BareMegAlene Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 Hei Nå er det 20 år siden jeg og mannen var i paris. Vi var såpass unge den gang. Nå har vi to på 7 og 8 år. Jeg synes det er vanskelig å finne ting å gjøre som passer for barn, i Paris. I forhold til granvanaria,rhodos osv. Som er veldig turist tilapsset og barnevennlig. Synes jeg ikke paris er helt det samme. Derfor håper jeg noen har tips til hva vi kan gjøre der. Hittil har vi på planen: (ikke alt på 1 dag, fordeler utover hva som brukes mest tid og hvor nærme de er hverandre) 1: champs elysee,notre dame,seinen båttur, Eiffeltårnet 2: disneyland 3: valse rundt i gatene og på shoppingsenter Hadde egentlig tenkt vannpark men det blir for kaldt, meldt regn av og på og 17-19° ellers. Det er vel det. Når jeg søker på visit toir osv som jeg gjør med de andre typiske turistlandene så får jeg opp mange forslag (tilpasset barn) i forhold til Paris 🙄 Barna mine liker ikke typiske "se" aktiviteter. Da det har vært mye av det.(de gangene vi har vært i dyreparkene for å "se" på dyrene. De kjedet vettet av seg. Vi skal være der i 6 dager. Takk for enhver tips som kommer 🙂
Gjest theTitanic Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Anbefaler det deg ikke. Det er mye folk overalt, mye gåing, masete for barn. Mye fint å se og å oppleve, men ville ikke tatt med barna før de er endel større enn dine.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 Hadde med mine da de var 4,5 og 9 år, det var egentlig litt tidlig. Lite som egentlig engasjerte dem og husker vi hele tiden leita etter toalett for hver gang vi hadde vært på cafe eller gått fra noe så måtte minste på do. Men Disneyland må vel kunne være noe. Anonymkode: 803a4...aaf
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hadde med mine da de var 4,5 og 9 år, det var egentlig litt tidlig. Lite som egentlig engasjerte dem og husker vi hele tiden leita etter toalett for hver gang vi hadde vært på cafe eller gått fra noe så måtte minste på do. Men Disneyland må vel kunne være noe. Anonymkode: 803a4...aaf Det var foresten en veldig fin stor park i nærheten av sentrum med en liten dam hvor barna kunne seile små båter. det går og an å ta sånne turistbusser..Montmartre er og fint, der går det vel en heis tror jeg. Anonymkode: 803a4...aaf
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Skrevet 28. juli 2023 Mine likte båttur på Seinen og hop-on hop-of buss rundt i byen. Rodin-museet var også stas. Mont martre. Parken ved Louvre. Anonymkode: e0baa...9fa 2
Jacuzzi Skrevet 29. juli 2023 #6 Skrevet 29. juli 2023 https://www.timeout.com/paris/en/kids/best-things-to-do-with-kids-in-paris Her er i hvert fall en god oversikt over alle fornøyelsesparkene og museene som er aktuelle.
Jacuzzi Skrevet 29. juli 2023 #7 Skrevet 29. juli 2023 Andre aktiviteter som er gøy for barn, involverer gjerne mat og snacks. F.eks spise én is hver dag, hver gang man kjøper må man velge en ny smak. Samme opplegg kan gjøres med makroner eller småkaker. Frankrike har jo tonnevis med søte bakverk som ikke er vanlig å spise i Norge. Eller man kan søke opp byens største leketøysbutikk? Husker at jeg elsket å få en del tid i fornøyelsesparkenes suvenirbutikker da jeg var på ferie med familien med barn. Kunne sikkert brukt et par timer i kosedyravdelingen om jeg hadde fått lov. Her var det også en del gode tips: https://www.marcieinmommyland.com/kid-friendly-5-days-in-paris-itinerary/ 1
BareMegAlene Skrevet 29. juli 2023 Forfatter #8 Skrevet 29. juli 2023 Jacuzzi skrev (7 minutter siden): Andre aktiviteter som er gøy for barn, involverer gjerne mat og snacks. F.eks spise én is hver dag, hver gang man kjøper må man velge en ny smak. Samme opplegg kan gjøres med makroner eller småkaker. Frankrike har jo tonnevis med søte bakverk som ikke er vanlig å spise i Norge. Eller man kan søke opp byens største leketøysbutikk? Husker at jeg elsket å få en del tid i fornøyelsesparkenes suvenirbutikker da jeg var på ferie med familien med barn. Kunne sikkert brukt et par timer i kosedyravdelingen om jeg hadde fått lov. Her var det også en del gode tips: https://www.marcieinmommyland.com/kid-friendly-5-days-in-paris-itinerary/ Hei. Hvilken og hvor er byen største leketøysbutikk? 😀
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #10 Skrevet 29. juli 2023 Storbyferie er vel artigere når man er større. Anonymkode: 66b82...26c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #11 Skrevet 29. juli 2023 Paris Science Museum må være noe for dem. Masse aktiviteter for barn og ungdom. Og husk at Paris er stort, det tar tid å forflytte seg og de blir slitne. Så ikke planlegg for mye pr dag. Kan være hyggelig å gå en tur i en park, Luxembourg parken er fin. Anonymkode: 9f671...b10
Sola de Skrevet 29. juli 2023 #12 Skrevet 29. juli 2023 BareMegAlene skrev (4 timer siden): Hei. Hvilken og hvor er byen største leketøysbutikk? 😀 Vet ikke om den er den største, men Disney har butikk på Champs elysees. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #13 Skrevet 30. juli 2023 Min sønn likte ( den alderen ) - Båttur - Disneyland - Sjokolade cafe - Disneybutikken - Eifeltårnet - Triumfbuen - Hop on and of bus - Byvandring Anonymkode: 84c7e...613
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #14 Skrevet 30. juli 2023 Vi var i Paris nå, minste er 8år. Gøy å se landemerker som feks Eiffeltårnet og Triumfbuen, og vi gikk på Louvre og så litt der også. Mitt tips er å ha færrest planer som dere «må» igjennom. Mine likte Eiffeltårnet, og at vi kjøpte makroner hver dag og spiste på kvelden på hotellet. Husk gode joggesko. Vi var også i catakombene som er masse hodeskaller, det fenget mer enn feks Triumfbuen og champselyse. Tips også er å se filmer på forhånd så de vet hva som er landemerker: fingeren i Notre-Dame tegnefilm, så dro vi å så på Notre-Dame og de husket de stein statuene fra filmen osv. Anonymkode: 2e6d5...6fb
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #15 Skrevet 30. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi var i Paris nå, minste er 8år. Gøy å se landemerker som feks Eiffeltårnet og Triumfbuen, og vi gikk på Louvre og så litt der også. Mitt tips er å ha færrest planer som dere «må» igjennom. Mine likte Eiffeltårnet, og at vi kjøpte makroner hver dag og spiste på kvelden på hotellet. Husk gode joggesko. Vi var også i catakombene som er masse hodeskaller, det fenget mer enn feks Triumfbuen og champselyse. Tips også er å se filmer på forhånd så de vet hva som er landemerker: fingeren i Notre-Dame tegnefilm, så dro vi å så på Notre-Dame og de husket de stein statuene fra filmen osv. Anonymkode: 2e6d5...6fb Ringeren i notre-dame. Autokorrektur Anonymkode: 2e6d5...6fb
Tjoheiii Skrevet 6. august 2023 #16 Skrevet 6. august 2023 Helt ærlig, med så små barn ville jeg heller funnet et hotell utenfor Paris, mot Disneyland, som har badeland. Et av Disneyhotellene ville jo vært ideelt, men dyrt da😅 så ville jeg satt av minst to dager i Disneyland om dere vil se begge parkene. Tror ikke jeg ville satt av mer enn et par dager i selve Paris sentrum. Ungene synes ofte det er stas med slott også, eksempelvis Versailles kan man jo tilbringe nesten hele dagen🥰
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #17 Skrevet 6. august 2023 Er det ikke vanlig å finne ut om det er barnevennlig på forhånd? Jeg hadde aldri tatt med mine da de var så små. Vi begynte med storbyferier i fjor, da var de 16, 13 og 9 år. Og det var nok med 3-4 dager Anonymkode: 2f006...bdd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #18 Skrevet 7. august 2023 BareMegAlene skrev (På 28.7.2023 den 22.56): Hei Nå er det 20 år siden jeg og mannen var i paris. Vi var såpass unge den gang. Nå har vi to på 7 og 8 år. Jeg synes det er vanskelig å finne ting å gjøre som passer for barn, i Paris. I forhold til granvanaria,rhodos osv. Som er veldig turist tilapsset og barnevennlig. Synes jeg ikke paris er helt det samme. Derfor håper jeg noen har tips til hva vi kan gjøre der. Hittil har vi på planen: (ikke alt på 1 dag, fordeler utover hva som brukes mest tid og hvor nærme de er hverandre) 1: champs elysee,notre dame,seinen båttur, Eiffeltårnet 2: disneyland 3: valse rundt i gatene og på shoppingsenter Hadde egentlig tenkt vannpark men det blir for kaldt, meldt regn av og på og 17-19° ellers. Det er vel det. Når jeg søker på visit toir osv som jeg gjør med de andre typiske turistlandene så får jeg opp mange forslag (tilpasset barn) i forhold til Paris 🙄 Barna mine liker ikke typiske "se" aktiviteter. Da det har vært mye av det.(de gangene vi har vært i dyreparkene for å "se" på dyrene. De kjedet vettet av seg. Vi skal være der i 6 dager. Takk for enhver tips som kommer 🙂 Var i Paris i sommer med barn på omtrent samme alder som dine og de elsket det! Vi hadde fire hele dager. Vi brukte også en dag i Disneyland, noe de likte veldig godt. Vi kunne nok hatt bedre tid der, spesielt fordi vi hadde kjøpt billetter til begge parkene, men gikk fint med en dag. Ellers brukte vi to dager på de klassiske «må» tingene inne i byen. Det tar tid å forflytte seg (selv om metroen er genial), og vi la inn ganske mye tid til å bare spise is, rusle rundt etc. Den siste dagen brukte vi i Versailles. Vi var både inne i slottet og ute i hagene, og jeg ville helt klart prioritert hagene (mye folk og fort litt kjedelig for ungene inne. Men artig for de voksne å se spesielt Speilsalen). Vi leide både robåt og sykler, og det var spesielt artig ifølge de minste her. Enkelt å komme seg til Versailles og virkelig verdt et besøk. Ellers var Asterix-parken populær for mange år siden, men usikker på om den er utdatert nå (har ikke vært der selv). Vet ellers at det finnes en del privatpersoner som arrangerer pannekake-kurs hjemme hos seg, og tror det kan være kult, men ikke prøvd det selv. Hvor skal dere bo? I Latinerkvarteret er det masse kafeer og restauranter (mange turistfeller, men uansett et sydende liv på kveldstid). Oppe ved Sacre Coeur var det tidligere mulighet for å bli tegnet. Kanskje det er artig for ungene? Min erfaring er at dersom ungene forberedes godt, er det mye som kan slå an. Vi snakket for eksempel en del om Mona Lisa og glasspyramuden utenfor Louvre. Dermed ble det veldig spennende å se for dem. Og en siste ting: Kjøp pannekaker med Nutella fra ei av pannekakebodene. Nam!!!! Anonymkode: b79a7...e84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå