Gå til innhold

Hjelp, på jakt etter kjempemyk ullgenser!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg er på jakt etter en kjempemyk ullgenser.. hvorfor er dette så lett å finne til barna, men ikke til voksne? Tenker ala Ulvang rav genseren, litt tykk turgenser, bare at Ulvang er alt for grovt for meg, jeg må ha noe mye mykere! 

Er jo ikke lett å velge fra nettbutikk heller, for man får jo ikkje kjent på stoffet.. Men kanskje noen der ute har en sånn genser å tipse om?? 😀 

Har sett bl.a. Woolland og Lanullva komme opp som forslag på google, men jeg har ingen erfaring med disse merkene. For dere som har barn, så tenker jeg noe sånn som lillelam basic dressene til barn i kvalitet, eller mykt som huttelihut Ullfleece 😂 for dere som ikke har barn, bare tenk mykt. Jeg «tåler» dårlig ull, synes feks Kari Traa ullundertøy kjennes som sandpapir mot huden.. 

Hjelp! Hvilket merke? Hvilken genser? Hvilken butikk? Håper noen har et godt tips ❤️

Anonymkode: 12f7b...59d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk langermet ullundertøy under, feks. 

https://www.getinspired.no/klaer/ullklaer/ullundertoy/ulltroye/devold-breeze-merino-150-shirt-wmn-de-180286a-740a?gclid=EAIaIQobChMI_fC5xpyzgAMViYVoCR128gCDEAQYASABEgLM4vD_BwE

https://www.getinspired.no/klaer/ullundertoy/ulltroye/devold-duo-active-woman-shirt-de-328226a-744a

På tur bruker jo man lag på lag med ull, og RAV genseren er såpass varm at man bruker den til skikkelig kalde dager, eller når man sitter ved bålet. Med langermet undertøy er det ikke et problem at den er grov. 

Ullvang RAV Kiby klør forøvrig bittelitt mindre enn den vanlige RAV-genseren. 

Eller vil du ha en penere genser til hverdagen?

Anonymkode: 6d630...b7c

AnonymBruker
Skrevet

Synes ull generelt er grovt. Prøvd bambus under ullgenser?

Anonymkode: a6606...2d9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruk langermet ullundertøy under, feks. 

https://www.getinspired.no/klaer/ullklaer/ullundertoy/ulltroye/devold-breeze-merino-150-shirt-wmn-de-180286a-740a?gclid=EAIaIQobChMI_fC5xpyzgAMViYVoCR128gCDEAQYASABEgLM4vD_BwE

https://www.getinspired.no/klaer/ullundertoy/ulltroye/devold-duo-active-woman-shirt-de-328226a-744a

På tur bruker jo man lag på lag med ull, og RAV genseren er såpass varm at man bruker den til skikkelig kalde dager, eller når man sitter ved bålet. Med langermet undertøy er det ikke et problem at den er grov. 

Ullvang RAV Kiby klør forøvrig bittelitt mindre enn den vanlige RAV-genseren. 

Eller vil du ha en penere genser til hverdagen?

Anonymkode: 6d630...b7c

Sånne devoldtrøyer har jeg, de er deilige fordi det er et tynt stoff som ikke er ull innerst mot huden 🙌🏻

Takk for tips om Kiby genseren, den har jeg ikke prøvd. 

Jeg tenkte tykkere turgenser, ikke noe penere. Veldig greit med half zip som rav har ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Synes ull generelt er grovt. Prøvd bambus under ullgenser?

Anonymkode: a6606...2d9

Ja, det er jo et alternativ. Bambus er jo veldig mykt. Men når det finnes myke ullgensere til barn, må det vel finnes til voksne også? 😅 sikkert litt dyrt, men om jeg finner en som er god og myk så er den verdt litt ekstra også. Jeg vet bare ikke hvor jeg skal begynne, hvilke merker eller butikker jeg skal sjekke ut. Får jo noen treff om jeg søker på nett, men da kan man jo ikke kjenne på stoffet så jeg håpte noen kanskje hadde en god genser å tipse om 😀

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke råd om hvilken genser, men jeg og reagerer på ull. Merinoull og kasjmir er det eneste jeg takler å ha rundt halsen. Jeg bruker ofte tynn genser og/ eller singlet i merinoull underst og så vanlig ullgenser over. Alpaca kan være ganske god å ha over da det egentlig er ganske mykt. 

Anonymkode: f861b...19b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bare bruke Kashmir, til nød tynn merinoull.

Anonymkode: fd762...88c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 22.27):

Hei! 

Jeg er på jakt etter en kjempemyk ullgenser.. hvorfor er dette så lett å finne til barna, men ikke til voksne? Tenker ala Ulvang rav genseren, litt tykk turgenser, bare at Ulvang er alt for grovt for meg, jeg må ha noe mye mykere! 

Er jo ikke lett å velge fra nettbutikk heller, for man får jo ikkje kjent på stoffet.. Men kanskje noen der ute har en sånn genser å tipse om?? 😀 

Har sett bl.a. Woolland og Lanullva komme opp som forslag på google, men jeg har ingen erfaring med disse merkene. For dere som har barn, så tenker jeg noe sånn som lillelam basic dressene til barn i kvalitet, eller mykt som huttelihut Ullfleece 😂 for dere som ikke har barn, bare tenk mykt. Jeg «tåler» dårlig ull, synes feks Kari Traa ullundertøy kjennes som sandpapir mot huden.. 

Hjelp! Hvilket merke? Hvilken genser? Hvilken butikk? Håper noen har et godt tips ❤️

Lanullva er fantastiske! De er myke, klør ikke i det hele tatt, og varer! Jeg har flere typer gensere og bukser, både tynne og tykke, og aldri i verden om jeg ville byttet til noe annet. 
Jeg hater klær som stikker eller klør, men det gjør ikke disse. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper sjelden ullgensere som er dyre fordi i min vaskemaskin (eldre type vaskemaskin) blir det hull i dem. Aner ikke hvorfor, men ulvang ullgensere går fint. Jeg vasker ullundertøy i vaskepose og resten uten som blir ulvanggensere og sokker etc..

Anonymkode: 08ec6...f5d

AnonymBruker
Skrevet

Strikk i baby merino (27-32 masker per 10cm), sandnes eller dale etc, da får du supermyk som til ungene. Tøy av ullfilt er også topp.

Anonymkode: c7fde...d5f

AnonymBruker
Skrevet

Min mor, som ikke tåler noe annen ull, tåler Lanullva ullklær og har brukt de i årevis :)

Jeg har flere gensre derfra selv, veldig holdbare, myke og gode. Jeg har både tynnere og tykkere derfra.

Anonymkode: db515...eaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! 🙌🏻
Skal sjekke ut alle forslag 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å kjøpe samme merker som hos barna. Både Joha og Hust and Claire har damemodeller i ull/silke og ull/bambus-blandinger. :) Jeg liker ikke ren ull så veldig godt, men hvis jeg skulle kjøpt ren ull ville jeg gått for det som er merket som merinoull. 

Til hverdags, altså ikke ullundertøy, foretrekker jeg kasjmir. Er dyrt, men verdt det. Må bare behandle det pent og vaske så lite som mulig. 

Anonymkode: 46e8a...160

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun kashmir og merinoull selv. Kashmir er dyrt, men verdt hver krone. Kashmina nettbutikk har mange fantastiske gensere dom er supermyke. Et annet alternativ er den britiske nettbutikken Brora med skotsk kashmir. Helt fantastisk kvalitet, men dyrt. 

Anonymkode: d841c...716

• Liker 1
Skrevet

Lanullva sine er helt fantastiske! Trenger ikke ha noe under dem en gang. Myke, gode og varme! :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bruker kun kashmir og merinoull selv. Kashmir er dyrt, men verdt hver krone. Kashmina nettbutikk har mange fantastiske gensere dom er supermyke. Et annet alternativ er den britiske nettbutikken Brora med skotsk kashmir. Helt fantastisk kvalitet, men dyrt. 

Anonymkode: d841c...716

De ser nydelige ut hos Kashmina ,men genserne ser litt korte ut for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Kashmir og merinoull er dyrt, ergo er det ikke flust av tykke gensere i disse materialene for voksne. Tynnere gensere i mykt merinoull/kashmir finnes det dog flust av. Dersom du ønsker noe litt tykkere, ala Lillelam til barn, så kan du jo strikke selv, eller få noen til å strikke for deg? Baby  merino-garn er mykt, og Lillelam har vel sine egne strikkepakker med garn, tror jeg.

Anonymkode: d38a9...7be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...