Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i Italia. Kom for noen dager siden, og fikk soleksem allerede første dagen på både rygg, skuldre og ansikt. Brukte T-skjorte på stranda den andre dagen og passet på å ikke få sol på ryggen idag. Ryggen er blitt litt bedre, men ansiktet er fult av prikker/små kviser. Har noen hatt noe lignende før, og isåfall hvordan håndterte dere det. Hvor lang tid gikk det før det forsvant? Eventuelt noen tips. 

Anonymkode: 7a130...ab6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det i juni måned da det var så varmt, fikk det på leggene og føttene, unngikk sola i 3-4 dager, og da mener jeg at jeg satt verken i skyggen eller ute i det hele tatt, jeg var inne. Selv om du tar på deg tskjorte eller sitter i skyggen, sola kommer til.

Anonymkode: 5f594...50c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hadde det i juni måned da det var så varmt, fikk det på leggene og føttene, unngikk sola i 3-4 dager, og da mener jeg at jeg satt verken i skyggen eller ute i det hele tatt, jeg var inne. Selv om du tar på deg tskjorte eller sitter i skyggen, sola kommer til.

Anonymkode: 5f594...50c

Ja. Men når jeg skal være i italia I 9 dager til, så blir det litt vanskelig å unngå sola. Familien er jo på stranda hver dag.

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe du har hatt fra før eller er det første gangen nå? 
Jeg vil anbefale deg solhatt, lette klær, 50 spf så ofte som mulig OG betakaroten. 
Jeg startet alltid med betakaroten i mars for det fungerer utmerket på min soleksem. Får det aldri når jeg går på det. 

Anonymkode: c6ff3...669

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp sånn stift fra feks Vichy med faktor 50. Mørke klær og solhatt. 

Å unngå sola er eneste løsning når du har fått soleksem. 

Anonymkode: 3c94e...a11

AnonymBruker
Skrevet

Bruk solkrem med veldig høy UVA-beskyttelse, for eksempel Johnson eller La Roche Posay. Det eneste som fungerer for meg.

Anonymkode: 069e2...8c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det noe du har hatt fra før eller er det første gangen nå? 
Jeg vil anbefale deg solhatt, lette klær, 50 spf så ofte som mulig OG betakaroten. 
Jeg startet alltid med betakaroten i mars for det fungerer utmerket på min soleksem. Får det aldri når jeg går på det. 

Anonymkode: c6ff3...669

Jeg pleier ikke få det, men hadde et tilfelle i  fjord med soleksem i pannen. Prøver å holde meg unna sola, men sola kommer til litt uansett. Skal prøve med betakaroten fremover. Men vet man om det er noe man kan gjøre med det nå fremover for at det skal gå over bortEtt fra å prøve å holde meg unna sola. Har bare blitt verre i fjeset per dag, men brystet og ryggen har roet seg litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...