Gå til innhold

Krokstadelva og Solbergelva

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi vurderer å flytte til gamle Nedre Eiker. Det står mellom Krokstadelva og Solbergelva. Vi ønsker ikke å bo på Stenseth, Langløkka eller Hovjordet, men på flata i Krokstadelva. Vi klarer ikke helt å bestemme oss, da det er skolene som bestemmer. Vi har ingen erfaring eller kjenner noen som går på verken Krokstad skole eller Solberg skole, så lurer på om det er noen som har barn på disse skolene og kan dele litt erfaringer? Gjerne om stedene generelt også :)

Anonymkode: 77d69...51e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner folk som har barn på begge skolene i Krokstadelva altså Krokstad og Stenseth. har hørt litt ymse, men det kan være det aktuelle trinnet også. Stenseth skole er liten mens Krokstad skole er en stor barneskole.

Solberg skole har jeg egentlig ikke hørt noe om, har en venninne som har barn der og.

Alle områdene i gamle Nedre Eiker er litt rimeligere enn lengre ned langs elva og bærer kanskje litt preg av dette? Det har vært ganske dårlig kommuneøkonomi der og ifølge en av mine venner er det mange noldus(lokal)politikere der.

Anonymkode: 4388b...7eb

AnonymBruker
Skrevet

Nedre Eiker kommune finnes ikke mer - det området er nå en del av Drammen kommune etter at Drammen ble slått sammen med Svelvik og Nedre Eiker. 

Jeg har bodd på Stenseth i mange år og hatt barn på Stenseth Skole. Dette er en veldig god og koselig skole med et flott miljø ☺️

Anonymkode: 681e1...6ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nedre Eiker kommune finnes ikke mer - det området er nå en del av Drammen kommune etter at Drammen ble slått sammen med Svelvik og Nedre Eiker. 

Jeg har bodd på Stenseth i mange år og hatt barn på Stenseth Skole. Dette er en veldig god og koselig skole med et flott miljø ☺️

Og jeg har gode venner med barn på Stenseth som forteller om mobbing, mye uro på trinnet og om tafatte lærere som ikke klarer å gjøre noe. De forteller og at det er mye gjennomtrekk blant en del familier i noen boligområder.

Anonymkode: 4388b...7eb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt Solbergelva, generelt høyere sosioøkonomisk område. Inntrykk av at det stort sett er bedre på skolen der :) 

Anonymkode: e434a...a88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, jeg vet. Derfor jeg skrev gamle Nedre Eiker 😊 Vi ønsker ikke å bo på Stenseth pga alle bakkene, men takk for tips. 

Anonymkode: 77d69...51e

AnonymBruker
Skrevet

Har barn på Solberg barneskole (kun ferdig med 1.klasse, så ikke så lang erfaring), men vi er veldig fornøyd og rektor virker veldig dedikert for barnas beste :) 

Anonymkode: 558f7...a4b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har enda bare barn i barnehage i solbergelva. Jeg er ikke herifra selv men kunne ikke tenkt meg å flytte. Trives veldig godt. Veldig fin området ved senteret med fotballbaner og isbane om vinteren. Kort vei til skogen og skolen sitt uteområdet er veldig nytt og fint. 

Anonymkode: e75f3...7f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...