AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 La oss si at TS spør om råd om hvordan forlate voldelig partner, eller at det er en debatt rundt en AP-politiker. Da kan det hende at noen velger å komme med enten gode råd til TS, eller si sin ærlige mening om hvordan denne politikeren har håndtert en sak. Og da har man for så vidt fått en grei start på tråden. Plutselig kommer det en eller flere brukere, som av en eller annen grunn babler i vei om alt annet, eller utav det blå skal mistenkeliggjøre historien. Til hun som er i et turbulent og vanskelig forhold, kan noen plutselig begynne å diskutere klimaendringer. Eller så kan det være at de begynner å mistenkeliggjøre TS. Når du går inn i en tråd om et vanskelig samliv, er da klimaendringer egentlig så veldig relevant? Eller er det TS sin skyld at hun blir banket opp hver dag? Med mindre det er klare logiske brister i fremstillingen, og stadige selvmotsigelser, er det vel ingen grunn til å ikke tro TS/eller forholde seg til historien i utgangspunktet? Og det å eventuelt bli banket jevnlig, er vel ikke noen god opplevelse uansett? Det er jo ganske alvorlig vil jeg si. Når det gjelder mer generelle debatter, som at en politiker har tråkket i baret, så er det også mye rart som kan dukke opp. Da kan noen plutselig, helt uten noe klart formål, dra inn at f. eks "FRP-politikere er jo bare sååå lydige". Snakket vi ikke nettopp om en AP-politiker som har gjort noe feil? Da er ikke FRP så jævlig interessante i den sammenhengen, med mindre det er en del av et større resonnement. Eller så kan noen plutselig si "Vaktmestere kan også gjøre feil". Ja, det er vel ingen yrkesgruppe som er helt feilfri, men nå var det POLITIKERE man diskuterte. Ikke vaktmestere. Er dette noe du har sett på forumet? Og hva synes du? Anonymkode: 5d5a5...3ee 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Må ikke glemme at det er mange troll her som elsker å avspore og krangle og være vanskelige Anonymkode: 87110...e7d
Flintis Skrevet 29. juli 2023 #3 Skrevet 29. juli 2023 Jeg synes det er litt morro å se hvordan trådene utvikler seg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #4 Skrevet 29. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Må ikke glemme at det er mange troll her som elsker å avspore og krangle og være vanskelige Anonymkode: 87110...e7d Trenger ikke være troll, kan bare være engasjert. Eller man kan kanskje ubevisst og uten hensikt være troll? Kanskje jeg er et troll Anonymkode: 7468f...1de
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #5 Skrevet 29. juli 2023 Jeg er selv skyldig i å svare de som avsporer, og dermed føre avsporingen videre. Jeg prøver iherdig å ikke gjøre det, men av og til er det så vanskelig å la vær - selv om jeg ofte mistenker at de bare kverulerer… Anonymkode: 11495...0f5
Daria Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 Det er jo sånn samtaler gjerne arter seg IRL også - man starter et sted og plutselig snakker man om noe helt annet. En del av det som er fullstendig irrelevante avsporinger i noens øyne kan ha en helt opplagt sammenheng for den som trekker det inn.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 Avsporing og forvirring er en manipuleringstaktikk som brukes av mennesker som er relativt smarte og behøver kontroll og dominanse i stedet for å lære hva problemet faktisk er, eller gi noen bedre forståelse ved å dele kompetanse. I stedet for å løse noe vil man bare vinne og skaper heller uro enn ro/løse problemer. Supert om du er enda mer forvirret enn før, da ser de mye smartere ut enn deg. ADHD folk sporer av fordi de er impulsive og har typ hjerner som fungerer annerledes. De mener ikke å lage forvirring men greier ikke helt å holde på tråden fordi hjernen deres er laget sånn. Jeg har opplevet begge. Anonymkode: 77bd4...abc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå