på morgenen, nevn kul i brystet og væske. Vin tro du får time på dagen. 

Anonymkode: 98e46...313

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ha høyt prolaktin for eksemepl. Med væske ut av brystet. Men bestill time! 

Anonymkode: 5fe02...f3b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke så mye å sammenligne den med, men jeg opplever den som fast. Jeg kan «fange den» mellom tommelen og pekefinger, hvis det gir mening? 

Jeg har verken fått barn eller ammet. 

Sitter den fast eller er den løs?

Anonymkode: 32d24...c69

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir enda mer bekymret av svarene her. Jeg måtte sjekke på ny og tok også bilde der jeg holder klumpen mellom tommel og pekefinger. Nå er jeg ganske stresset, men sånn jeg opplever det så ligger klumpen som vist på bildet - men smertene stråler ned på siden av brystet og inn mot armhulen. Og smertene henger i, når jeg slipper opp klumpen så gjør det fortsatt vondt i flere minutter etterpå. Det er derfor jeg tenker lymfe/muskel -knute. 

Klumpen er hard og glatt. Og glatt er vel et godt tegn? Nå føles det plutselig fryktelig lenge ut til mandag 

IMG_0785.jpeg

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å se noen klump. Har du flere bilder?

Anonymkode: bb804...49d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg blir enda mer bekymret av svarene her. Jeg måtte sjekke på ny og tok også bilde der jeg holder klumpen mellom tommel og pekefinger. Nå er jeg ganske stresset, men sånn jeg opplever det så ligger klumpen som vist på bildet - men smertene stråler ned på siden av brystet og inn mot armhulen. Og smertene henger i, når jeg slipper opp klumpen så gjør det fortsatt vondt i flere minutter etterpå. Det er derfor jeg tenker lymfe/muskel -knute. 

Klumpen er hard og glatt. Og glatt er vel et godt tegn? Nå føles det plutselig fryktelig lenge ut til mandag 

IMG_0785.jpeg

Det er mest sannsynlig ikke farlig! Det kan være lymfe, cyste, betennelse, farlige kreftceller og ufarlige kreftceller. Eller mange andre ting! 

De fleste tilfeller går over av seg selv, noen må operere bort mindre kuler. 

I de aller sjeldneste tilfeller er det farlig kreft. Så ikke bekymre deg enda. 

Anonymkode: 9bb93...6d0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

IMG_0785.jpeg

Føler den ligger over brystet. Jeg hadde væske som deg men var hormonelt. Men greit å sjekke ut selvom det ser greit ut😊

Anonymkode: 337da...d5a

AnonymBruker
Skrevet

Du skal til lege mandag, selv om det sannsynligvis er noe helt ufarlig. 

Anonymkode: 98e46...313

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er mest sannsynlig ikke farlig! Det kan være lymfe, cyste, betennelse, farlige kreftceller og ufarlige kreftceller. Eller mange andre ting! 

De fleste tilfeller går over av seg selv, noen må operere bort mindre kuler. 

I de aller sjeldneste tilfeller er det farlig kreft. Så ikke bekymre deg enda. 

Jeg tror også egentlig også det, så støtter meg til dette ❤️ 

ab…49d: der er ingen synlig klump, bare når man kjenner etter. Jeg kommer ikke til å dele flere bilder. Ønsket bare å vise hvor jeg kjenner klumpen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tror også egentlig også det, så støtter meg til dette ❤️ 

ab…49d: der er ingen synlig klump, bare når man kjenner etter. Jeg kommer ikke til å dele flere bilder. Ønsket bare å vise hvor jeg kjenner klumpen. 

Kan være en kjertel. Jeg har mange kuler på yttersiden av brystkreft kjennes de lettest hos meg. 

Helt vanlig å ufarlig men sjekk hos legen uansett.  

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Bare sånn for å ha sagt det da- Væske fra brystene både før og etter graviditet er kjempevanlig. Men det er ingen som snakker om det. Det er vel den ene tingen damer ikke deler virker det som.
 Fargene som blir sett på som normale på væsken er Hvit, gjennomsiktig, grønn, gul. Du blir henvist videre hvis det er blod, og enda da er det sjelden det er brystkreft. 

At kulen er vond er også et godt tegn. 

Jeg hadde bestilt legetime, MEN jeg hadde slappet av fram til timen. Ingen grunn til å gruble over dette før legetimen. 

Anonymkode: 7d6c8...d3b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...