AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #21 Skrevet 29. juli 2023 Slapp av. Jeg sa til veileder at jeg skulle til Bulgaria en uke i slutten av August, hun sa ingenting på det. Skal sies at jeg har en aktivitet, samme dag jeg drar. Aktiviteten er på formiddagen, jeg drar på kvelden. Skal også ha en telefonsamtale med psykologen uken jeg er der, så jeg følger opp aktiviteten samtidig som jeg er på «ferie». Krysser jo selvsagt av at jeg har deltatt på aktivitet, fordi jeg har jo det - er bare ikke tilstede fysisk 🤪 Anonymkode: 50948...de1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #22 Skrevet 29. juli 2023 Jeg skal krysse ja på jobb (1 dag i uken) og nei på ferie. Selv om jeg har ferie fra jobb. Anonymkode: 43f44...af0
Gjest Anonym1618 Skrevet 29. juli 2023 #23 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): 6-8 uker. Men bekymre deg ikke. Nav har ikke tid til deg. Samtaler er langt frem i tid. En jeg kjenner ville virkelig komme videre og snakke med saksbehandler. Et år senere fant samtalen sted.. Anonymkode: 8e432...c95 6-8 uker ??? Er det ikke bare å si fra til veileder ?
Gjest Anonym1618 Skrevet 29. juli 2023 #24 Skrevet 29. juli 2023 Er det noen som vet hvor langt i forkant jeg må si fra ? Er det slik at man må sende søknad og få godkjent? Jeg skal reise om 2 uker og det er utenfor Europa
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #25 Skrevet 29. juli 2023 Anonym1618 skrev (2 minutter siden): 6-8 uker ??? Er det ikke bare å si fra til veileder ? Morsomt. Haha Anonymkode: 8e432...c95
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #26 Skrevet 29. juli 2023 Anonym1618 skrev (Akkurat nå): Er det noen som vet hvor langt i forkant jeg må si fra ? Er det slik at man må sende søknad og få godkjent? Jeg skal reise om 2 uker og det er utenfor Europa Du kan ikke reise utenfor Europa.og beholde aap. Da må du krysse ferie og ikke få betalt de dagene du er borte. Hvis su ikke har akrivitetet Reise er kun innen EU eøs Anonymkode: 26a8a...673 1
Gjest Anonym1618 Skrevet 29. juli 2023 #27 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Morsomt. Haha Anonymkode: 8e432...c95 Hva er morsomt ?
Gjest Anonym1618 Skrevet 29. juli 2023 #28 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du kan ikke reise utenfor Europa.og beholde aap. Da må du krysse ferie og ikke få betalt de dagene du er borte. Hvis su ikke har akrivitetet Reise er kun innen EU eøs Anonymkode: 26a8a...673 Jeg kan vel søke om å beholde aap selv om jeg skal reise utenfor ? Jeg har uansett ingen aktivitet
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #29 Skrevet 29. juli 2023 Anonym1618 skrev (1 time siden): Jeg kan vel søke om å beholde aap selv om jeg skal reise utenfor ? Jeg har uansett ingen aktivitet Ja, du må søke på forhånd når du skal reise utenfor EU/EØS. Jeg er på AAP og har gjort dette flere ganger. Skjemaet deres er veldig enkelt. Du legger bare inn datoer, hvilket land du skal til, og krysser av for at reisen ikke er i konflikt med avtalt aktivitet. Du kan beholde AAP i inntil 4 uker per kalenderår mens du oppholder deg utenfor EU/EØS. Min veileder har alltid svart raskt på søknaden. Prøvde å linke til skjemaet, men det krever innlogging. Du finner det enkelt om du googler det. Du skal ikke krysse av for ferie på meldekortet mens du er borte, da får du ikke noen utbetaling for denne perioden. Synd at det er så mange her som gir feile svar på dette (har sett det i flere tråder tidligere og). Riktig informasjon finner man lett på NAV sine nettsider. Anonymkode: 4ce5d...389 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #30 Skrevet 29. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg skal krysse ja på jobb (1 dag i uken) og nei på ferie. Selv om jeg har ferie fra jobb. Anonymkode: 43f44...af0 Hvorfor skal du krysse ja for jobb? Feriepenger fra jobben påvirker ikke aap. Vanligvis skal man krysse at man ikke jobber når man har ferie fra jobb, så vil man motta full aap i tillegg. Fra nav.no: Feriepenger gir ikke reduksjon i AAP, slik lønnet arbeid gjør. Du skal ikke føre arbeidstimer når du tar ut opptjente feriedager. Det betyr at du kan få full AAP i tillegg til feriepengene dine. Anonymkode: 04c76...0d5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #31 Skrevet 29. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Hvorfor skal du krysse ja for jobb? Feriepenger fra jobben påvirker ikke aap. Vanligvis skal man krysse at man ikke jobber når man har ferie fra jobb, så vil man motta full aap i tillegg. Fra nav.no: Feriepenger gir ikke reduksjon i AAP, slik lønnet arbeid gjør. Du skal ikke føre arbeidstimer når du tar ut opptjente feriedager. Det betyr at du kan få full AAP i tillegg til feriepengene dine. Anonymkode: 04c76...0d5 Les her under avsnittet "spesielt om feriepenger:" https://www.nav.no/no/person/arbeid/dagpenger-ved-arbeidsloshet-og-permittering/meldekort-hvordan-gjor-du-det/slik-fyller-du-ut-meldekortet-arbeidsavklaringspenger Anonymkode: 04c76...0d5
Gjest Anonym1618 Skrevet 29. juli 2023 #32 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, du må søke på forhånd når du skal reise utenfor EU/EØS. Jeg er på AAP og har gjort dette flere ganger. Skjemaet deres er veldig enkelt. Du legger bare inn datoer, hvilket land du skal til, og krysser av for at reisen ikke er i konflikt med avtalt aktivitet. Du kan beholde AAP i inntil 4 uker per kalenderår mens du oppholder deg utenfor EU/EØS. Min veileder har alltid svart raskt på søknaden. Prøvde å linke til skjemaet, men det krever innlogging. Du finner det enkelt om du googler det. Du skal ikke krysse av for ferie på meldekortet mens du er borte, da får du ikke noen utbetaling for denne perioden. Synd at det er så mange her som gir feile svar på dette (har sett det i flere tråder tidligere og). Riktig informasjon finner man lett på NAV sine nettsider. Anonymkode: 4ce5d...389 Tusen takk!!!!
Gjest Anonym1618 Skrevet 29. juli 2023 #33 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja, du må søke på forhånd når du skal reise utenfor EU/EØS. Jeg er på AAP og har gjort dette flere ganger. Skjemaet deres er veldig enkelt. Du legger bare inn datoer, hvilket land du skal til, og krysser av for at reisen ikke er i konflikt med avtalt aktivitet. Du kan beholde AAP i inntil 4 uker per kalenderår mens du oppholder deg utenfor EU/EØS. Min veileder har alltid svart raskt på søknaden. Prøvde å linke til skjemaet, men det krever innlogging. Du finner det enkelt om du googler det. Du skal ikke krysse av for ferie på meldekortet mens du er borte, da får du ikke noen utbetaling for denne perioden. Synd at det er så mange her som gir feile svar på dette (har sett det i flere tråder tidligere og). Riktig informasjon finner man lett på NAV sine nettsider. Anonymkode: 4ce5d...389 Vet du forresten hvor lang tid i forkant man må søke?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #34 Skrevet 30. juli 2023 Anonym1618 skrev (6 timer siden): Vet du forresten hvor lang tid i forkant man må søke? Tror ikke det er noen spesifikk frist. Jeg har bare søkt så snart jeg har visst hvor og når jeg skal reise. Hvis jeg var deg, ville jeg søkt med en gang, og hvis du ikke har fått svar før du skal reise, ringt NAV og forklart situasjonen. Det kan jo være at ting tar lengre tid nå som mange har ferie. Anonymkode: 4ce5d...389
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå