AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #1 Skrevet 28. juli 2023 Hei, dette kan bli et langt innlegg. Jeg er 34år og i et fint samboerskap, vi har alt på stell. Stort hus, bra jobber, grei sparekonto. På tirsdag var jeg på GYN og under undersøkelsen sa hun at om vi skal ha barn har vi ingen tid å miste. Vi burde begynne å prøve så fort som overhodet mulig. Jeg og samboer har pratet om barn og vi har snakket om at vi kan leve et fint liv uten barn om det ikke skjer for oss. Jeg ble nervøs etter reality checken hos gyn, jeg har inget sterkt ønske om barn akkurat nå, men jeg har ingenting imot å få barn heller. Jeg forstår at alderen går mot meg fremover og at oddsen ikke blir bedre, men at det hastet så mye føles uvirkelig for meg. Jeg har alltid sett for meg at det kommer en dag hvor det kommer et kall, en åpenbaring eller noe stort som setter i gang prosessen og følelsene. Det der sterke instinktet om å bli mor, gå gravid osv. Må man oppleve det sterke ønsket om barn for å "fortjene" å få barn? Skal jeg bare droppe prevensjonen og se hva som skjer? Er det andre her som har vært i samme sits som meg? Det er et helt liv det er snakk om, som kommer til å påvirke hele min verden. Det er så uvirkelig å tenkte på. (jeg vet selvfølgelig at veldig mange mennesker får barn av ren tilfeldighet uten planlegging og åpenbarelser, men jeg vil gjerne høre fra de som har gått med samme tanker som meg). Anonymkode: b005b...1f2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #2 Skrevet 28. juli 2023 Dropp prevensjon og se hva som skjer 😊 Ingen grunn til å overtenke dette så veldig... Anonymkode: 17c0e...98c 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #3 Skrevet 28. juli 2023 Bare få barn hvis du virkelig vil det. Rart av gynekologen å ta det opp hvis ikke du tok det opp selv. Anonymkode: 1c971...c0c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #4 Skrevet 28. juli 2023 Følte ikke det store kallet, men ville bare ha barn en gang i fremtiden. Siden det ikke var noen fornuftig grunn til å vente lengre satte vi bare i gang. Det er slitsomt med etterhvert flere barn nå, men vi har aldri angret 😊 Ikke alle føler et «kall» for å fa barn, så hvis du venter på det kan du vente forgjeves. Anonymkode: 0ef1f...226
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #5 Skrevet 28. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare få barn hvis du virkelig vil det. Rart av gynekologen å ta det opp hvis ikke du tok det opp selv. Anonymkode: 1c971...c0c Det er slett ikke rart av gynekologen å informere om ts sin fruktbarhet. Ville vært direkte skandaløst å ikke si noe om det hvis ts har under middels fruktbarhet. Gyn sier jo ikke hva ts skal gjøre. Men at å ikke gjøre noe snart er et aktivt valg om å ikke få barn. Anonymkode: 9bc96...2b1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #6 Skrevet 28. juli 2023 Bare at du skriver her viser at du vurderer det. jeg kan svare som mann uten barn selv, men kjenner mange; de sier at når du står der og holder babyen første gang så skjer det noe. jeg vil tro det er likedan for kvinner. De følelsene du snakker om de kommer med graviditeten. her burde noen kvinner kunne avkrefte/bekrefte. For min tanke er at de tingene utvikler seg under svangerskapet. Mange kvinner blir jo «plutselig» og uventet, men fikser det. Anonymkode: bf2df...223
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå